هزینه‌های استارتاپ خود را اینگونه ارزیابی کنید

اگر برای شروع یک کسب و کار جدید برنامه ریزی کرده اید، منطقی است که هزینه های استارتاپ خود را تخمین بزنید. از آنجایی که هر کسب و کاری متفاوت است، هر کدام هزینه های خاص مورد نیاز برای توسعه کسب و کار خودشان را دارند. برخی از کسب و کارها ممکن است با هزینه های کمتری شروع شود درحالیکه برخی از کسب و کارها ممکن است نیازمند یک سرمایه گذاری از پیش تعیین شده باشند.

برای برآورد هزینه های استارتاپ نخست باید هزینه های ماه اول را برآورد کنید. برخی از این هزینه ها هزینه های یکباره است مانند هزینه ثبت شرکت یا مثلا هزینه چاپ کارت ویزیت و تبلیغات. ولی برخی از هزینه ها هزینه های جاری است مانند اجاره ماهیانه دفتر کار، قبوض مختلف، بیمه و غیره که همیشه هستند. در همین مرحله تخمین هزینه های استارتاپ است که بسیاری از جوانان از این همه هزینه وحشت می کنند و به کل قید راه اندازی کسب و کار را می زنند.

 بروشور ۱۱۰ برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان

بروشور ۱۱۰ برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان

کدام یک از  هزینه های استارتاپ ضروری است و کدام هزینه اضافی؟

اما مرور هزینه ها به این معنی نیست که حتماً قرار است تمامی آنها را پرداخت کنید. بلکه نخست باید تمامی این هزینه ها را بشناسید و سپس تصمیم بگیرید کدام یک ضروری است و کدام یک اضافی؟ برای مثال، اگر کسب و کارتان مربوط به IT است، تهیه یک سیستم کامپیوتر قوی، اگر ندارید، هزینه ای ضروری است. اما اجاره دفتر کار برای شروع کسب و کار یک هزینه کاملاً اضافی است. حذف اجاره دفتر کار به خودی خود بسیاری از هزینه های دیگر را نیز حذف می کند، مانند تهیه تجهیزات اداری، قبوض، استخدام منشی.

خرید خط تلفن ثابت: هزینه ای ضروری تر از نان شب!

کاهش هزینه های استارتاپ با شماره تماس رایگان

از سوی دیگر داشتن یک خط تلفن ثابت اختصاصی برای کسب و کار یک ضرورت است. خودتان را جای مشتری بگذارید. ترجیح می دهید با کسب و کاری تماس بگیرید که روی کارت ویزیت خود شماره تلفن ثابت دارد یا آن که شماره تلفن همراه؟ پس باید به دنبال راهی برای تهیه خط تلفن ثابت اختصاصی باشید بدون این که بخواهید مکانی را اجاره کنید و در صورت نیاز می توانید اجاره دفتر کار روزانه را برای قرارهای کاری خود داشته باشید و با این کار از هزینه های استارتاپ حود بکاهید.

سرویس تلفن گویا دفتر شما

در ۵دقیقه صاحب دفترکار شو

در مرحله بعد برای این که به کسب و کارتان وجهه بهتری ببخشید بهتر است که خودتان مستقیم تماس ها را پاسخ ندهید. پس تلفن گویا گزینه بسیار خوبی برای شماست. استفاده از سرویس تلفن گویا که بر روی خط تلفن مجازی عرضه می شود، می توانید برای شماره تلفن ثابت و اختصاصی کسب و کار خود تا ۹ داخلی تعریف کنید و هر یک از این داخلی ها می تواند مربوط به یک بخش از کسب و کارتان باشد، مانند فروش، پشتیبانی و غیره. با تهیه سرویس تلفن گویا می توانید برای این داخلی ها هر شماره ای، ثابت یا همراه، تعریف کنید تا اعضای تیمتان از هر کجا پاسخگوی داخلی خود باشند.

مزیت خط تلفن مجازی این است که می توانید خدمات گوناگونی روی آن دریافت کنید. مانند، تلفن گویا، فکس اینترنتی، پیغامگیر صوتی و حتی منشی! بله… شما می توانید مانند یک کسب و کار باسابقه منشی داشته باشید، اما منشی استخدام نکنید.

بنابراین اگر می خواهید استارتاپ راه اندازی کنید اما زیر بار هزینه های استارتاپ کمرشکن نروید، باید نگرش خود را به کسب و کار تغییر دهید و با نگرش نوین به آن بنگرید، نه همان نگرش سنتی داشتن دفتر و دستک از همان روز اول.

شما چه روشهایی برای کاهش هزینه های استارتاپ خود دارید؟ در بخش «دیدگاه شما» برایمان بنویسید.