با به اوج رسیدن انقلاب دیجیتالی، ارسال فکس کمی قدیمی به نظر می‌رسد و مربوط به گذشته است. اگرچه، یک تکنولوژی قدیمی است ولی برخی از کسب و کارها هنوز از ارسال فکس به عنوان روش اولیه‌ی انتقال سند استفاده می‌کنند. اما جابجایی خسته کننده‌ی دستگاه فکس و سرعت انتقال آرام باعث تمایل کسب و کارها به فکس اینترنتی شد.

با حضور نرم افزار آنلاین فکس ترکیبی از اینترنت و فکس ایجاد شد و ارسال فکس ساده‌تر شد. با این تکنولوزی جدید، مثل گذشته مجبور نیستید که با دستگاه فکس خود کلنجار بروید و می‌توانید با رایانه یا تلفن همراه هوشمند خود در هر جا و هر زمانی فکس ارسال کنید.

ارسال فکس آنلاین چیست؟

ارسال فکس آنلاین راهی جدید برای ارسال و دریافت فکس در بستر اینترنت است. فکس آنلاین بهبود زیادی نسبت به ارسال فکس به روش قدیمی از طریق دستگاه فکس ایجاد کرده است. همه‌ی چیزی که برای ارسال فکس آنلاین نیاز دارید یک کامپیوتر یا تلفن همراه هوشمند متصل به اینترنت است.

در حالی که فکس از شبکه‌ی تلفن عمومی استفاده می‌کند، فکس آنلاین از پروتکل جهانی اینترنت برای ارسال و دریافت فکس بهره می‌برد. این موضوع روند را  بی‌دردسر و راحت‌تر می‌کند.

برای ارسال فکس آنلاین نیاز است که در سرویس دهنده‌های فکس اینترنتی ثبت نام کنید. این سرویس‌ها از طریق تبدیل ایمیل‌ها به فکس و فکس‌ها به ایمیل به شما کمک می‌کنند اسناد را به صورت دیجیتالی مدیریت کنید.

در زمان ارسال فکس، نسخه‌ی دیجیتالی سند به ایمیل پیوست می‌شود و به شماره‌ فکس دریافت کننده ارسال می‌شود. دستگاه فکس دریافت کننده این را درست مثل یک فکس عادی و در نسخه‌ی کاغذی پرینت شده دریافت خواهد کرد. اگر که دریافت کننده هم از سرویس‌های فکس آنلاین استفاده می‌کند در پرتال ارائه‌ کننده‌ی سرویس فکس دیجیتالی را دریافت می‌کند.

 

4 راه برای ارسال فکس از طریق اینترنت

چون کنترل دیجیتالی اسناد بسیار مفید است، بسیاری از شرکت‌ها فکس آنلاین را انقلاب بزرگ بعدی می‌دانند. راه‌های مختلفی برای ارسال فکس وجود دارد. بنابر تجهیزاتی که دارید می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1. ارسال فکس با کامپیوتر (ویندوز و مک او اس)

ارسال فکس از طریق کامپیوتر

سرویس‌های فکس آنلاین می‌توانند به شما در ارسال و دریافت فکس از رایانه کمک کنند. کافی است افزونه‌ی وب یا نرم افزار سرویس دهنده را نصب کنید و به عنوان فکس اینترنتی از آن بهره ببرید.

این مراحل را برای ارسال فکس از کامپیوتر دنبال کنید:

  • یک اشتراک سرویس دهنده‌ی فکس تهیه کنید و نرم افزار را نصب کنید یا به پرتال وب بروید
  • فکس جدید ایجاد کنید
  • پیام خود را بنویسید و فایل‌ها را پیوست کنید
  • شماره‌ی فکس دریافت کننده را وارد کنید
  • فکس را ارسال کنید و سپس اسناد در دستگاه فکس دریافت کننده پرینت خواهند شد

اگر استفاده‌ی زیادی از فکس ندارید و فقط می‌خواهید یک یا چند فکس ارسال کنید پیشنهاد می‌کنم از نرم افزارها و سایت‌های رایگان ارسال فکس استفاده کنید.

 

2. ارسال فکس در آی او اس

اگر ارائه دهنده‌ی سرویس فکس آنلاین شما دارای اپ iOS باشد، می‌توانید با آیفون خود فکس بفرستید. برنامه‌های تحت وب مک بوک‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی مثل Keynote، Pages، و Numbers بر روی تلفن‌های همراه iOS می‌توانند برای ارسال فکس مورد استفاده قرار بگیرند.

 

3. ارسال فکس در اندروید

ارسال فکس با گوشی

مثل دستگاه‌های اپل، دستگاه‌های اندرویدی هم در صورتی که سرویس دهنده اپلیکیشن داشته باشد می‌توانند از طریق اینترنت فکس ارسال کنند. می‌توان به راحتی در اپلیکیشن و با تلفن همراه فکس ارسال کرد. همه‌ی کاری که نیاز است انجام دهید این است که آن را دانلود کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و در نهایت فکس را بفرستید.

 

4. استفاده از سرویس‌های فکس آنلاین

سرویس‌ دهندگان فکس اینترنتی زیادی سرعت بالا، ارسال فکس بدون دردسر و با هزینه‌ی کم را پیشنهاد می‌دهند. این ارائه دهندگان سرویس ارسال و دریافت اسناد را به وسیله‌ی وبسایت یا اپلیکیشن آسان کرده‌اند.

این مراحل را برای ارسال فکس به کار بگیرید:

  • اشتراک یک سرویس دهنده‌ی فکس آنلاین را تهیه کنید
  • متن فکس را بنویسید و اسناد را ضمیمه کنید
  • شماره‌ی فکس دریافت کننده را وارد کنید
  • بر روی ارسال کلیک کنید

دریافت کننده چه دستگاه فکس داشته باشد یا چه از فکس آنلاین استفاده کند فکس شما را دریافت می‌کند. با فکس آنلاین حتی بر بسیاری از معایب فکس سنتی چیره شدند، به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای نوپا فکس اینترنتی را ترجیح می‌دهند.

بسیاری از این ارائه دهندگان سرویس افزونه‌هایی برای مرورگرها را هم ایجاد کرده اند. این به کاربران اجازه می‌دهد از مراحل پیچیده‌ی استفاده از سرویس ایمیل و امکاناتشان برای تبدیل ایمیل به فکس و فکس به ایمیل جهت ارسال و دریافت فکس عبور کنند.

با استفاده از فکس آنلاین می‌توانید در هزینه‌ی خرید دستگاه فکس صرفه جویی کنید. حتی به شما کمک می‌کند اسناد را به صورت دیجیتالی آرشیو کنید، این موضوع در فکس آفلاین نیاز به اسکنر برای اسکن اسناد و سپس ذخیره‌ی آن‌ها دارد.

 

نحوه‌ی ارسال فکس در اینترنت

برای ارسال فکس از طریق اینترنت چه با استفاده از نرم افزارهای مختلف و چه سرویس‌های آنلاین باید فایل دیجیتالی سندتان را در اختیار داشته باشید. اگر فایل پی دی اف سند مورد نظر را دارید که آن را آپلود کنید و سپس به شماره‌ فکس مقصد بفرستید.

در صورتی که فایل دیجیتالی سند را ندارید دو راه جهت تبدیل سند فیزیکی به سند دیجیتالی وجود دارد.

1. اسکن سند با دستگاه اسکنر

اگر دستگاه اسکنر دارید کافی است سند را بر روی آن قرار دهید و آن را به رایانه منتقل کنید. فقط به خاطر داشته باشید در هنگام اسکن فرمت فایل خروجی را بر روی PDF قرار دهید. اگر امکان انتخاب فرمت فایل وجود نداشت پس از اسکن با استفاده از سایت‌های تبدیل فرمت فایل آنلاین سند را به فایل PDF تبدیل کنید.

2. نرم افزارهای تلفن همراه

در صورتی که دستگاه اسکنر در خانه یا محل کارتان ندارید کافی است با استفاده از نرم افزارهای تبدیل عکس به فایل پی دی اف مثل CamScanner از سند مورد نظر عکس بگیرید و سپس در نرم افزار به فایل پی دی اف تبدیلش کنید.

 

چرا باید فکس آنلاین را انتخاب کنیم؟

فکس آنلاین در حال محبوب‌تر شدن است و جای تعجب نیست که چرا مردم به این روش روی آورده‌اند. مزایای زیادی نسبت به روش قدیمی ارسال فکس دارد. هزینه‌ی خط تلفن را ندارید، بدون دستگاه فکس فضای کاری بیشتری در اختیار دارید، در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید و از همه مهم‌تر موانعی مثل محدودیت دسترسی به اسناد را ندارید.

یک سرویس دهنده‌ی خوب فکس آنلاین اتصال وبسایتش همیشه پایدار است بنابر این می‌توانید از رابط کاربری وب آن‌ها با خیال راحت استفاده کنید. علاوه بر این، یک فضای ابری ایمن به نگهداری اسناد حساس و امنیت اطلاعات کمک می‌کند. در واقع فکس اینترنتی ایمن و قابل اعتماد است.

 

فکس اینترنتی دفترشما چه ویژگی‌هایی دارد؟

ما امکان ارسال فکس اینترنتی را برای کاربران عزیز فراهم کردیم. در این روش شما از طریق شماره‌ی مجازی خریداری شده می‌توانید به صورت نامحدود فکس بفرستید و دریافت کنید. با یک بار خرید سرویس سالیانه نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافه‌تری نیست، به دستگاه فکس نیازی نخواهید داشت و لازم نیست که دریافت کننده هم از سرویس ما استفاده کند.

با فکس اینترنتی دفترشما هم با کم کردن مصرف کاغذ به محیط زیست کمک می‌کنید و هم در هزینه‌های کسب و کارتان صرفه جویی خواهید کرد. لازم به ذکر است که سرویس ما دارای امنیت بالایی است و هیچ کسی به جز فرستنده و دریافت کننده به فکس‌های ارسالی دسترسی نخواهد داشت و در پرتالی که ما طراحی کردیم به تمام فکس‌های ارسالی و دریافتی به صورت آرشیو شده دسترسی دارید.

 

ترجیح می‌دهید با استفاده از کدام روش فکس‌های خود را ارسال کنید؟