هر شرکت یا سازمانی بسته به بزرگ یا کوچک بودن آن، احتیاج به تلفن سانترال دارد. برای مثال شرکتی را در نظر بگیرید که دارای 20 کارمند است و هر کدام از این کارمندان نیز احتیاج به یک تلفن سانترال مجزا دارند. اما با کمک تلفن گویا شما از خرید دستگاه تلفن برای هر کارمند و سیم کشی و نصب نرم افزار و …بی‌نیاز می‌شوید و می‌توانید یک شماره تلفن ابری بگیرید که با گرفتن هر داخلی تماس به موبایل یکی از همکارانتان انتقال پیدا کند. این رایج ترین کاربرد تعریف داخلی برای تلفن گویا است. ولی شما می‌توانید با توجه به نیاز خود تنظیمات پیشرفته تری هم ایجاد کنید.

مشترکین تلفن گویا این امکان را دارند که تنظیمات داخلی‌ها را به صورتی شخصی سازی کنند تا بهترین و حرفه‌ای ترین شیوه مدیریت تماس‌ها و پاسخگویی به مشتریات خود را داشته باشند. هر کسب و کار با توجه به اولویت‎ها و اهداف خود می‌تواند این تنظیمات را انجام دهد. برای همین 5 پیشنهاد برای نحوه تنظیم «کلیدها و داخلی‌ها» برای شما داریم که می‌توانید هنگام راه اندازی تلفن گویای خود از آن استفاده کنید.

حالت اول: مستقیم به موبایل شما وصل شود

شما با حالت «عدم ورودی» با توجه به نیاز خود میتوانید رفتار خاصی برای حالت عدم ورودی تعریف کنید:

در این حالت می‌توانید تعریف کنید که به طور مثال اگر  تماس گیرنده هیچ شماره‌ای را وارد نکرد به اپراتور وصل شود و یا دوباره به منو برگردد و همان پیغام، مجدد برایش تکرار شود، حتی می‌توانید او را به یک منوی دیگر هدایت کنید تا پیغام جدیدی پخش شود. پس با کمک این قابلیت، شما می‌توانید برای شرایطی که تماس‌گیرنده هیچ کلید یا داخلی را وارد نکند، رفتار خاصی را مشخص کنید.

بسیاری از مشترکین که اولویت اصلی شان ساخت تصویر حرفه ای از برند است و ترجیح می‌دهند به جای شماره موبایل یک شماره ثابت برای ارتباط با مشتری داشته باشند از قابلیت عدم ورودی استفاده می‌کنند تا تماس بدون نیاز به پخش هیچ پیام خوشآمدگویی مستقیم به موبایل‌شان وصل شود.

حالت دوم: صندوق صوتی برای وقت دسترس نبودن!

شما می‌توانید در زمان‌هایی که امکان پاسخگویی ندارید تماس را به صندوق صوتی انتقال دهید. مثلا می‌توانید تنظیمات داخلی را به شکلی انجام بدهید که اگر بعد از 10 ثانیه پاسخگوی تماس نبودید، تماس به صندوق صوتی انتقال پیدا کند:

با کمک انتقال به صندوق می‌توانید تنظیم کنید که اگر به هر دلیلی پاسخگو نبودید(تماس در خارج ساعات اداری، اشغال بودن خط) تماس به صندوق صوتی انتقال پیدا کند. بنابرایم شما با اولویت دهی پاسخگویی تماس، می‌توانید تماس‌های خود را به دقت مدیریت کنید تا هیچ تماسی را از دست ندهید.

حالت سوم: تعریف داخلی‌های متعدد برای تماس همزمان

یکی دیگر از امکانات جالب و کاربردی تلفن ابری امکان برقراری تماس به صورت همزمان است. شما می‌توانید تنظیمات تلفن ابری خود را به صورتی تغییر دهید که بتوانید ۳۲ تماس همزمان را دریافت کنید و یا همزمان با ۳۲ مشتری تماس بگیرید. این امکان به شما کمک می‌کند در ساعت‌های اوج تماس پس از اجرای کمپین هیچ تماسی از دست نرود و بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید. برای این کار تنها کافی است که «اولویت تماس» متعدد برای خود تعریف کنید.

حالت چهارم: استفاده همزمان از تلفن گویا و منشی مجازی

شما می‌توانید از ترکیب دو سرویس تلفن گویا و منشی مجازی(منشی دورکار) برای پاسخگویی به تماس‌ها استفاده کنید. به این صورت که در ساعات اداری (یعنی از ساعت 8 الی 21) یک اپراتور حرفه‌ای پاسخگوی تماس‌ها باشد و در سایر مواقع تماس به موبایل شما وصل شود.

همچنین شما درصورتی که امکان پاسخگویی به حجم بالای تماس را ندارید می‌توانید به طور مثال سومین یا چهارمین تماس همزمان را به منشی‌های مجازی منتقل کنید تا آن‌ها جوابگوی مشتریان شما باشند.

حالت پنجم: بازگشت به منو

شما می‌توانید یک زیر منو تعریف کنید.

زیرمنو برای منوهای پیشرفته‌تر تعریف می‌شود. برای مثال، شما می‌خواهید گزینه بخش فروش را نیز به دو گزینه دیگر تقسیم کنید، خرید جدید و تمدید. در این صورت منوی شما به این شکل خواهد شد:

کلید ۱: بخش فروش

زیر منو:

◊ کلید ۱: خرید جدید

◊ کلید ۲: تمدید

اگر مشتری برای بخش فروش کلید یک را فشار داد به بخش زیر منو می‌رود و برای «خرید جدید» و یا «تمدید» می‌تواند گزینه یک یا دو را انتخاب کند. شمار در واقع می‌توانید منوی تو در تو تعریف کنید.

اگر مشترک تلفن گویای دفترشما هستید، برای ما بنویسید که به چه صورتی این تنظیمات را برای خود شخصی سازی کرده‌اید؟ اگر هم می‌خواهید به جمع مشترکین دفترشما بپیوندید این امکان را دارید که این سرویس را دو هفته رایگان امتحان کنید.