پیش از این برای برداشتن تنظیمات دلخواه تلفن گویا در روزهای تعطیل رسمی، جمعه‌ها و روزهای دلخواه، باید پیش از آن روز و به صورت دستی اقدام به حذف یا قراردادن تنظیمات می‌کردید. این مسئله باعث کند شدن فرایند مدیریت، بروز خطا و مشکلات ثانویه می‌شد. در به‌روزرسانی جدید دفتر شما، این امکان لحاظ شده است که شما با تعریف زمان‌بندی، روزهای تعطیل را در همان ابتدای سال انتخاب کنید و سیستم به صورت خودکار این تنظیمات را اجرا خواهد کرد.

در زمان‌بندی که تعریف می‌کنید، روزهای جمعه، روزهای تعطیل رسمی یا روزهای مهم سازمانی خود را جداگانه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید چند زمان‌بندی تعریف کنید، فقط نباید هیچ دو زمان‌بندی تداخل داشته باشند تا فرایندها با مشکل مواجه نشوند.

در پورتال دفتر شما، امکان تنظیم تقویم شمسی برای مدیریت بهتر کارها، بسیار ساده قابل انجام است.

اول به بخش تنظیمات تقویم بروید

در داشبورد دفتر شما، به بخش «خط‌های من» بروید. و تلفن گویای مورد نظر را انتخاب کنید، و به «تنظیمات تلفن گویا» بروید. در بالای صفحه، روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید  تا دو گزینه به شما نشان داده شود. حالامانند تصویر، به جای «زمان‌بندی زمانی» از منو گزینه‌ی «تقویم» انتخاب کنید.

تنظیم تقویم شمسی و روزهای تعطیل

تصویر 1: به بخش تنظیم تقویم شمسی وارد شوید

دوم روزهای تعطیل و مهم را در تقویم مشخص کنید

از طریق فیلترهای بالای تقویم، سال مورد نظر را انتخاب کنید.

مشخص کردن روزهای تعطیل در تقویم

تصویر2: روزهای تعطیل یا مهم را در تقویم مشخص کنید

شما می‌توانید تمام تعطیلات رسمی را در زمان‌بندی و تنظیمات دلخواهی قرار دهید، به این منظور گزینه‌ی «انتخاب تعطیلات رسمی» را انتخاب کنید. اگر مایل هستید تمام جمعه‌ها را در زمان‌بندی قرار دهید گزینه‌ی «انتخاب جمعه‌ها» را تیز انتخاب کنید. با زدن گزینه‌ «انتخاب تمام روزها»، تمام روزهای این زمان‌بندی انتخاب می‌شوند.

علاوه بر جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، با کلیک بر هر روز، آن را به زمان‌بندی اضافه کنید و با کلیک دوباره روی آن، آن را از زمان‌بندی حذف خواهید شد.

فراموش نکنید برای روزهای انتخابی، ساعت و بازه زمانی انتخاب کنید. شما می‌توانید چند بازه زمانی انتخاب کنید. فقط توجه کنید که بازه‌های زمانی با یکدیگر تداخل نداشته باشند.

همچنین شما می‌توانید یک زمان‌بندی جدید انتخاب کنید. برای این منظور، کافی است روی گزینه «زمان‌بندی جدید» کلیک کنید. در تقویم زمان‌بندی جدید، روزهایی که انتخاب شده به رنگ طوسی نمایش داده می‌شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر به راهنمای گام به گام تنظیمات تقویم شمسی بروید.