آشنایی با بهترین سایت های آموزش آنلاین

آیا از بهترین وب سایت های آموزشی فارسی و انگلیسی آگاه هستید؟ شاید اگر چند سال پیش کسی بهتون می گفت که دیگه نیاز نیست ساعت های زیادی توی ترافیک بمونی و پول هاتو برای کلاس های مختلف حضوری و کتاب های سنگین و اکثرا با ترجمه های ضعیف هدر بدی باورت نمیشد اما الان کافیه یه سرچ کوچیک تو اینترنت بزنی و صدها و هزاران دوره های آموزشی آنلاین و استارتاپ های فعال در حوزه آموزش و به راحتی پیدا کنی بیشترآنها رایگان و یا با صرف هزینه ای یک دهم کلاس های حضوری و صرفه جویی در وقت رفت و آمدهای طاقت فرسا مخصوصا در کلان شهرهای تهران، کرج، مشهد و غیره به هر محتوایی که نیاز داری برای پیشرفت شخصی خودت دست پیدا کنی. این روزهای طلایی و شاید بشر در خواب های خودش هم نمی دید!

بیشتر بخوانید:چگونه مدرک رایگان دیجیتال مارکتینگ بگیریم؟

در این ایام کرونایی بیشتر از هر وقت دیگه ای به اهمیت این استارتاپ های آنلاین آموزش محور پی بردم. و انگیزه ای شد که به دنبال بهترین های این حوزه بگردم و به شما چند تا از بهترین و قدیمی ترین کسب و کار های آموزش محور ایرانی و خارجی آشنا را معرفی کنم.

سایت های آموزش آنلاین 

در این جا، بهترین سایت های آموزش آنلاین فارسی را به شما معرفی می کنیم.

فرادرس؛ سایت آموزش آنلاین ایرانی

وب سایت های آموزشی

فرادرس

به جرات عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین ایران را میشود به فرادرس داد که از قدیمی ترین وب سایت های آموزشی است و از سال ۸۷ با بیش از ۴۰۰ هزار دانش جو و تولید محتوای بیش از ۱۰ هزار ساعت آموزش ویدیویی در دسته علمی، مهارتی، کاربردی به خدمت رسانی مشغول بوده. در این ایام کرونایی کار بسیار پسندیده فرادرس رایگان کردن ویدیوهای خود بود که به نظر من تاثیر زیادی در بالا بردن بازدیدها و بالا بردن سطح آموزش در کشور شد که در کمتر سایت ایرانی این حرکت را شاهد بودیم.

جغد دانا؛ وبسایت آموزشی

اولین گروه آموزشی درزمینه کنکور که دسترسی مستفیم به حرفه ای ترین مشاورها که در زمینه برنامه ریزی عصبی زمانی فعالیت میکنند، را فراهم می کند. ویژگی مهمش اینه که نیاز نیست همیشه آنلاین باشی فقط وقتی که نیاز به مشاوره داری یا میخوای جزوه دانلود کنی یا آزمون بدی وارد سامانه می شوی و دیگه نیازی به همایش و دی وی دی و از این کتاب به اون کتاب و از این کلاس به اون کلاس هم نیست. مشاورت خودش هدایتت میکنه.کاش زمان ما هم که کنکور داشتیم این برنامه ها بود!

 لرنتیو از سایت های آموزشی

 از جامع ترین بانک سوالات ایران لرنیتو است و امکان آزمونساری لرنیتو از نکات جالب توجه آن است. در لرنتیو شما تنها نیستید. عضو یک خانواده بزرگ می شوید. چند نفری گروه درست می کنید و سوالها و آزمون هایی را که ساخته اید برای هم ارسال می کنید و یا درباره اش با هم حرف میزنید.

همچنین در این پلتفرم تمام برگه‌های شما به صورت خودکار تصحیح و بررسی می‌شود. کافی است با تلفن همراه‌تان از پاسخ‌برگ‌های خودتان یا شاگردان‌تان عکس بگیرید. رتبه، تراز و نمودار‌ قدرت هر فرد به صورت خودکار محاسبه و نتایج در پروفایل‌ کسانی که امتحان داده‌اند خود به خود ذخیره می‌شود.

لرن فایلز؛ از بهترین سایت های آموزشی

وبسایت های آموزشی

لرن فایلز

یکی از بزرگترین وب سایت آموزش برنامه نویسی ایران لرن فایلز است. لحن خودمانی و محاوره ای به زبان فارسی توسط مدرسین اختصاصی که به صورت سخت گیرانه ای گزینش شده اند با بالاترین کیفیت بر آموزش کاربردی و پروژه محور و گارانتی برگشت وجه بی چون و چرا رتبه اول محبوبیت و کیفیت را از کاربران ایرانی خود گرفته است.

استاد سلام

یک پلتفرم آنلاین آموزشی که استاد و شاگرد را به یکدیگر معرفی میکند. شاگرد از هر شهری می تواند با برترین اساتید در کلاس های آنلاین شرکت کند که از تمام اپلیکیشن های مثل واتس آپ و تلگرام و اسکایپ و ایمو بهتر عمل می کند. این سایت دارای بیش از ۱۴۰۰۰ استاد از هر کجای ایران است که دانشجو می تواند دوره ها و نزدیک ترین استاد به خود را پیدا و یا درخواست استاد برای تدریس خصوصی کند.

ایسمینار؛ وب سایت آموزشی

رویداد آنلاین

ایسمینار

ایسمینار هم از وب سایت های آموزشی است و اولین پلتفرم تخصصی مدیریت و برگزاری وبینار (سمینار آنلاین، کلاس آنلاین) و رویدادهای آنلاین که از سال ۱۳۹۲ مشغول به فعالیت هست. ایسمینار صفر تا صد هر آنچه که برای برگزاری وبینارتون مثل زیرساخت و نرم افزار وبینار، ثبت‌نام آنلاین، مدیریت کاربران، بسته‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، فروش فیلم وبینارهای برگزار شده و… رو ارائه می‌ده در یک کلام تو ایسمینار هم می‌تونین وبینار برگزار کنین و هم در وبینارها شرکت کنین.

کسب و کارهای اینترنتی آموزش محور خارجی

Plural Sight

سایت آموزش محور

Plural Sight

این پلتفرم دارای هفت هزار ویدیو دوره آموزشی است! و حاوی کلاس های آنلاین در زمینه های موضوعی مختلف از قبیل توسعه نرم‌افزار، توسعه وب، توسعه موبایل، جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون، امنیت، آی تی، مایکروسافت ویندوز، پردازش ابری، لینوکس، طراحی وب، بازی، سه بعدی، گرافیکی و غیره است. تمامی دوره های پلورال سایت بصورت پیشرفته آموزش داده می شود.

همچنین در این سایت، برای هر دوره آموزشی بخش تمرین و سنجش مهارت نیز وجود دارد. پس از پایان هر دوره، گواهی تکمیل دوره به کاربر داده می شود. در این سایت، امکان دانلود فایل های تمرین وجود دارد. همچنین، امکان مشاهده دوره ها به صورت آفلاین و روی موبایل نیز فراهم است. هر دوره دارای فرومی به منظور بحث و تبادل نظر مشارکت کنندگان در آن کورس است. کاربران می توانند گزارش پیشرفت خود در دوره را مشاهده کرده و به تحلیل وضعیت خود بپردازند. تمام دور های این سایت در ایام کرونایی با شیوع کرونا در ماه آوریل امسال رایگان شد.

Coursera

از معروف ترین وب سایت های آموزشی در دنیا است. این سایت مشهور برای گذراندن کلاس های آنلاین دوره‌های متنوعی در دسته‌های علوم کامپیوتر، علوم‌داده، بیزینس، علومی همچون رباتیک، پزشکی و شیمی و شاخه‌های مختلف هنر و موارد بسیار دیگه،که بیشتر آنها رایگان ولی برای گرفتن مدرک باید هزینه ای پرداخت کرد. که امکان مرور درس ها و برنامه ریزی و آنالیز درس ها و مشاوره آموزشی و این دوره ها را از دانشگاه های معتبر تهیه می کند. اصلی‌ترین مخاطبان کورسرا خودآموزها هستند؛ چه دانشجویان و چه شاغلان. همۀ کسانی که به دنبال به‌روزترین آموزش‌های معتبر دانشگاهی هستند؛ چه در زمینه‌ی علمی و چه مهارت‌آموزی.

شناخته‌شده بودن دوره‌ها و اعتبار مدرک کورسرا باعث میشه گذراندن این دوره‌ها برای همۀ کسانی که قصد تحصیل و کار در خارج کشور و یا دورکاری با کشورهای دیگه رو دارند، راهگشا باشه.

Blinkist

این اپلیکیشن مرجعی است برای کتابهای غیرداستانی که به صورت خلاصه هایی ۱۵ دقیقه ای ارائه شده اند. این برنامه دارای بیش از ۲۵۰۰ عنوان خلاصه کتابهای صوتی بوده که در موضوعاتی همچون اقتصاد، تاریخ، دانش و فرهنگ ارائه شده اند. که یکسری از محتوی خودشو در ایام کرونایی رایگان گذاشته.

شما تا به حال از سایت ها و پلتفوم های آموزش محور استفاده کرده اید؟ نظرتون رو با ما در میان بگذارید