فکس اینترنتی که با عناوین فکس آنلاین و فکس ابری هم شناخته می‌شود تکنولوژی است که از پروتکل اینترنت (IP) برای ارسال و دریافت آنلاین فکس استفاده می‌کند.

به جای استفاده از دستگاه فکس یا سرورهای فکس که نیاز به شبکه‌ی تلفن و خط تلفن ثابت دارند فکس آنلاین برای انتقال از اینترنت بهره می‌برد و کاربران از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد به فکس‌های خود دسترسی دارند.

فکس وب، فکس موبایل، فکس ایمیل، و فکس API برخی از روش‌هایی برای استفاده از فکس اینترنتی جهت ارسال و دریافت اسناد به صورت آنلاین هستند. بر اساس ارائه‌ دهنده‌ی سرویس فکسی که انتخاب می‌کنید ممکن است از تمامی یا برخی از این ابزارها و خدمات بهره مند شوید.

خرید فکس اینترنتی

با دستگاه فکس سنتی خداحافظی کنید!

همان طور که قبل‌تر اشاره کردم، دستگاه فکس سنتی برای برقراری ارتباط میان دو دستگاه فکس و انتقال اسناد از شبکه تلفن استفاده می‌کند.

جهت ارسال و دریافت فکس از این روش قدیمی نیاز خواهید داشت با مواردی مثل دستگاه فکس، خط تلفن ثابت، فضای کافی برای قرار دادن دستگاه فکس و زمان و انرژی اضافه برای راه اندازی آن سر و کله بزنید.

همچنین وقتی قرار است فکس دریافت کنید باید در کنار دستگاه فکس قرار گرفته باشید و از همه مهم‌تر این است که نمی‌توانید انتخاب کنید از کدام سند پرینت گرفته شود و کدامیک گرفته نشود.

معایب استفاده از دستگاه فکس سنتی

معایب دستگاه فکس

  1. به خط تلفن ثابت نیاز دارند
  2. توانایی ارسال همزمان چندین فکس را ندارند
  3. به راحتی قابل دسترس نیست
  4. نمی‌توان به راحتی آن را جا به جا کرد
  5. امن نیستند
  6. ممکن است برای ارسال فکس بین المللی هزینه‌ی اضافه‌تری به شما تحمیل شود
  7. دوستدار محیط زیست نیستند

در همین رابطه بخوانید: تفاوت‌های فکس اینترنتی و فکس سنتی چیست؟ کدامیک بهتر است؟

 

 چرا باید از فکس اینترنتی استفاده کنیم؟

اگر ارسال و دریافت فکس بخشی اجتناب ناپذیری از کسب و کار شما است و از دستگاه فکس قدیمی یا سرور فکس خود ناامید شده‌‌اید، آن گاه روش فکس آنلاین بهره وری شما را افزایش خواهد داد و در زمان و سرمایه‌ی شما صرفه جویی خواهد شد.

با خدمات فکس اینترنتی قادر خواهید بود تمام کارهای مربوط به فکس خود را در هر جایی، هر زمان که بخواهید با هر دستگاهی انجام دهید.

نیاز نیست دیگر مثل گذشته نگران از دست دادن فکس‌های مهم، اشغال بودن خط، پرداخت هزینه‌ اضافی برای ارسال فکس بین المللی، هزینه‌های نگهداری، سازماندهی فکس‌های خود، دوست دار محیط زیست بودن و دیگر مشکلات و مسائلی که قبلا با دستگاه فکس خود تجربه کرده‌اید باشید.

مزایای فکس اینترنتی

  1. زمان و پول زیادی صرفه جویی می‌کند
  2. تمامی اسناد شما را به صورت آرشیو نگه می‌دارد و همیشه در دسترس هستند
  3. امکان ارسال و دریافت فکس از طریق تلفن همراه را فراهم می‌کند
  4. به شما اجازه می‌دهد تمامی اسناد را به صورت الکترونیکی امضا کرده و سپس ارسال کنید
  5. راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است
  6. امنیت خوبی دارد
  7. می‌توان بدون داشتن دفترکار با شماره فکس شهر مدنظرتان فکس ارسال کرد

 

ویژگی‌های اصلی فکس اینترنتی چیست؟

بر اساس ارائه دهنده‌ی سرویسی که انتخاب می‌کنید ممکن است ویژگی‌ها و خدمات مختلی دریافت کنید. اما به طور کلی در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های فکس ابری اشاره خواهم کرد و هر زمان که قصد داشتید شرکت ارائه دهنده‌ی فکس اینترنتی خود را انتخاب کنید اطمینان پیدا کنید از ویژگی‌ها و امکاناتی که مدنظر دارید برخوردار هستند:

  • انتقال سریع و با کیفیت فکس
  • قابل اعتماد و امن
  • قابل دسترس در وب، دسکتاپ، اندروید و آی او اس
  • رابط کاربری آسان
  • فضای ذخیره سازی ابری
  • امضای الکترونیکی
  • اسکنر داخلی برای اسکن اسناد
  • امکان ارسال فکس به دستگاه تلفکس
  • زمان بندی ارسال فکس
  • ارسال همزمان فکس به چندین دریافت کننده

در همین رابطه بخوانید: فکس اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

روش‌های مختلف ارسال و دریافت فکس با فکس اینترنتی چیست؟

توجه داشته باشید که برای ارسال و دریافت فکس از روش فکس ابری اگر ارسال کننده یا دریافت کننده و یا هر دو آن‌ها از اشتراک سرویس فکس آنلاین برخوردار باشند می‌توان به راحتی به هر دستگاه فکس، سرور فکس یا فکس مجازی موردنظر فکس فرستاد.

فکس وب

برای استفاده از این روش از اپلکیشن تحت وب یا دسکتاپ برای انجام کارهای فکس خود بهره ببرید. تمامی اسناد شما در فضای ابری ذخیره خواهد شد و جهت دسترسی به فکس‌هایتان فقط به یک کامپیوتر یا لپ تاپ متصل به اینترنت نیاز دارید. معمولا از طریق ایمیل یا نوتیفیکیشن متوجه خواهید شد که فکس جدید دریافت کرده‌ اید.

 

فکس موبایل

در این روش تبلت یا تلفن همراه اندروید یا آی او اس شما به یک دستگاه فکس کاملا کاربردی تبدیل خواهد شد و حتی از دوربین دستگاه خود برای اسکن اسناد فیزیکی و آماده کردن آن‌ها جهت ارسال استفاده می‌کنید.

 

فکس ایمیل

این روش ارسال فکس همانند ارسال یک ایمیل آسان است. شما می‌توانید از هر سرور ایمیلی مثل جی میل، یاهو و … به دستگاه فکس یا فکس اینترنتی مدنظرتان فکس بفرستید. از سوی دیگر، فکس‌های دریافتی شما می‌توانند در ایمیل‌هایتان دریافت شوند.

 

فکس API

این سرویس فکس قابل برنامه نویسی به شما این امکان را می‌دهد که تمام فعالیت‌های فکسی خود را به صورت مجازی از هر اپلیکیشن، نرم افزار یا سیستمی انجام دهید.

در همین رابطه بخوانید: ۶ نرم افزار فکس اینترنتی رایگان برای کامپیوتر و موبایل

 

سخن پایانی

در حالی که ممکن است ارسال فکس روشی منسوخ شده و عجیب به نظر برسد ولی اکثر وکلا، شرکت‌های بیمه، بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی هنوز هم اسناد خود را از طریق فکس ارسال می‌کنند.

از آن جایی که دستگاه‌های فکس نامناسب و گران هستند ولی برخی افراد هنوز به فکس نیاز دارند. از این رو روش‌های فکس اینترنتی ایجاد شدند که ارسال فکس را به تجربه‌ای خوشایندتر و کارآمدتر تبدیل کرده است.

فکس آنلاین روشی امن و قابل اعتماد برای انتقال دیجیتال اسناد است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که اسناد خود را در فضای ذخیره سازی ابری امن نگه داری کرده و در هرجا یا هر زمانی به آنان دسترسی داشته باشند.

 

ویژه: با دفترشما آنلاین فکس ارسال کنید

ارسال فکس اینترنتی با دفترشما

یکی از ارائه دهندگان سرویس فکس اینترنتی در ایران شرکت دفترشما است، بنابراین می‌توانید برای خرید فکس اینترنتی بر روی ما حساب کنید. در ابتدا یک شماره ثابت تهران به صورت اختصاصی به شما داده‌ خواهد شد که بتوان از طریق آن فکس فرستاد و فکس دریافت کرد.

ارسال فکس از طریق پرتال دفترشما انجام می‌شود که با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد قابل دسترسی است. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد فکس‌های ارسالی وجود ندارد.

تمامی فکس‌های ارسالی و دریافتی شما از طریق پرتال قابل دسترسی است که می‌توان بر اساس شماره دریافت کننده و تاریخ آن‌ها را مشاهده کرد. ارسال فکس در دفترشما این گونه است که فایل PDF سند مربوطه را در پرتال آپلود کرده و با وارد کردن شماره فکس دریافت کننده به راحتی فکس شما ارسال خواهد شد.

خرید فکس آنلاین

 

آیا هنوز هم ترجیح می‌دهید به وسیله‌ی دستگاه فکس فکس‌های خود را ارسال کنید؟!