سافت فون (soft phone) چیست؟

سافت فون نرم افزاری است که به کاربران امکان برقراری تماس تلفنی از طریق اینترنت با کامپیوتر یا تلفن هوشمند را می دهد. سافت فون قابل حمل و نصب روی گوشی های هوشمند و تبلت ها برای فریلنسرها، کسب و کارها، مخصوصا افرادی که کار اینترنتی در منزل انجام می دهند و افرادی که دورکاری می کنند، است.

ویژگی های سافت فون چیست؟

به طور معمول، سافت فون نرم افزاریست که توسط شبکه Voip به مرکز تلفن وصل می شود و یک رابط کاربر پسند است که به همان روشی که یک تلفن ثابت انجام می دهد، کار می کند. این رابط اجازه می دهد تا کاربران به شماره گیری و تمام ویژگی هایی که در سیستم Voip آن ها وجود دارد دسترسی داشته باشند.

سافت فون علاوه بر امکانات خط تلفن ثابت امکان انتقال تماس، نگه داشتن فرد پشت خط، داشتن چندین خط و پیام صوتی. را دارد، همچنین، انتقال تماس به همکار خود که ممکن است در یک شهر دیگر یا در خانه باشد و اطلاعیه در مورد تماس های دریافتی با اطلاعات کامل در مورد تماس گیرنده، همراه است.

به طور کلی، یک تلفن هوشمند می تواند به همه ویژگی های ویپ شما دسترسی داشته باشد و آن را ارتقا بخشد، کاری که تلفن های ثابت (حتی با آداپتور) نمی توانند انجام دهند. به همین دلیل است که بسیاری از ارائه دهندگان رابط تلفن همراه خود را ساخته اند تا با شماره تلفن Voip خود همراه شوند.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن ابری یا مجازی چیست و چه مزیتهایی نسبت به شماره تلفن ثابت دارد؟

برای راه اندازی سافت فون به چه ابزاری نیاز است؟

به دسکتاب کامپیوتر و یک هدفون Voip (یا دسترسی به میکروفون و بلندگو در دستگاه شما) نیاز است.

می توانید از هر نوع رایانه (لپ تاپ یا دسکتاپ)، تلفن هوشمند استفاده کنید. تا زمانی که بتوانید به اینترنت وصل شوید، همه این گزینه ها در دسترس شما است. در مرحله بعد برنامه Voip خود را از خدمات تلفن تجاری خود در دسکتاپ یا دستگاه خود نصب خواهید کرد.

همچنین باید یک حساب کاربری با ارائه دهنده خدمات تنظیم کنید و یک برنامه نرم افزاری را نصب کنید که تلفن هوشمند شما را فعال کند.

نرم افزار سافت فون

سافت فون

۱۴ کاربرد سافت فون

ویژگی های جالبی نرم افزار سافت فون ارائه می دهد که از مزیت قابل توجهی نسبت به تلفن ثابت برخوردار است.

۱) لیست های تماس مشترک

می توانید در یک لیست تماس با شرکت عضو شوید یا مخاطبین خود را با همکاران به اشتراک بگذارید. اگر تا به حال سعی کرده اید شماره تلفن همراه را برای مشتری که می دانید همکارتان است پیدا کنید، این یک ویژگی فوق العاده مفید است.

۲) شبکه ارتباطی

سیستم های تلفن های هوشمند وقتی تیم شما آنلاین و آفلاین است و همچنین وقتی مشغول کار یا جلسه هستند، نشان می دهد. به جای ارسال پیام و انتظار برای پاسخ به کسی، وقتی آن ها یک قهوه می خورند، در هنگام ناهار یا در یک جلسه، می توانید به سرعت تشخیص دهید که کسی در دسترس است یا نه. علاوه بر این، می توانید ببینید که چه موقع در یک جلسه یا تماس هستند و از طریق پیام فوری به آن ها دسترسی پیدا می کنند تا ببینند آیا می توانند به یک درخواست سریع پاسخ دهند. این شبکه ارتباطی به شما این امکان را می دهد که هنگام دستیابی به تیم خود، تصمیمات ارتباط خوبی را اتخاذ کنید، در نتیجه باعث افزایش بهره وری می شود.

تیم سافت فون

شبکه ارتباطی

۳) پیام رسانی فوری در سافت فون

راه های زیادی برای ارسال پیام متنی وجود دارد، اما متمرکز کردن ارتباطات در یک جریان که از طریق تلفن، نرم  افزار شما مدیریت می شود، و  به وسیله آن جستجو همکاران راحت است. دیگر نیاز نیست هزاران متن، ایمیل و سایر سرویس ها را جستجو کنید تا دریابید که در چه تاریخی شخصی برای شما پرونده یا شماره تحویل را ارسال کرده است.

۴) تماس ویدئویی ها در سافت فون

بیشتر ما با تماس های ویدیویی از طریق خدمات مختلف در تلفن های همراه یا لپ تاپ ما آشنا هستیم. اما امکان برقراری ارتباط با یک همکار از طریق تماس ویدئوبی از طریق تلفن کار راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط است. تماس های ویدیویی انعطاف پذیر مورد نیاز برای ارتباط با تیم خود و برقراری ارتباط را از طریق رسانه مناسب در یک لحظه ارائه می دهد. همچنین می توانید ببینید که تیم شما چه تاریخی در دسترس است، برای تأیید زمان آن، یک پیام فوری ارسال کنید و سپس یک تماس ویدیویی را باز کنید، همه این کارها  را در سافت فون، می توانید انجام دهید. این کمک می کند تا ارتباطات تیم خود را به صورت مؤثر انجام دهید.

سافت فون

سافت فون

۵) قابلیت حمل راحت 

تلفن های هوشمند به شما امکان می دهند تا هر کجا که هستید ارتباط خود را حفظ کنید. می توانید از طریق لپ تاپ، کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود تماس برقرار کنید. شما به میزکار خود وصل می شوید وقتی منتظر یک تماس مهم هستید. در هر کجا که هستید با سافت فون ارتباط را حفظ کنید و به سرعت از طریق متن یا یک تماس ویدئویی به همکاران پاسخ دهید.

سافت فون

حمل راحت

۶) امکان پیام صوتی در سافت فون 

پیام های صوتی یک پیشرفت عالی در سافت فون است، به شما امکان می دهد که فایل صوتی مستقیما به ایمیل شما ارسال شود و با روشن کردن نوتیفیکشن از آمدن ایمیل با خبر شوید. می توانید گزارشی از محتوای فایل صوتی را  نیز دریافت کنید. بنابراین اگر در یک جلسه هستید، می توانید به سرعت از طریق پیام کوتاه  از رسیدن ایمیل باخبر شوید.

۷) کاهش هزینه ها توسط سافت فون

برای نصب خط تلفن ثابت، باید خود تلفن ها را خریداری یا اجاره کنید. این می تواند یک هزینه بزرگ برای کسب و کار شما باشد. همچنین هزینه نگهداری آن نیز بالا است. با استفاده از نرم افزار سافت فون، هیچ سخت افزاری گران قیمت برای نگرانی وجود ندارد و در صورت نیاز به جابجایی دفاتر، می توانید آن را با خود ببرید.

۸) کمترین تجهیزات در سافت فون

تلفن های هوشمند به تجهیزات بسیار کمتری نسبت به تلفن ثابت احتیاج دارند. سیم کشی مسی که یکبار برای اتصال تلفن ثابت لازم است، دیگر لازم نیست و نصب پر هزینه سرور PBX ضروری نیست. با استفاده از سیستم تماس ابری بدون نیاز به نصب بر روی تلفن های ثابت از ارتباطات uc استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

۹) نیاز به خط اختصاصی نیست

تلفن های هوشمند قادر به استفاده موثر از پهنای باند اینترنت موجود هستند و نیازی به خط اتصال اختصاصی برای ارتباطات صوتی نیستند. نیاز نداشتن به خط اختصاصی یکی از بهترین صرفه جویی ها برای کسب و کار شما است.

۱۰) قابلیت کنترل از راه دور با سافت فون

کارمندانی که از خانه کار می کنند، و افرادی که تولید در منزل دارند، با سافت فون و نصب آن روی تلفن های هوشمند از هر نقطه جهان می توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند، کاربران می توانند ارسال تماس با دستگاه تلفن همراه خود را آغاز کنند و تنظیمات را می توانند با کلیک یک دکمه تغییر دهند.

نصب نرم افزار

کنترل از راه دور

۱۱) امکانات بهتر دسکتاب 

دسکتاب نرم افزار سافت فون، امکان قابلیت حمل، امکان تماس ویدیویی، پیام رسانی، ارسال پیام کوتاه را در تمام سیستم عامل های موبایل هوشمند ممکن می کند.

استفاده از دسکتاب قابل حمل سافت فون این امکان را ایجاد می کند که در هر جایی که هستید کار خود را انجام دهید، همچنین به بازدهی کار شما کمک می کند.

۱۲) افزایش تولید و بهره وری

تلفن های هوشمند کارمندان را قادر می سازد به کلیه کانال های ارتباطی مثل تماس های تلفنی، پیام رسانی و ویدئو کنفرانس در یک مکان دسترسی پیدا کنند. به جای استفاده از برنامه های ارتباطی شخص ثالث، می توانید ارتباطات تیم خود را با یک شماره تلفن، و یک حساب کاربری ساده تر کنید. این کار باعث می شود تا کارکنان با استفاده از ابزارها همکاری بیشتری با اعضای تیم خود داشته باشند، و با از دست ندادن تماس های شرکت و شرکت در جلسات کارآمد باعث افزایش تولید و بهره وری می شوند.

۱۳) ارتباطات امن

ارتباطات در سیستم سانترال، رمزگذاری شده و ایمن است. هیچ شبکه عمومی وجود ندارد که بتواند تهدیدی برای زیرساخت شبکه شما ایجاد کند. این شبکه شماست و می توانید به راحتی اطلاعات را بدون هیچ خطری به نقض داده ها منتقل کنید. خواه تماس شما باشد، هم کنفرانس ویدئویی، اشتراک صفحه یا چت همه از امنیت برخوردار هستند.

۱۴) پلتفرم یکپارچه

وجود یک پلت فرم در بین همه کارمندان شما نه تنها ارتباط آنها با یکدیگر را آسان می کند بلکه نحوه ارتباط آنها با مشتریان شما را ساده می کند. برنامه ریزی تماس های کنفرانس در حال حرکت، ارسال پیام های فوری به یکدیگر در هنگام تماس های مهم و ارسال پیام صوتی به گزینه های ایمیل، دنیای جدیدی از ارتباطات را باز می کند که تلفن های سنتی نمی توانند با آنها مقایسه کنند.

بهترین سافت فون ها برای اندروید

تلفن دات کام

ویس، پیامک و ویدئو کنفرانس یک راه حل مدرن است که از هرجایی کارآفرینان و مشاغل در حال رشد می توانند همیشه از آن استفاده کنند. تلفن دات کام شامل ویژگی های پیشرفته تلفن های شغلی شما می باشد که نیازهای روزافزون تجارت شما را برطرف می کند و خدمات موثر و حرفه ای به مشتریان خود ارائه می دهد. گزینه های پیشرفته مدیریت تماس، وجهه حرفه ای به کار شما می دهد.

۳CX 

۳CX یک نرم افزار مبتنی بر نرم افزار و استاندارد PB IP رایگان است که ارتباطات یکپارچه و کاملی را ارائه می دهد. ۳CX  برای هر نوع تجاری یا صنعتی می تواند مفید باشد. ویژگی های پیشرفته مرکز تماس و هزینه های کم، روشی ایده آل برای کارمندان شرکت هایی است که از راه دور کار می کنند، ۳CX شامل برنامه های تلفن همراه، کنفرانس ویدیویی و گفتگوی زنده وب سایت است. نصب، مدیریت و نگهداری PBX به قدری آسان است که می توانید خودتان بدون زحمت آن را مدیریت کنید.

سافت فون zoiper

Zoiper یک نرم افزار رایگان تلفن نرم افزاری رایگان IAX و SIP برای تماس صوتی از طریق ۳G یا WiFi است. هیچ تبلیغاتی وجود ندارد. تلفن نرم افزاری Zoiper یک رابط کاربری ساده و کیفیت صوتی عالی برای تجربه صوتی صدا از طریق IP ارائه می دهد.

Zoiper که برای هر دو سیستم SIP و IAX موجود است، یک راه حل تلفنی کاملاً مناسب برای کاربران نهایی، ارائه دهندگان خدمات، مراکز تماس یا هر کسب و کاری است که مایل است از ارتباطات VoIP بهره مند شود.

حالا نوبت شماست که تجربیات خودتان را با کار با سافت فون با، ما به اشتراک بگذارید.

منبع: nextiva