گوگل مپ یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا به رایگان و حتی بدون داشتن وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شوند و به مشتریان کمک می‌کند تا آن‌ها را به راحتی پیدا کنند. شما  با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ، می‌توانید به راحتی مشتریان جدیدی جذب و کسب و کار خود را توسعه دهید.

اهمیت ثبت کسب و کارها در گوگل مپ

یک راه آسان و ارزان برای معرفی و موفقیت در کسب و کار، ثبت شرکت تان در گوگل مپ است. شما با این روش به راحتی مشتریان جدید پیدا کرده و رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. همچنین گوگل با توجه به جستجوهای محلی، کسب و کارتان را به افرادی که نزدیک آدرس شما هستند نشان می دهد.

مشتریان معمولاً به کسب و کارهایی که در گوگل مپ ثبت شده‌اند، اعتماد بیشتری دارند. همچنین این اطلاعات به مشتریان بالقوه کمک کرده تا به راحتی با شرکت تان تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

جذب مشتری بیشتر

هنگامی که کسب و کار شما در گوگل مپ حضور داشته باشد، علاوه بر کسانی که شما را می‌شناسند، مشتریان تازه‌ای هم یه جمع مشتریان سابق تان اضافه می شوند.

اعتماد سازی

ثبت آدرس در گوگل مپ اعتبار کسب و کار شما را افزایش می‌دهد. وقتی فردی قصد خرید حضوری یا حتی آنلاین از مجموعه شما را داشته باشد، وقتی میبیند شما در گوگل مپ هم حضور دارید، اعتماد بیشتری به کسب و کارتان پیدا می‌کند. زیرا می‌داند اگر هر اتفاقی بیافتد، از محل کسب و کار شما آگاه است.

بیشتر دیده شدن:

این مورد هم برای کسب‌و کارهای نوپا وهم مناسب کسب‌و کارهای بزرگ است. چرا که می‌توانید شعبه‌های خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

راه ارتباطی آسان و سریع:

اضافه کردن شماره تلفن و آدرس یکی از امکانات کاربردی ثبت در گوگل است. اگر فردی قصد ارتباط با شما را داشته باشد ولی نتواند پیج اینستاگرام یا وبسایتتان را پیدا کند، می‌‎تواند به راحتی و با جستجو در گوگل مپ اطلاعات لازم برای برقرای ارتباط با شما را پیدا کند.

ارتقای سئو و بهینه سازی وبسایت:

ثبت آدرس در گوگل مپ به بهبود سئو و بهینه سازی وبسایت شما کمک می‌کند. ثبت آدرس در گوگل مپ باعث می‌شود تا گوگل و سایر موتورهای جستجو شما را بهتر شناسایی کنند و در نتایج جستجوی آنها نمایش داده شوید. این روش باعث افزایش ترافیک وبسایت شما می‌شود و بازدیدکنندگان بیشتری به شما مراجعه می‌کنند.

نمایش دادن ساعت کاری:

یکی از امکانات خوب گوگل مپ این است که می توانید ساعت کاری یا کسب و کار خود را در آن ثبت کنید. پس مراجعین و مشتریان می‌توانند بدون دغدغه و ترس از اینکه مبادا شما حضور نداشته باشید، برای مراجعه به محل کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنند.

مراحل ثبت کسب و کار با کامپیوتر در گوگل مپ

برای ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. شما در ابتدا، باید وارد سایت گوگل مپ بشوید. سپس از قسمت بالا و سمت چپ صفحه، در قسمت «Search Google Maps» آدرس خیابان یا شهری را که قرار است ثبت کنید را سرچ کنید: گوگل مپ
  2. سپس روی لوکیشن کلیک و در سمت چپ صفحه و در منوی نمایش داده شده، گزینۀ «Add a Missing Place» را انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید موقعیت را خیلی دقیق انتخاب کنید، بر روی لوکیشن واقعی مکان کلیک راست کنید و در بین گزینه‌های موجود «Add a Missing Place» را انتخاب کنید. ثبت در گوگل مپ
  3. در صفحه ای که باید اطلاعات خود را وارد کنید به ترتیب در قسمت نام مکان، اسم کسب و کار خودتان را بنویسید، در قسمت دوم، موضوع فعالیت خود را از بین گزینه های مختلف انتخاب کنید.
  4. در قسمت بعدی و فیلد سوم آدرس خود را بر روی نقشه پیدا می کنید، اگر می‌خواهید تغییری در موقعیت انتخابی ایجاد کنید، بر روی گزینه«Edit Map Location» کلیک کنید.گوگل مپ ثبت
  5. در فیلد چهارم، آدرس شرکت را دقیق تر وارد کنید و روز ساعت کاری خود را بنویسید.
  6. سپس شماره تلفن خود را اضافه کنید. حواس تان باشد با توجه به محدودیت های گوگل برای کاربران ایرانی دقت شود که شماره تماس را به درستی ثبت کنید چون اگر بعد از ثبت نهایی آدرس محل کسب وکار در نقشه گوگل، تصمیم به ویرایش شماره تماس داشته باشید در بیشتر مواقع با عدم تایید از سوی گوگل روبه رو خواهید شد. اگر مشترک دفترشما هستید، هر جای ایران که باشید شماره تلفن ابری یا منشی دورکار خود را ثبت کنید.
  7. در قسمت بعدی آدرس وب سایت خود را وارد کنید. اگر وب سایت ندارید می توانید آدرس اینستاگرام خود را وارد کنید.
  8. در آخرین فیلد هم تاریخ شروع کسب و کارخود مشخص کنید.

با وارد کردن اطلاعات تقریباً به پایان کار نزدیک شدید، در این مرحله یک بار دیگر اطلاعات وارد شده را مرور کنید تا هیچ گونه اشتباه تایپی نداشته باشید. پس از صحت اطمینان از اطلاعات، روی گزینه Submit کلیک کنید.

محل کسب و کار شما اکنون در گوگل مپ ثبت شده است. سپس منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط اوپراتورهای گوگل تایید شود. ممکن است بررسی درخواست شما حدود دو هفته طول بکشد و بعد از تایید در مدت چند روز مکان شرکت شما در گوگل ثبت میشود.

بعد از ثبت آدرس تان هم می‌توانید با کلیک روی «Add a Photo»، تصاویر فروشگاه یا مجموعه  خود را اضافه کنید.

ثبت کسب و کارتان درگوگل مپ با گوشی

اضافه کردن آدرس بیزنس تان با گوشی بسیار راحت است فقط کافیست وارد برنامه گوگل مپ گوشی خود شوید. سپس آدرس شرکت خود را روی نقشه پیدا کنید و از نوار ابزار پایین صفحه بر روی گزینه contribute کلیک کنید.

  1. در صفحه باز شده روی گزینه Add a Missing Place کلیک کنید.
  2. دراین مرحله فرمی باز می شود که می توانید به وسیله آن اطلاعات مکان مورد نظر را وارد کنید.
  3. برای ثبت مغازه در گوگل مپ در قسمت پائین تر و بر روی گزینه Add More Details کلیک کنید تا بتوانید آدرس سایت و ساعات کاری خود را نیز وارد کنید.
  4. یادتان نرود که حتما چند تصویر از مغازه یا شرکت خود به اشتراک بگذارید زیرا موجب افزایش رغبت مشتریان برای انتخاب کسب و کار شما می شود.