۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه است. آیا شما هم گیاه در محیط کار دارید؟ روی میزکارتان گلدان می‌گذارید؟ بهترین گیاه برای قرار دادن روی میز کار چیست؟ با ما همراه باشید…

گیاه در محیط کار

۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه است

همه می دانیم حضور گل و گیاه در محیط زندگی تا چه اندازه بر روحیه اعضای خانواده تاثیرگذار است و دستکم یکی دو گلدان در خانه نگهداری می کنیم. پس چرا از تأثیر گل و گیاه در محیط کار غافل شده ایم؟ مشکل اینجاست که انگار زمان کاری خود را جزئی از زندگی حساب نمی کنیم.

این در حالی است که بیشتر زمان بیداری خود را معمولاً در محیط کار هستیم تا در خانه. پس هر کاری برای بهبود شرایط محیط کارمان بکنیم در واقع برای بهبود کیفیت بخش زیادی از زندگی خود کرده ایم. به قول معروف برای محیط کار هر گلی زدیم به سر خودمان زده ایم! حتی اگر به دنبال اجاره میز کار یا اجاره دفتر کار ساعتی هستید، اگر روی میز کار اشتراکی تان یک گلدان قرار داشته باشد حس بهتری خواهد داشت.

کاربرد شماره تلفن مجازیمحیط کار استاندارد این ویژگیها را دارد.

استفاده از گیاه در محیط کار فقط برای زیبایی و آراستگی فضای کار نیستند بلکه مزایای دیگری نیز دارند:

  • آلودگی هوا را در محیط های کاری از بین می برد.
  •  حریم خصوصی شما را در فضای کوچک کاریتان بیشتر می کند.
  •  در جذب سرو صدا ی محیط کار کمک می کند.
  •  استرس را کاهش می دهد، به فضا شادی و سرزندگی می بخشد و در نهایت بازدهی فضای کار را افزایش می دهند.

حتماً شما هم شنیده اید که بعضی ها می گویند «دست من توی پرورش گل و گیاه خوب نیست». نمی دانم این حرف تا چه اندازه پایه علمی دارد. بعضی از کارشناسان گل و گیاه این باور را به کل رد می کنند و برخی دیگر می گویند تجربه به آنها ثابت کرده این باور صحت دارد. اگر شما هم مثل من از نگهداری گل و گیاه هراس دارید و با کوچکترین مشکلی برای گیاهتان روحیه خودتان را می بازید، چاره کار این نیست که به کل گیاه را از محیط کار و زندگی خود حذف کنید. چاره اش این است که به سراغ گیاهان مقاومتر بروید و البته اطلاعاتی مقدماتی درباره آن گیاه به خصوص کسب کنید.

گیاه در محل کار

برگ قاشقی

حالا که صحبت از انتخاب گیاهان مقاوم شد، بهتر است چند نمونه را هم برایتان نام ببرم تا راحت تر انتخاب کنید:

برگ قاشقی: به خصوص اگر میز کار کوچکی دارید، این گیاه بسیار برایتان مناسب است.

 

 

 

 

گیاه در محیط کار

پوتوس

پوتوس: این گیاه را همگی از بچگی در خانه ها دیده ایم. برای من که احساس نوستالژیک دلنشینی به همراه دارد و در برابر ناشیگری هایم در زمینه نگهداری از گل و گیاه مقاومت خوبی نشان داده است!

 

 

 

سانسوریا پاکوتاه: باز هم یک گیاه جمع و جور برای روی میز کار. اگر هم اتاق کار بزرگی دارید می توانید سانسوریای معمولی بگیرید و روی زمین قرار دهید.

گیاه در محیط کار

سانسوریا

 

 

 

 

 

نخل شامادورا: اول بگویم که خودم دل خوشی از این گیاه ندارم و به دلیل ناآگاهی ام گیاهم خشک شد. اما شامادورای همکارم که درست مانند من بود و از یک جا خریداری شده بود خیلی سرحال و پرپشت است. پس یعنی خودم به خاطر بی توجهی خرابش کردم! اما جزء گیاهان نسبتاً مقاوم است و به خاطر زیبایی خاصش ارزش کمی مراقبت را دارد.

گیاه در محیط کار

نخل شامادورا

 

آیا شما در کار خود گل و گیاه دارید؟ ترجیح می‌دهید چه نوع گلدانی روی میز کارتان قرار دهید؟