کارآفرینان تاثیر گذار و موفق اغلب به عنوان ابر قهرمانان مورد ستایش قرار می گیرند. اما واقعیت این است که آن ها افراد معمولی مثل من و شما هستند تنها خلاقیت و پشتکارشان مثال زدنی است. آن ها نمیگوید که حوصله ندارم بلکه همواره خودشان را برای چالشی جدید آماده می‌کنند.

ما در این مقاله داستان موفقیت این کارآفرینان که چگونه بر سختی های مسیر غلبه کردند را برای شما خوانندگان عزیز می آوریم.

ما وب سایت ها را برای داستان موفقیت کارآفرینان، مبارزات شخصی و شیوه های زندگی غیر معمول آن ها جستجو کردیم تا بدانیم که چگونه این استارتاپ های موفق خارجی، کسب و کار جدید خود را راه اندازی کردند.

۱) داستان موفقیت کارآفرین جف اسمیت، بنیانگذار Smule

جف اسمیت بهترین کارآفرین

Smule

در داستان کارآفرینان موفق، از بهترین ها می توان جف اسمیت را مثال زد. او تصمیم به راه اندازی ایده های استارتاپی داشت که نیازی به کار تمام وقت نداشته باشد. بنابراین در سال ۲۰۰۸، پس از ثبت نام در استنفورد برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته موسیقی او Smule را بنیان گذاری کرد.

حجم کار اضافی او را از نوآوری متوقف نکرد. او در ایجاد برخی از اولین برنامه های تعاملی تلفن همراه که از میکروفون آیفون استفاده می کردند، نقش مهمی داشت.

تا به امروز، بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از یکی از محصولات این شرکت استفاده کرده اند.

۲) داستان موفقیت ولادیمیر گندلمن، بنیانگذار شرکت Folders

ولادیمیر گندلمن، کارآفرین موفق

Folders

داستان کارآفرین موفق ولادیمیر گندلمن، به این صورت است که او به همراه والدینش از اتحاد جماهیر شوروی با کمتر از ۵۰۰ دلار به ایالات متحده مهاجرت کرد. با این وجود آن ها توانستند مسکن و ملزومات اساسی را بدست آورند و با گذشت زمان زندگی معمولی داشته باشند.

او قبل از بنیان گذاری شرکت Folders، در سال ۲۰۰۳، یک تعمیرگاه کامپیوتر را راه اندازی کرد. شرکت Folders، یک شرکت ارائه دهنده نوآورانه است که چندین جایزه از جمله تهیه لیست سریعترین شرکت های خصوصی در حال رشد که شامل ۵۰۰۰ شرکت در آمریکا  است را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را به دست آورد.

گندلمن درباره زندگی در اتحاد جماهیر شوروی گفت: “انگیزه و موتور حرکت من این بود که هرگز به آن سبک زندگی در شوروی بر نگردم.”

“گاهی اوقات، بهترین انگیزه حرفی نیست که شخصی به شما می گوید، بلکه چیزی است که خودتان تجربه کرده اید.”

بیشتر بخوانید: داستان دفتر کار مجازی از زبان مدیر عامل دفترشما

۳) داستان موفقیت کارآفرینانی مانند نیت مارتین، بنیانگذار Puzzle Break

رمز و راز سازنده اتاق فرار نمادین

Puzzle Break

برخلاف جف اسمیت، سازنده اتاق فرار نمادین و بنیانگذار Puzzle Break Nate Martin خود را به عنوان “بدترین دانشجویی که در کسب و کار موفق شده است” معرفی می کند.

در داستان موفقیت کارآفرینان، اکثرا یا دارای مدرک MBA یا حداقل مثل زاکربرگ یک داستان جالب در مورد ترک کردن دانشگاه دارند. اما همانطور که مارتین توضیح می دهد: من قبل از بنیان گذاری اتاق فرار، مدرک دانشگاهی خود را تمام کردم. بعد از ۹ سال و یک وقفه، با نمره GPA 2.59 فارغ التحصیل شدم. خوشبختانه، من در کارم موفق تر از دوران دانشگاه بودم.

از استارتاپ های موفق خارجی، Puzzle Break (اتاق فرار) را با درآمد هفت رقمی و رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به بودجه راه اندازی، در کلان شهرهای سرتاسر کشور آمریکا باز کرده است.

۴) داستان موفقیت کارآفرین ماریا مرس مارتین، بنیانگذار مشاوره Optime

ماریا مرس مارتین تمام زندگی خود را رها کرد تا رویای آمریکایی را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را دنبال کند.

در این داستان موفقیت کارآفرینان، وقتی چاوز به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، او قبل از بنیانگذاری مشاوره Optime، از ونزوئلا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد، که اکنون سالانه ۱۲ میلیون دلار فروش دارد.

مارتین می گوید: “من از صفر با مدرک مهندسی کامپیوتر شروع کردم. من مخالفان زیادی را نسبت به خودم داشتم. یک مادر جوان با یک رویای بزرگ در یک حرفه مردسالار بودم. به عنوان یک کارآفرین، شما باید فقط روی کار خود و نتایج آن تمرکز کنید و تردیدها را کنار بزنید”.

۵) داستان موفقیت ویشن لاخیانی، بنیانگذار Mind Valley

داستان موفقیت یک رهبر خوب

Mind Valley

داستان موفقیت کارآفرینان مثل ویشن لاخیانی، یک رهبر خوب، که وسواس خود را به یادگیری و تدریس به یک شرکت چند میلیون دلاری تبدیل کرد، بسیار جالب است.

بنیانگذار Mind Valley، بستری را برای نویسندگان و رهبران علمی در آموزش تحول گرا (معلمان خودیاری، کارشناسان توسعه شخصی و حتی معلمان معنوی) فراهم می کند تا دانش خود را به صورت دوره های دیجیتالی و سمینارها برای مردم توزیع کنند.

لاهیانی حتی سمینارهای خاص خود را ارائه می دهد، جایی که آموزه های خود در حوزه رشد عاطفی، ذهنی و حتی معنوی را که باید برای ساخت شرکت خود داشته باشند با دانشجویان به اشتراک می گذارد.

شاید بزرگترین مشارکت وی سهیم شدن “مراقبه هدایت شده ۶ مرحله ای” او باشد، روندی که او هر روز از آن استفاده می کند تا زندگی شخصی و شرکت خود را رشد دهد.

۶) داستان موفقیت کارآفرین نلی آکالپ، بنیانگذار CorpNet.com

داستان موفقیت کارآفرین خانم

CorpNet.com

یکی از قوانین طلایی تجارت که همه ما آن را شنیده ایم این است که با شخص مهم زندگی تان تجارتی شروع نکنید.
نلی آکالپ یکی از زنان کارآفرین بسیار موفق، این توصیه را نه یک بار بلکه اکنون دو بار نادیده گرفته است. در سال ۱۹۹۷، او و همسرش تازه ازدواج کرده شرکتی را در اتاق نشیمن خود راه اندازی کردند. هشت سال بعد آن ها آن را به مبلغ ۲۰ میلیون دلار فروختند. و بلافاصله ایده کسب و کار خود را برای بنیان گذاری CorpNet.com، عملی کردند.

او گفت: من در ابتدا از تصمیم ما برای راه اندازی مشاغل مشترک در چنین سن کمی نگران بودم. بعد از کسب و کار اول، زندگی ما به طرز چشمگیری تغییر کرد! چهار کودک و دو تجارت می تواند بسیاری از زوج ها را از هم جدا کند، اما برای ما فقط باعث شد که من و همسرم را به هم نزدیک تر کند!.

بیشتر بخوانید: داستان موفقیت پونیشا: استارتاپ یک زوج جوان ایرانی

همیشه خواندن داستان موفقیت کارآفرینان می تواند درس های زیادی به ما بدهد. امیدوارم که از این داستان ها نکات مفیدی را کسب کرده باشید و کارآفرین تاثیرگذار بعدی شما خواننده عزیز باشد. اگر این داستان ها را دوست داشتید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: lendgenius