مصاحبه های شغلی می تواند دلهره آور باشد. خصوصاً اگر کارفرمای احتمالی شما می خواهد بصورت آنلاین رو در رو چت کند. در سال های اخیر، مصاحبه های شغلی آنلاین محبوبیت بیشتری یافته اند و این روزها با شیوع بیماری کرونا و دورکاری و ادامه دورکاری، مصاحبه شغلی آنلاین رو به افزایش است.

چگونه در مصاحبه آنلاین بدرخشیم؟

در مورد شرکت و فرد مصاحبه گر اطلاعات جمع آوری کنید

اصول مصاحبه رودرو را در مصاحبه شغلی آنلاین هم باید رعایت کرد، به وب سایت شرکت مربوطه قبل مصاحبه حتما سر بزنید، اخبار مرتبط با آن شرکت و سرویس های آن را امتحان کنید تا اگر سوالی از خدماتشان از شما پرسیدند بتوانید پاسخ دهید. بدانید چرا می خواهید در آنجا کار کنید، زیرا مطمئناً از شما سوال می شود.

 شرایط محیط خود را قبل از مصاحبه شغلی آنلاین چک کنید

 شرایط محیط خود را قبل از مصاحبه شغلی آنلاین چک کنید
برای مصاحبه های ویدئو کنفرانس، مطمئن شوید که نور، زاویه دوربین، لباس و پس زمینه در بهترین شرایط خود باشند تا شما بهتر به نظر بیایید. بهترین شرایط برای نور، آفتاب گرفتن از پنجره ای است که رو به روی شماست.
اطمینان حاصل کنید که هوا خیلی تاریک نیست اما در صورت امکان در حین مصاحبه از چراغ های بالای سر نیز دور باشید. یک مکان خوب را برای انجام مصاحبه شغلی آنلاین خود از روز قبل پیدا کنید.

سوالات زیر را قبل از مصاحبه از شخص مصاحبه کننده بپرسید

مصاحبه صوتی است یا صوتی و تصویری هر دو؟
آیا در سمت آنها مصاحبه کننده وجود دارد یا سوالات از قبل ضبط شده است؟
اگر سوالات از قبل ضبط شده باشند، چند فرصت برای ثبت پاسخ خود پیدا می کنم؟
در صورت شروع مشکلات فنی چه کاری انجام دهم یا با چه کسی تماس بگیرم؟

ضبط ویدئوی خود برای مصاحبه شغلی آنلاین

ضبط ویدئوی خود برای مصاحبه شغلی آنلاین

روش دیگر برای مصاحبه های آنلاین شامل ضبط ویدیویی از خودتان است که به سوالات مصاحبه پاسخ می دهید. برای آماده شدن برای این نوع مصاحبه، مصاحبه کننده لیستی از سوالات و یک مهلت برای شما ارسال می کند. در حالی که به هر سالی در لیست پاسخ می دهید، باید یک دوربین تنظیم کنید و از خود فیلم بگیرید. پس از پایان کار، باید فیلم را بارگذاری کرده و برای مصاحبه کننده ارسال کنید.
این نوع مصاحبه به شما امکان می دهد پاسخ های خود را با دقت از قبل آماده کنید، اما اگر عادت به صحبت با دوربین نداشته باشید نیز می تواند ناخوشایند باشد. همانند تماس های ویدیویی، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید اختصاص دادن زمان برای آماده سازی و تمرین است.

تجهیزات و وسایل خود را برای مصاحبه شغلی آنلاین چک کنید

اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما کاملاً شارژ شده است. در صورت نیاز به روش برقراری ارتباط پشتیبان، تلفن همراه خود را در کنار خود داشته باشید. برنامه های دیگر را در رایانه خود ببندید تا با پنجره های پرت حواس پرتی در کار که اینجا انجام موفق مصاحبه است نشوید. آنچه در معرض دید است را دوباره بررسی کنید، زیرا برنامه های نرم افزاری ویدئو در نحوه برداشت نماهای دوربین وب متفاوت هستند.

بهتر است اتصال اینترنت و همچنین قابلیت های صوتی خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه کارها به درستی انجام می شود. دوربین رایانه خود را در سطح چشم یا کمی بالاتر و کج رو به پایین قرار دهید.

پاسخ به سوالات رایج مصاحبه را قبل مصاحبه شغلی آنلاین با خود تمرین کنید

پاسخ به سوالات رایج مصاحبه را قبل مصاحبه شغلی آنلاین با خود تمرین کنید
از قبل درباره سوالات متداول و چگونگی پاسخ دادن خود فکر کنید. سپس سوالات رفتاری که اصطلاحاً نامیده می شوند رواج دارد: درخواست مثال هایی از تجربیات خود، مانند زمانی که بر یک مانع غلبه کرده اید، تیمی را هدایت کرده اید یا خلاقانه یک مسئله را حل کرده اید. و برای رسیدن به اهداف خود چقدر تلاش می کنید؟.
 حالت نشستن خود را نیز تمرین کنید، زیرا مهم است که با مصاحبه شونده ارتباط برقرار کنید و نشان دهید که درگیر مکالمه ویدیویی هستید و از این فرصت هیجان زده هستید. نکته ای که از گویندگان خبر می شود یاد گرفت این است که نشستن در لبه صندلی خود به شما کمک می کند تا صاف بنشینید. او گفت که شانه های خود را به عقب بکشید تا اعتماد به نفس را منتقل کنید.
برای بررسی تنظیمات، وضعیت قرارگیری و تمرین سوالات، با یک دوست تماس  قبل از مصاحبه شغلی آنلاین تماس ویدیویی برقرار کنید.

در طی مصاحبه شغلی آنلاین ارتباط چشمی را حفظ کنید

این کار به برخی از تمرینات احتیاج دارید تا غیر طبیعی جلوه نکنید، شما در حین مصاحبه باید تا آنجا که ممکن است به دوربین نگاه کنید، نه به عکس شخص مقابل روی صفحه. به دوربین نگاه کنید در حالی که نگاه به صفحه ی کامپیوتر در طرف دیگر مانند این است که به فضا خیره شده اید. خبر خوب این است که، در یک صفحه نمایش کوچک تلفن، این اثر به حداقل می رسد. اگر مصاحبه خود را با لپ تاپ انجام می دهید، می توانید تقلب کنید به این صورت که با قرار دادن کتاب ها یا جعبه های زیر آن، لپ تاپ خود را تا سطح چشم بالا ببرید. به این ترتیب می توانید مستقیماً به دوربین خیره شوید بدون اینکه خم شوید یا خمیده شوید.

از کیفیت صدا مطمئن شوید

بسیار خوب است که مصاحبه کننده می تواند شما را به وضوح ببیند، اما اگر او نمی تواند صدای شما را بشنود، بیفایده است. ریپنبورگ می گوید: مردم می توانند تصویر بی کیفیت دوربین را قبول کنند اما صدای بد تماس شما را مخدوش می کند. افرادی که با شما مصاحبه می کنند اگر از هدفون خود به جای بلندگوهای داخلی لپ تاپ خود استفاده کنید، از آن استقبال می کنند. صدای رایانه داخلی معمولاً از کیفیت پایین تری برخوردار است.

بعد از تمام شدن مصاحبه چه کار کنیم؟

همیشه یک ایمیل تشکر برای مصاحبه کننده خود بفرستید و آن را با ذکر موضوعی که درباره آن بحث کرده اید یا چیزی که به شما الهام بخشیده است، تا حد امکان مشخص کنید. اگر اطلاعات تماس مصاحبه کننده را ندارید، ایمیل را به استخدام کننده خود بفرستید و از او بخواهید که آن را ارسال کند.

شما چه روش هایی را برای یک مصاحبه شغلی آنلاین ایده آل می شناسید؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: nytimes