برند کارفرمایی تصویری از کارفرمای شرکت است که برای جذب و حفظ استعدادهایش طراحی می کند. این برندسازی ارزش ها، فرهنگ کاری و شهرت شرکت در بازار کار را نشان می دهد. یک برند کارفرمایی قوی می تواند بر برداشت ها و تصمیمات جویندگان کار تاثیر بگذارد و آن را به جنبه ای حیاتی از استراتژی کلی برندسازی شرکت تبدیل کند.

در واقع تمامی شرکت ها زمان زیادی را صرف ایجاد محبوبیت برند، محصولات یا خدمات خود می‌کنند، اما چگونه می‌توانید یک برند کارفرمایی قوی بسازید که استعدادهای برتر را جذب کند؟ در اینجا، معنای برندسازی کارفرمایی، نمونه‌هایی از برندسازی خوب کارفرما، و اینکه چگونه می‌توانید استراتژی برندسازی کارفرمای خود را امروز پیاده‌سازی کنید را بررسی خواهیم کرد.

برند کارفرمایی چیست؟

برند کارفرمایی، شهرتی است که شما به عنوان یک کارفرما در میان کارمندان و نیروی کار خود دارید. همچنین شامل نحوه بازاریابی شرکت شما برای جویندگان کار و نیروی انسانی است.

هرچه در برندسازی کارفرمایی بهتر عمل کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که استعدادهای برتر خود را حفظ کرده و جذب کنید، زیرا اکثر کارمندان فکر می کنند که بسیار مهم است که کارفرمای آنها برندی داشته باشد که به حمایت از آن افتخار کنند.

فرض کنید کار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اید و با محصولات یا خدمات خود یک برند قوی ایجاد کرده‌اید. متاسفانه، این به تنهایی کسی را متقاعد نمی کند که در شرکت شما کار کند یا در آن بماند. زمان نشان دادن نحوه مدیریت شرکت، ارزش ها و فرهنگ شرکت خود باید همان استراتژی برندسازی را اجرا کنید.

اگر یک جوینده کار از کارمند شرکت شما بپرسد “کار کردن در آنجا چگونه است؟” کارمند قرار نیست بگوید، “ما کالاهای فوق العاده ای ساخته ایم.” در عوض، او به مدیریت روزمره افراد، ارزش‌های شرکت و فرهنگ محل کار می‌پردازد. برای اطمینان از یک برند کارفرمای خوب، باید یک داستان قانع کننده بگویید.

نام تجاری کارفرما عمیق تر از داستان سرایی است – شما همچنین باید قدم بزنید. به کارمندان خود و عموم مردم بگویید که داشتن یک میز پینگ پنگ یا فوتبال دستی شرکت شما را به مکانی عالی برای کار تبدیل می کند و موجب روحیه گرفتن نیروها و افزایش بازدهی می شود.

برند کارفرمایی چه اهمیتی دارد؟

آیا برند کارفرمایی واقعا برای من و شرکت من مهم است؟

بله! برند کارفرمایی اهمیت بسزایی در کسب و کار شما دارد. می تواند نرخ گردش مالی را کاهش دهد، هزینه های هر استخدام شما را به نصف کاهش دهد و به شما در صرفه جویی در پول کمک کند. ضمنا اگر کارفرما به طور فعال برند کارفرمایی خود را مدیریت کند، جویندگان کار به احتمال زیاد برای کار درخواست می دهند.

به هر حال شما یک برند کارفرمایی دارید، خواه تلاش کرده باشید یا نه! پس چرا تلاش نکنید تا مطمئن شوید که می توانید به آن افتخار کنید؟

استراتژی برندسازی کارفرما به شما این امکان را می دهد که گفتگوهای پیرامون شرکت خود را کنترل کرده و به طور مثبت تغییر دهید تا از جذب و حفظ استعدادهای برتر اطمینان حاصل کنید. در ابتدایی ترین حالت، نام تجاری کارفرما این است که چگونه شرکت خود را برای جویندگان کار بازاریابی می کنید و کارمندان در مورد شرکت شما به عنوان محل کار چه می گویند.

در همین رابطه بخوانید: ۶ کار ضروری برای برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ

مزایای داشتن یک برند کارفرمایی قوی

آمارهای جالب از برند کارفرمایی

اگر به کارفرمایانی با شهرت خوب فکر کنیم، درک اهمیت برندسازی کارفرما آسان‌تر است. شرکت هایی با برند کارفرمایی قوی:

  • بدون نیاز به هزینه زیاد درخواست های شغلی دریافت می کنند، زیرا کارمندان فعالانه به شرکت هایی مراجعه می کنند که می دانند محیط کاری خوبی دارند.
  • زمان استخدام را کاهش می دهند، زیرا احتمال بیشتری دارد که نیروی انسانی پیشنهاد شغلی از یک شرکت با شهرت مثبت را بپذیرند.
  • حفظ و نگهداری را بهبود می بخشند، زیرا کارمندان برای محیط های کاری سالم ارزش قائل هستند و در شرکت هایی می مانند که می توانند در آنجا پیشرفت کنند.
  • استعدادهای برتر را جذب می کنند، افرادی که در حال ارزیابی پیشنهادهای شغلی مختلف هستند، قبل از تصمیم گیری نهایی، همه معیارها، از جمله شهرت شما به عنوان یک کارفرما را در نظر می گیرند.

در مرحله بعد، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید استراتژی برند کارفرمایی را پیاده سازی کنید.

چگونه استراتژی برندسازی کارفرمایی خود را بسازید؟

اولین گام این است که یک کارفرمای خوب باشید و گام دوم این است که کاری را که به عنوان یک کارفرما انجام می دهید در خارج تبلیغ کنید. برای تبدیل شدن به یک کارفرمای خوب، باید به این فکر کنید که با کسانی که با شرکت شما تعامل دارند، چه رفتاری دارید، چه آنها را استخدام کرده باشید یا نه. مثلا:

  • یک فرآیند استخدام فراگیر طراحی کنید، که در آن همه جویندگان کار فرصت های برابر برای استخدام داشته باشند.
  • به مدیریت منابع انسانی توجه ویژه داشته باشید.
  • با ارزیابی منصفانه جویندگان کار و پاسخگویی سریع، به زمان نامزدها احترام بگذارید. با استفاده از سرویس های دفترشما می توانید کیفیت و سرعت پاسخگویی خود را افزایش داده و محبوبیت برند کارفرمایی خود را بالا ببرید.
  • خط‌مشی‌های منصفانه ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که همه کارکنان در محل کار احساس امنیت، راحتی و ارزشمند دارند.
  • ارائه امکانات و مزایایی که به کارکنان انگیزه می دهد و به آنها کمک می کند کار خود را با زندگی شخصی خود متعادل کنند. سرویس های دفترشما با افزایش کیفیت تعاملات درون و برون شرکتی امکانات بی نظیری در اختیار شما و کارکنانتان قرار می دهد.
  • برنامه های توسعه شغلی ایجاد کنید، به طوری که کارکنان بتوانند مهارت های خود را رشد دهند و به طور حرفه ای در شرکت شما پیشرفت کنند.

طراحی کمپین های برندسازی کارفرما

جشن یلدا در دفترشما

جشن یلدا در دفترشما

در حالی که روی ایجاد یک محیط کاری سالم کار می کنید، می توانید کمپین های برندسازی کارفرما را نیز برای تبلیغ شرکت خود طراحی کنید. شما می توانید:

  1. تصاویر فضاهای کاری و گردهمایی های گروهی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  2. صفحات شغلی جذابی بسازید که در آن نیروی انسانی بتوانند درباره زندگی کاری شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  3. به کارمندان خود (از طریق ویدیوها، توصیفات، پست های وبلاگ و غیره) اجازه بدهید بتوانند تجربیات منحصر به فرد خود را در حین کار با شما به اشتراک بگذارند.
  4. به جویندگان کار این امکان را بدهید که از نزدیک ببینند کارکردن در شرکت شما چگونه است.

نظر شما درباره برند کارفرمایی چیست؟ تا چه حد به آن اهمیت می‌دهید و برای ساخت آن تلاش می‌کنید؟