راه اندازی مرکز تماس با پیشرفته ترین فنآوری

راه اندازی مرکز تماس اینترنتی (call center) یکی از بخشهایی است که بسیاری از کسب و کارها هنگام شروع فعالیت و عرضه محصول یا سرویس خود باید درمورد آن تصمیم گیری جدی کنند. ما می خواهیم در این تصمیم گیری به شما کمک کنیم. پس با ما همراه شوید.

مرکز تماس چیست؟

راه اندازی مرکز تماس

مدیریت تمامی تماس ها

مرکز تماس به طور خلاصه بخشی از کسب و کار است که وظیفه اش پاسخگویی به تماسهای مشتریان آن کسب و کار است. مشتریان اگر سؤال، شکایت یا پیشنهادی داشته باشند، با شماره مرکز تماسی که آن کسب و کار در اختیارشان قرار داده تماس می گیرند و اپراتورهای مرکز تماس تماسها را مدیریت می کنند.

برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره مرکز تماس این مقاله را بخوانید.

برای راه اندازی مرکز تماس باید چه اقداماتی انجام دهم؟

برای راه اندازی مرکز تماس دو گزینه پیش رو دارید:

۱. راه اندازی مرکز تماس در محل

۲. خرید سرویس (برونسپاری) مرکز تماس

هزینه اولیه:

برای راه اندازی مرکز تماس در محل شما نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه هنگفت دارید، چون تجهیزات مرکز تماس تجهیزات پرهزینه ای است و برای راه اندازی مرکز تماس در محل راهی جز خرید تجهیزات ندارید. علاوه بر خرید تجهیزات، شما نیاز به مکانی برای استقرار تجهیزات و اپراتورها دارید.

اما در صورت برونسپاری مرکز تماس شما نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید. شرکت سرویس دهنده تجهیزات مورد نیاز را داراست.

سرویس مرکز تماس دفتر شما

در ۵ دقیقه صاحب دفترکار شو

مرکز تماس

هزینه جاری:

در صورت تصمیم به راه اندازی مرکز تماس در محل باید بودجه ای جاری نیز برای هزینه های نگهداری و به روزرسانی تجهیزات در نظر بگیرید. اما هزینه اصلی مربوط به استخدام اپراتور و حقوق ماهیانه است. تعداد اپراتورها به میزان تماسهایتان بستگی دارد. بنابراین اگر پیش بینی می کنید تماسهایتان قرار است افزایش پیدا کند، باید تعداد اپراتورهایتان را افزایش دهید.

نیازهای ارتباطی کسب و کارها با یکدیگر متفاوت است. مثلاً یک شرکت عرضه کننده خدمات اینترنتی تقریباً همیشه تعداد تماسهای مشخصی دارد. اما برخی از کسب و کارها، مانند شرکتهای بازرگانی، که محصول جدیدی را به کشور وارد کرده اند، برای معرفی محصول جدید خود به مشتریان قدیمی یا مشتریان بالقوه با تماس گرفتن با آنها و معرفی محصولشان اقدام به جذب مشتری می کنند و محصول خود را به فروش می رسانند.

بنابراین میزان تماسهای خروجی و ورودی کسب و کارها همیشه یکسان نیست. گاهی تعداد تماسها به روزی هزار تماس می رسد و گاهی شاید با آن کسب و کار ده تماس بیشتر گرفته نشود. این در حالی است که تجهیزات و تعداد اپراتورها ثابت است و چه تماس باشد و چه نباشد، در انتهای ماه اپراتورها حقوق مشخصی دارند و تجهیزات به رسیدگی و به روزرسانی نیاز دارند.

تنها هزینه ای که برای برونسپاری مرکز تماس باید بپردازید، هزینه تمدید سرویس به صورت ماهیانه است که در صورت خرید سالیانه از تخفیف نیز برخوردار می شوید. از آن گذشته، شما در ازای میزان تماسهایتان هزینه پرداخت می کنید. بنابراین در زمانهایی از سال که تماسهای کمتری دارید می توانید بسته خود را کاهش دهید و هزینه کمتری بپردازید.

نیاز به تخصص

در صورت راه اندازی مرکز تماس در محل، راه اندازی، نگهداری و به روزرسانی مرکز تماس بر عهده شماست که به نیروی متخصص نیاز دارد.

شرکت سرویس دهنده از نیروهای متخصص و حرفه ای برخوردار است و شما هیچ مسئولیت و هزینه ای بابت آن نخواهید داشت.

  راه اندازی مرکز تماس در محل یا برونسپاری مرکز تماس

موارد مؤثر
در تصمیم گیری
 راه اندازی مرکز تماس
در محل

برونسپاری مرکز تماس

هزینه اولیههزینه اولیه بسیار بالا
برای خرید تجهیزات
بدون هزینه اولیه
هزینه جاریهزینه نگهداری و به روزرسانی
و حقوق اپراتورها
فقط هزینه تمدید بسته
به صورت ماهیانه
و یا سالیانه (با تخفیف)
نیاز به تخصصنیاز به یک نیروی متخصص
برای نگهداری و به روزرسانی

بدون نیاز به تخصص

انتخاب برندی مثل آدیداس چه بوده است؟

راه اندازی مرکز تماس

بسیاری از برندهای موفق مانند آدیداس، نیسان و فورد مرکز تماس خود را به شرکتهای عرضه کننده سرویس مرکز تماس برونسپاری کرده اند.

بسیاری از برندهای قدرتمند مانند آدیداس، فورد، نیسان، آئودی و غیره بنا به دلایل بالا به این نتیجه رسیده اند که برونسپاری مرکز تماس گزینه ای بی دردسرتر و کم هزینه تر است. این بدان معنا نیست که فقط باید کسب و کار عظیمی داشته باشید تا مرکز تماس خود را برونسپاری کنید. اتفاقاً استارتاپ ها هم به دلیل محدودتر بودن بودجه شان و هم آشناتر بودن با فنآوری های نوین مرکز تماس خود را برونسپاری می کنند. از جمله این استارتاپ های بومی می توان از کافه بازار، سفارش آنلاین غذای ریحون، تلوبیون، خرید آنلاین نان بقچه نام برد.

با خریداری سرویس مرکز تماس از «دفتر شما»، عرضه کننده خدمات تلفن گویا، منشی مجازی و مرکز تماس، با پیشرفته ترین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و اپراتورهایی باتجربهبا مشتریانتان به حرفه ای ترین و بی دردسرترین شکل ممکن در ارتباط باشید. نیاز ارتباطی شما هر چه که باشد، از پاسخگویی به تماسهای مشتریان تا بازاریابی تلفنی، اجرای طرحهای نظرسنجی، دریافت و ارسال ایمیل، ما بسته ای متناسب با نیاز کسب و کار شما داریم تا با کمترین هزینه و خاطری آسوده این بخش از کسب و کار خود را مدیریت کنید.

اگر پرسش یا نظری دارید، در بخش «دیدگاه شما» با ما در میان بگذارید و یا با شماره تلفن ۲۸۴۲۰۱-۰۲۱  تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت «دفتر شما» سر بزنید.