با پیگیری‌های مدیران دفتر شما خطوط بیش از دو هزار کسب و کار ایرانی که از ظهر یکشنبه ۸ اردیبهشت توسط مخابرات قطع شده بود، مجدد وصل شد و قرار بر این شد که با در اختیار قرار گرفتن سامانه شاهکار احراز هویت مشترکین این دفتر از طریق این سامانه انجام بگیرد.

دلیل قطعی موقت خطوط دفتر شما چه بود؟

دفترشما

قطعی موقت خطوط

به گزارش روابط عمومی دفتر شما در پی مسدود شدن بدون اطلاع خطوط این شرکت از ظهر یکشنبه ۸ اردیبهشت راه ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده خطوط مجدداً وصل شدند.

دلیل قطع خطوط، شکایت از برخی مشترکین دفتر شما اعلام شده بود، این در حالی است که بنا به گفته مدیر عامل دفتر کار مجازی دفتر شما این شرکت دانش بنیان همواره ارتباط مستمر و تعاملات بسیاری با نهادهای نظارتی مثل حراست مخابرات و پلیس فتا دارد و نباید به دلیل تخلف تعداد اندکی از مشترکین به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی شماره تماس بیش از دو هزار کسب و کار قطع شود.

پیش از این هم در زمستان سال ۹۶ و تیرماه سال ۹۷به صورت ناگهانی خطوط تلفنی شرکت‌های ارائه دهنده دفاتر کار مجازی قطع شد که با پیگیری‌های بسیار علت مسدودسازی خطوط الزام مخابرات به تدوین قوانین جدید فعالیت‌های دفاتر کار مجازی و الزام دفاتر به احراز هویت مشترکان اعلام شد.

حالا با توافق انجام شده با نهادهای ذی‌ربط قرار است که احراز هویت مشترکین از طریق سامانه شاهکار انجام پذیرد.

سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و … را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و  تسریع فرایند ارائه خدمات به صورت الکترونیکی ایجاد شده است.

دفتر شما امیدوار است که با توافق انجام شده دیگر بهانه‌ای برای ایجاد اخلال در فعالیت کسب و کارهای اینترنتی پیش نیاید.

بازتاب قطع سرویس دفتر شما در رسانه‌ها

قطعی یک روز و نیمه سرویس‌های دفترشما هم در سایت‌های خبری و فناوری و همچنین شبکه‌های مجازی بازتاب وسیعی داشت. رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در صفحه توییتر خود وزیر ارتباطات و مسئولان مخابرات را مورد خطاب قرار داد و به مسدود شدن خطوط بدون اطلاع قبلی واکنش نشان داد.

دفترشما

بازتاب قطع سرویس دفتر شما در رسانه‌ها

نشریه پیوست در مصاحبه با علی دشتی، مدیر عامل دفتر شما از قول او نوشت: «ما از طریق روش‌های خود سعی کرده‌ایم که کاربرانمان را کامل احراز هویت کنیم از سویی تقاضا داده‌ایم تا از سرویس شاهکار استفاده کنیم اما هنوز این امکان در اختیار ما قرار نگرفته است. اگر نتوانیم از سامانه‌های احراز هویت استفاده کنیم طبیعی است که احراز هویت کاربران ما نیز سخت‌تر خواهد شد.»

سایت دیجیاتو هم در گزارشی به اطلاعیه قبلی مخابرات اشاره کرد و نوشت: حال سوال اینجاست که قطع ناگهانی و بدون اطلاع تلفن چند هزار کسب و کار ایرانی آن هم در ساعات اوج تماس، چه خسارتی به این کسب و کارها و همینطور اعتبار دفاتر کار مجازی وارد می‌کند و آیا نهادهای تصمیم گیر از این میزان خسارت با خبر هستند و برای جبران آن برنامه ای دارند؟

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از مشتریان عمده سرویس‌های تلفن گویا و منشی مجازی دفاتر کار مجازی هستند که با قطع شدن شماره تماس‌هایشان با اختلال جدی در کسب و کار خود مواجه شده بودند.

سخنی با مشترکین دفتر شما

با توجه به اینکه سوء استفاده تعداد بسیار اندکی از مشترکین باعث شده که نهادهای قانون گذار، این شرکت را موظف کنند تا شیوه احراز هویت مشترکین به طریق دیگری انجام بگیرد و استفاده از سامانه شاهکار از طرف دفتر شما پیشنهاد شده است، در صورت قطعی شدن استفاده از این سامانه بلافاصله مشترکین را با خبر خواهیم کرد. پیشاپیش از شکیبایی و همکاری شما تشکر می‌کنیم.