شما هم به دنبال ایده‌هایی برای کسب درآمد از اینترنت و افزایش درآمدتان هستید؟ اینترنت فرصت‌های زیادی برای شروع کسب و کار و ایجاد شغل‌های جدید فراهم کرده است. در این مقاله، برخی از ایده‌های اثبات شده و آسان برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خودتان و کسب درآمد از اینترنت را توضیح خواهم داد.

چرا باید از اینترنت کسب درآمد کنم؟

تکنولوژی اغلب به عنوان قاتل کسب و کارهای سنتی شناخته می‌شود. اگرچه در حال حاضر به لطف تکنولوژی‌ شغل‌ها و کسب و کارهای زیادی ایجاد شده است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کسب درآمد از اینترنت راحت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید مثلا می‌توانید به راحتی در خانه‌ به وسیله‌ی رایانه شغل خود را توسعه دهید و همچنین برای شروع نیازی به سرمایه‌ی زیادی ندارد.

به یاد داشته باشید که اگر شخصی به شما گفت می‌توانید هنگفتی را سرمایه گذاری کنید و سریع‌ به ثروت برسید به احتمال بسیار زیاد کلاهبردار است پس از او دور بمانید. ایده‌هایی که در این مقاله با شما به اشتراک خواهم گذاشت راجع به کسب درآمد واقعی از اینترنت است و برای موفق شدن نیاز است که سخت تلاش کنید. پس به اتفاق یکدیگر به ایده‌های کاربردی و آسان جهت راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب درآمد از اینترنت نگاهی می‌اندازیم.

 

1. بلاگ راه اندازی کنید

بلاگ‌ها یکی از بهترین راه‌های موفقیت آمیز برای کسب درآمد از اینترنت است. صاحبان بلاگ معمولا درآمد خوبی را رقم می‌زنند. همچنین هزاران بلاگر وجود دارد که بلاگ‌های موفقیت آمیزشان را به عنوان یک کسب و کار تمام وقت آنلاین راه اندازی کرده‌اند. راه اندازی بلاگ کار آسانی است و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از بلاگ نمایش تبلیغات بنری با استفاده از پلتفرم‌هایی مثل گوگل ادسنس، یکتانت، تپسل و … است.

در حالی که می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه بلاگتان را راه اندازی کنید، نیاز خواهید داشت که برای موفقیت آن سخت کار کنید. باید به صورت مداوم محتوای مفید، سرگرم کننده و تعامل کننده به مخاطبان عرضه کنید. خوشبختانه، ایده‌های زیادی برای پست‌ بلاگ وجود دارد که می‌توانند همواره برای ساخت محتوا استفاده شوند. زمانی که بلاگتان رشد کند، خواهید توانست با استراتژی‌های دیگر به خوبی از آن درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان پلتفرمی جهت راه اندازی کسب و کار دیگر استفاده کنید. از آن جایی که شروع به سرازیر کردن ترافیک به بلاگتان کردید، خواهید دید که یکی از آسان‌ترین کسب و کارها برای شروع است.

 

2. همکاری در فروش

افیلیت مارکترها (بازاریاب‌های همکاری در فروش) ماموریت فروش را با پیشنهاد محصول یا خدمت به افراد پیش می‌برند. اکثر بازاریاب‌ها این محصولات و خدمات را از طریق راه اندازی بلاگ، وبسایت و لیست ایمیل خودشان پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها نیاز دارند که استراتژی‌های بازاریابی مختلفی مثل سئو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا را برای جذب مخاطب یاد بگیرند.

سیستم‌های همکاری در فروش متعددی مثل میهن استور، می مارکت و سبز گستر وجود دارند ولی یکی از شناخته‌ترین سیستم‌های همکاری در فروش کشور افیلیت مارکتینگ دیجی کالا است.

 

3. دوره‌های آموزشی آنلاین بفروشید

اگر در حوزه‌ای متخصص هستید چرا آن را به دیگران آموزش نمی‌دهید؟ فروش دوره‌های آموزشی آنلاین روش محبوب دیگری برای کسب درآمد از اینترنت است. کاربران زیادی ترجیح می‌دهند به سرعت مهارت‌ها و آموزش را با ملحق شدن به دوره‌های آنلاین به دست بیاورند. این روزها بازار دوره‌های آموزشی اینستاگرام و رمزارزها در پلتفرم اینستاگرام بسیار داغ است و افراد زیادی از این راه درآمد خوبی کسب می‌کنند. برای ساخت و فروش دوره‌های آموزشی آنلاین خود می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل فرادرس، فرانش و شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام استفاده کنید.

یکی از مزایای شبکه‌های اجتماعی جهت آموزش تعامل مداوم با مخاطبان است. با استفاده از اینستاگرام و پلتفرم‌های فروش دوره‌های آموزشی دیگر نیازی به راه اندازی وبسایت ندارید.

 

4. راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروش چیزی به صورت آنلاین هرگز آسان نبوده است. هر کسی می‌تواند یک فروشگاه آنلاین در عرض چند دقیقه راه اندازی کند و شروع به فروش محصولات کند. این محصولات می‌توانند محصولات فیزیکی باشند (که نیاز به حمل دارند) یا محصولات دیجیتالی قابل دانلود مثل کتاب‌ الکترونیکی، موسیقی، نرم افزار، دوره آموزشی و … . قبل از اینکه شروع کنید، نیاز دارید که تحقیق خود را انجام دهید. در ادامه به برخی نکاتی که برای طوفان فکری ایده‌ها به شما کمک می‌کند را آورده‌ام:

  • محصول نیچ پیدا کنید که تقاضایش بالا باشد ولی رقابت کمی داشته باشد.
  • به روش‌هایی که فروشگاه‌های آنلاین دیگر آن را به کار نگرفته‌اند و فروشگاه اینترنتی شما را متمایز می‌کند فکر کنید.
  • به هزینه‌هایی که برای رساندن محصولات از تولید کننده به مشتریان به کار می‌رود فکر کنید.

یک مدل قیمت گذاری را انتخاب کنید، بنابراین محصولات شما می‌توانند رقابت کنند و ارزش خوبی را به مشتریان ارائه دهند. در آخر هم باید حاشیه‌ی سودتان به اندازه‌ی کافی منطقی باشد که اطمینان حاصل کنید کسب و کارتان می‌تواند زنده بماند و در طولانی مدت رشد کند. ساده‌ترین راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از سرویس‌های فروشگاه ساز مثل پرتال، شاپفا، دیجی فای و … است.

 

5. راه اندازی وبسایت عضویت اشتراکی

وبسایت‌های دارای حق اشتراک از طریق فروش اشتراک و دادن دسترسی به محتوای ویژه به کاربران کسب درآمد می‌کنند. به جای تبلیغات آنلاین می‌توانید از کاربران بخواهید که با حق عضویت به صورت مستقیم از وبسایت شما پشتیبانی کنند.

انواع مختلفی از وبسایت‌های حق اشتراکی وجود دارد. بر فرض مثال، بعضی از وبسایت‌های حق اشتراک فقط به کاربران ویژه دسترسی به محتوا را می‌دهند و برخی دیگر دسترسی به اجتماع‌ها و دورهمی‌های ویژه مثل انجمن و گروه‌های مجازی را می‌دهند. شما نیاز خواهید داشت که نیچ مناسبی برای وبسایت حق اشتراکی خود پیدا کنید که به اندازه‎‌ی کافی برای کابران ارزشمند باشد و حاضر بشوند برای آن پول پرداخت کنند. یکی از سایت‌های موفق ایرانی دارای حق اشتراک سایت متمم است که راجع به کسب و کار محتوای تخصصی تولید می‌کند.

 

6. متخصص سئو شوید

کسب درآمد از سئو

سئو یا Search Engine Optimization به صاحبان سایت کمک می‌کند بازدیدکنندگان بیشتری از موتور جستجو دریافت کنند. سئو مهارتی است که به یادگیری مداوم و بروزرسانی اطلاعات خود با آخرین ترندها نیاز دارد. متخصصان سئو می‌تواند آژانس‌ها دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنند، به عنوان فریلنسر کار کنند یا به عنوان کارمند تمام وقت یک شرکت مشغول شوند.

شما می‌توانید با راه اندازی وبسایت موفق خودتان یا گذراندن دوره‌های آموزشی مشاور سئو شوید. می‌توانید از سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا، کارلنسر، پارس کدرز و … مشتریان خود را پیدا کنید. سئو یک صنعت بسیار رقابتی است و به بهترین ابزارهای سئوی موجود در بازار نیاز خواهید داشت. همچنین باید تکنیک‌های سئو در وردپرس، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای بازاریابی محتوا را یاد بگیرید.

 

7. توسعه دهنده‌ی وردپرس شوید

وردپرس محبوب‌ترین سایت ساز در دنیا است. بیش از 43 درصد از وبسایت‌ها در جهان با وردپرس ساخته می‌شوند. این بدین معنی است که میلیون‌ها کسب و کار و استارتاپ در سرتاسر جهان وجود دارد که از این پلتفرم استفاده می‌کند. بنابر این تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان وردپرس در بازار وجود دارد. وردپرس یک نرم افزار Open-Source است پس هر کسی می‌تواند برای آن کد بنویسد، تم بسازد و پلاگین طراحی کند.

به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی وردپرس می‌توانید به شرکت‌هایی که به این موقعیت شغلی نیاز دارند ملحق شوید یا آژانس توسعه‌ی وردپرس خودتان را طراحی کنید. نیاز خواهید داشت که PHP، JavaScript، CSS و HTML را یاد بگیرید. برای شروع هم می‌توانید از ویدیوهای موجود در اینترنت و دوره‌های آموزشی استفاده کنید. اگر قصد دارید با روش‌های مختلف کسب درآمد در وردپرس آشنا شوید کافی است مقاله‌ی 7 راه کاربردی کسب درآمد از وردپرس کدامند؟ را مطالعه کنید.

 

8. طراح گرافیک شوید

طراحان گرافیک با ساخت تصاویر، لوگوی کسب و کارها، طراحی وبسایت و صفحات وب از اینترنت کسب درآمد می‌کنند. این یک صنعت عظیم با کسب و کارها و موقعیت‌ شغلی‌های زیاد است.

برای طراح گرافیک شدن نیاز است که نحوه‌ی استفاده از ابزارهای طراحی حرفه‌ای مثل Adobe Illustrator، Photoshop و … را یاد بگیرید. آموزش‌های زیادی در سرتاسر وب وجود دارد که می‌توانید در ابتدای راه از آنها استفاده کنید. برای ارتقاء موقعیت شغلی خود نیاز است که یک پورتفولیو بسازید و کار و مهارت خودتان را به معرض نمایش بگذارید.

کسب و کار در خانه

9. بازاریاب محتوا شوید

بازاریاب محتوا به کسب و کارها کمک می‌کند محصولات و خدماتشان را با تولید محتوای مفید و تعاملی معرفی کنند. همه‌ی کسب و کارها برای جذب مشتریان به محتوا نیاز دارند. در حال حاضر تقاضا برای بازاریاب‌های محتوا افزایش داشته و به نظر نمی‌رسد به این زودی کاهش پیدا کند.

بازاریاب‌های محتوا در نوشتن محتوا خوب عمل می‌کنند، اما فقط بلاگر نیستند. آن‌ها همچنین در پیدا کردن ایده‌های محتوایی که بازدیدکنندگان بیشتری را خواهد آورد و استفاده از کپی رایتینگ برای تبدیل مشتریان بالقوه تخصص دارند.

 

10. پادکست ضبط کنید

کسب درآمد از پادکست

پادکست یک سری فایل صوتی‌ است که کاربران مشترک می‌شوند و آن را دانلود می‌کنند و گوش می‌دهند. پادکست‌ها روش خوبی برای کسب درآمد از اینترنت با قابلیت افزایش آن هستند. پادکست‌ها از طریق تبلیغات، اسپانسری، همکاری و همکاری در فروش کسب درآمد می‌کنند. در ابتدا نیاز دارید که یک موضوع جذاب و تعاملی برای پادکست خود پیدا کنید و سپس پادکست خود را با استفاده از ابزارهای در دسترس بسازید.

 

11. در یوتیوب ویدیو بسازید

اگر به ساخت ویدیو علاقه دارید پس یوتیوبر شدن یک فرصت عالی برای کسب درآمد از اینترنت است. یوتیوب بزرگترین پلتفرم اشتراک ویدیویی، دومین موتور جستجوی محبوب و اجتماعی عظیم از سازندگان محتوا است.

به هر کس اجازه می‌دهد ویدیوی خود را آپلود کند، کانال خود را بسازد و از طریق تبلیغات، اسپانسری و معامله کسب درآمد کند. بعضی از یوتیوبرها سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارند و هزاران یوتیوبر درآمد نسبتا خوبی به جیب می‌زنند. می‌توانید راجع به هر موضوعی ویدیو بسازید. بر فرض مثال می‌توانید ولاگ‌های شخصی بسازید، کانال آموزشی بزنید، محصولات را بررسی کنید، آشپزی آموزش دهید یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد.

 

12. از اینستاگرام کسب درآمد کنید

اگر از گرفتن عکس و ساخت ویدیو لذت می‌برید باید اینستاگرام را به عنوان فرصتی جهت کسب درآمد از اینترنت درنظر بگیرید. اینفلوئنسرهای اینستاگرام پول قابل توجهی از طریق جذب اسپانسر، تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کارها و … رقم می‌زنند. به یک دوربین، مهارت‌های اولیه ادیت تصاویر و خلاقیت در ابتدای مسیر نیاز دارید. بعد از آن، به یک استراتژی پایدار جهت پست مداوم محتوای جدید نیاز دارید. باید در استفاده از هشتگ جهت ارتقای پست‌های اینستاگرام خود برای جذب مخاطب حرفه‌ای شوید.

کسب درآمد از اینستاگرام به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود ولی سعی کنید از بهترین راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام بهره ببرید.

 

13. ویدیوها را ویرایش کنید

اگر به ساخت ویدیو و ویرایش آن‌ها علاقه دارید ولی نمی‌خواهید کانال یوتیوب خودتان را راه اندازی کنید پس می‌توانید از مهارت خود برای کمک به بقیه‌ی کسب و کارها استفاده کنید. به واسطه‌ی محبوبیت گسترده‌ی ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام کسب و کارها به دنبال متخصصان حرفه‌ای برای ویرایش ویدیوهای خود هستند.

برای شروع و گرفتن پروژه می‌توانید از وبسایت‌های فریلنسری استفاده کنید. در ابتدا با مشتریان تصادفی کار خواهید کرد اما کمی بعد مشتریان ثابتی خواهید داشت که به صورت مداوم به شما پروژه می‌دهند. سپس می‌توانید کار خود را رشد دهید و یک شرکت در همین حوزه راه اندازی کنید و یا جهت انجام پروژه‌های بیشتر فریلنسر استخدام کنید. اگر در ویرایش ویدیو تخصصی ندارید جای نگرانی نیست چون منابع آنلاین متعدد رایگان و پولی وجود دارد. می‌توانید زمانی را به یادگیری مهارت‌های اولیه اختصاص دهید و سپس کار خود را شروع کنید.

 

14. گویندگی کنید

گویندگان گویندگی متن ویدیو و فیلم و دیگر محتواهای دیجیتالی را به عهده دارند. بسیاری از کانال‌های یوتیوب به دنبال افرادی برای گویندگی ویدیوهای خود هستند. اگر صدای تقریبا خوبی دارید تمرین‌های اولیه‌ی صدا به آسانی می‌توانند به شما برای شروع یک شغل پرسود کمک کنند.

به یک میکروفن با کیفیت و نرم افزار ضبط صدا نیاز دارید. سپس می‌توانید فایل گویندگی خود را برای استفاده در ویدیو به مشتریان ارسال کنید. می‌توانید از طریق سایت‌های فریلنسری گویندگی مثل بانک صدا، چکاوا و توپاد پروژه‌های نریشن و … انجام دهید.

 

15. در بازارهای مالی فعالیت کنید

کسب درآمد از بیت کوین

اگر به بازارهای مالی مختلف در دنیا علاقه دارید و قصد کسب درآمد دلاری دارید این روش مناسب شما است. بازارهای مالی مختلفی در دنیا وجود دارد ولی دو بازار مشهور که این روزها بسیار داغ است دو بازار فارکس و ارزهای دیجیتال است. پیشنهاد می‌کنم برای شروع با سرمایه‌ی اندک شروع کنید و بی گدار به آب نزنید. با تجربیاتی که در معاملات مختلف کسب می‌کنید و بهره گرفتن از آموزش‌های مختلف در اینترنت و افراد متخصص این حوزه می‌توانید به مرور حرفه‌ای شوید و با سرمایه‌ی بیشتری معامله کنید.

 

16. برنامه نویس شوید

برنامه نویس‌ها در سراسر دنیا درآمد بالایی دارند ولی اگر صرفا بر حسب علاقه‌ای که دارید و درآمد بالای این حوزه قصد دارید آن را شروع کنید در طول مسیر خسته خواهید شد. بنابر این اگر فردی با حوصله و مشتاق به یادگیری هستید برنامه نویسی را برای کسب درآمد از اینترنت انتخاب کنید چون متخصص شدن در برنامه نویسی زمان بر است.

اگر قصد دارید از تخصص برنامه نویسی خود درآمد دلاری کسب کنید پس راهنمای کسب درآمد دلاری برنامه نویسی را مطالعه کنید.

 

اگر هنوز روش کسب درآمد خود را پیدا نکرده‌اید می‌توانید مقاله‌های دیگر کسب درآمد را مطالعه کنید:

۱۷ روش شگفت انگیز برای کسب درآمد دلاری آسان و روزانه

ایده های درآمدزایی در خانه با هزینه ی کم اما پر سود!

چهل ایده کارهای هنری درآمدزا و راه اندازی کار آسان در منزل

۵ روش برای کسب درآمد از فروش صنایع دستی

مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها کدامند؟