راه های افزایش روحیه کارمندان کدامند؟ یکی از رایج ترین مشکلات کارمندان که معمولاً در بلند مدت ایجاد می‌شود، احساس روزمرگی و خستگی ناشی از آن است. کارمندی که هر روز باید سر ساعت مشخصی بیدار شود، به یک مکان مشخص یعنی شرکت و اداره اش برود و یک کار تقریبا ثابت و روزمره انجام دهد، طبیعتاً پس از مدتی دچار روزمرگی می شود. عادی شدن وظایف و مسئولیت‌ها هم نقش بزرگی در یکنواختی زندگی دارد.

دفترشما

مرکز تماس (دفترشما)

بیشتر بخوانید: راه های افزایش خلاقیت در کارکنان

راه‌های افزایش روحیه کارمندان

یک کارفرمای خوب باید همیشه سعی کند تیم کاری اش را شاد و فعال نگه دارد کارمندان باید احساس کنند که در محیط کاری فقط انجام وظایف و مسئولیت ها مهم نیست بلکه فعال و با نشاط بودن هم مهم است و اگر دائما خسته و کسل باشیم قطعا نمیتوانیم به فعالیت های روزانه خود بپردازیم.

کارفرما می‌تواند کارهای بسیاری برای افزایش رضایت کارمندان و کاهش ملال انجام دهد. کارفرمای تیزهوش امتیازاتی به نیروی کار می‌دهد برخی از این امتیازها، عبارت است از: انعطاف کاری، دورکاری، آزاد گذاشتن فرد در مسوولیت‌هایش، اعتبار و قدرت اجرایی. غیر از این موارد سه عامل در تمام محیط‌های کاری، خواسته تمام کارکنان است: توجه، احترام و چالش کاری.

طراحی‌ زیبا و رنگ‌های شاد محیط کار، تشکیل جلسات صمیمانه بین کارمندان و مدیران، پیاده روی‌های صبحگاهی و ورزشی، ورزش همگانی و دسته جمعی، اختصاص دادن یک اتاق برای استراحت هم از دیگر راهکارهای خلاقانه است.

واحد منابع انسانی یا روابط عمومی شرکت هم می‌تواند نقش واحد خوشحال سازی شرکت را بر عهده بگیرد و کارهایی را برای بهبود وضعیت انجام دهید

در این پست وبلاگ ما به کارهای مشخصی که خودمان برای خوشحال سازی کارمندان دفترشما انجام می‌دهیم می‌پردازیم:

صبحانه

دفترشما

صبحانه دفترشما

وعده‌های غذایی از همه مهمتر است! اصلاً از قدیم گفتن که شکم گرسنه دین و ایمان ندارد! حوصله کار کردن هم ندارد. هر چند شرکت‌های نوپا و استارتاپی از پس هزینه سرسام آور نهار همه پرسنل برنمی‌آیند ولی مطمئن باشید وعده‌های صبحانه و عصرانه را می‌توانند بر عهده بگیرند! و باز هم مطمئن باشید نتیجه‌ای که می‌گیرید از هزینه‌ای که می‌کنید بسیار بیشتر است!

در دفترشما قبلا ماهی یکبار بساط صبحانه مفصل مثل حلیم و کله پاچه برقرار بود. حالا هم هر روز نیروی خدماتی شرکت با سنگ تازه و پنیر خوشمزه از بچه‌ها پذیرایی می‌کند. اگر می‌خواهید کارکنان شما زودهنگام در شرکت حاضر شوند به جای شیوه‌های سلبی مثل کسر از حقوق، از شیوه‌های ایجابی مثل ایجاد بازه زمانی برای صرف صبحانه بهره بگیرید!

بیشتر بخوانید: پنج پیشنهاد کاربردی برای گذراندن روز تعطیلی ناگهانی!

گردش جمعی

دفترشما

گردش جمعی دفترشما

بهتر نیست که آخر هفته‌ها یک تفریح جمعی سرگرم کننده داشته باشیم؟ این تفریح می‌تونه رفتن به طبیعت و پارک باشه، کوهپیمایی باشه یا هر جایی که بشه دور هم جمع شد و یک روز خوب رو گذروند. ما تا به حال در دفترشما جمعی به کارتینگ آزادی، رستوران شاندیز، بام تهران و باغ گیاهشناسی رفتیم و در آینده هم خواهیم رفت. شما کجا رو برای گردش جمعی پیشنهاد می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: ۷روش استفاده بهینه از تعطیلات عید به پیشنهاد دفترشما

برگزاری جشن در شرکت

دفترشما

جشن دفترشما

برگزاری جشن راهکار دیگری برای فرار از روزمرگی است. در مجموعه دفترشما جشن تولد همکاران فراموش نمی‌شود و بساط کیک و شیرینی همیشه در تولد بچه‌ها برقرار است. برگزاری جشن تولد برای کارکنان به شدت توصیه می‌شود. همچنین جشن سالگرد تأسیس استارتاپ، جشن نوروز، یلدا و …دیگر مناسبت‌هایی است که می‌توان برگزار کرد.

برگزاری جشن تولد برای کارکنان شرکت، یکی از راه‌های آسان و کم هزینه است که باعث می‌شود کارمندان را از ارزشی که برای تجارت شما دارند آگاه کنید. در حالی اصلا نیازی نیست کل روز کاری را به این کار اختصاص دهید کافی است با چند حرکت خلاقانه و جذاب پیش قدم شوید! شما چه پیشنهادهایی برای برگزاری جشن در شرکت دارید؟

هدیه به کارمندان

دفترشما

هدیه دفترشما

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها در مواقع و مناسبت های مختلف و خاص به کارمندان و کارکنان خود هدیه اداری می‌دهند و مثل هدیه اداری برای روز کارمند، هدیه اداری عید نوروز و مناسبت هایی از این دست. فرقی نمی‌کند که این هدیه بزرگ باشد یا کوچک، ارزان باشد یا گران، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کارمند شما حس کند از او قدردانی شده و ارزش کار او از طرف رئیس یا مدیرش درک شده است.

گل و گیاه در محیط کار

دفترشما

گیاه در محل کار

در دفترشما سر میز هر کدام از کارمندان دست کم یک گلدان وجود دارد! دفتر کار محیطی است که ساعت ها وقت خود را در آن میگذرانید و چند عدد گل و گیاه زیبا میتواند روحیه شما را به خوبی مثبت کند. گیاهانی که به نور مطلق آفتاب نیاز دارند نمیتوانند مدت زیادی در یک اتاق یا دفتر کار با پنجره های کم دوام بیاورد، اما هستند گیاهانی سایه دوست و مقاوم بوده و می توانند برای محل کار شما مناسب باشند، آیا شما این گیاهان را می‌شناسید؟

ورزش جمعی

حرکات ورزشی برای پشت میزنشین‌ ها در استارت‌آپ‌ها بسیار واجب است. در این کسب و کارهای نوپا معمولا تعداد افراد کافی کارمند ندارد تا همه‌چیز را برای رسیدن به اهداف انجام دهند؛ بنابراین حجم بالای کار اجتناب‌ناپذیر است. برای همین مدیران و کارمندان استارتاپ ها در بسیاری از مواقع لحظات کاری پر تنشی را سپری می‌کنند. برای افزایش روحیه کارمندان آن هار ابه ورزش و نرمش در محیط کار تشویق کنید.

با این نرمش ها آشنا شوید:

بیشتر بخوانید: در یک استارتاپ مشغولید؟ این حرکات ورزشی برای پشت میزنشین‌ ها فراموش نشود!