امروزه حضور در فضای وب به ضرورتی انکارناپذیر برای کسب و کارها تبدیل شده است. فعالیت در این صفحات اینترنتی نه‌تنها سبب معرفی رایگان کسب و کار شما به طیف وسیع‌تری از مخاطبان می‌شود؛ بلکه اعتماد مشتریان را نیز افزایش می‌دهد.
یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای معرفی کسب و کار، ثبت اطلاعات شرکت در وب‌سایت‌هایی است که به‌صورت رایگان در این زمینه فعالیت دارند. تبلیغات رایگان کسب و کار در این وب‌سایت‌ها مسیر موفقیت و دیده‌شدن شما را هموارتر می‌کند و منجر به افزایش مشتری و فروش می‌شود. در این مطلب ضمن معرفی بهترین وب‌سایت‌های معرفی رایگان کسب و کار برای تبلیغات برند، از اهمیت و مزایای آن‌ها نیز برایتان می‌گوییم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید تا پایان همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از وب‌سایت‌های رایگان برای معرفی کسب و کار

کسب و کار کوچک و پرسودی دارید و می‌خواهید با هزینۀ پایین آن را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید؟ ثبت اطلاعات در سایت‌های معرفی کسب و کار یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری و سود بیشتر است.
امروزه تمام صاحبان برند از کسب و کار اینترنتی گرفته تا مشاغل حضوری، همه‌وهمه به فکر به‌کارگیری روش‌های خلاقانه برای فروش بیشتر هستند. اگر شما هم می‌خواهید در بازار رقابتی این روزها سرپا بمانید و شناخته شوید، ثبت اطلاعات تماس در سایت‌های رایگان را از یاد نبرید. اگر به دلایل محکم‌تری برای فعالیت در این سایت‌ها نیاز دارید، نگاهی به موارد زیر بیندازید.

  • بهره‌گیری از سایت‌های معرفی کسب و کار، به‌ویژه برای شغل‌های ساده اما پردرآمد سبب می‌شود که شما همیشه در دسترس باشید. در این صورت به‌محض این‌که مشتریان احتمالی به محصولات یا خدمات شما نیاز پیدا کنند، به یاد برند شما می‌افتند.
  • ثبت اطلاعات سازمان در این سایت‌ها برای شما هزینۀ زیادی ندارد و شما می‌توانید به‌صورت رایگان تبلیغاتی اقتصادی، اما پربازده برای برندتان داشته باشید.
  • با تبلیغات رایگان در سایت‌های معرفی کسب و کار، اطلاعات شما در صفحۀ اول گوگل قرار می‌گیرد و آگاهی از برند افزایش پیدا می‌کند.
  • شما می‌توانید با ثبت اطلاعات سازمان در سایت‌های معرفی کسب و کار، اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کنید و آن‌ها را به مشتریان دائمی برند تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار موفق

بهترین سایت‌های معرفی کسب و کار در ایران

سایت‌های متعددی وجود دارد که به‌واسطۀ آن‌ها شما می‌توانید در صفحۀ نخست گوگل قرار بگیرید. به‌کارگیری این روش مقرون‌به‌صرفه در بازاریابی اینترنتی، فضای مناسبی برای معرفی کسب و کار در اختیارتان قرار می‌دهد تا افراد بیشتری شما را بشناسند. در ادامه یکی از بهترین سایت‌های بین‌المللی و سه کسب و کار موفق در ایران در زمینۀ معرفی کسب و کار را برایتان آورده‌ایم.

معرفی رایگان کسب و کار در گوگل مپ

1. معرفی کسب و کار در گوگل

ثبت کسب و کار در گوگل مپ یکی از بهترین ابزار برای ثبت اطلاعات عمومی است که در آن می‌توانید آدرس، ساعت کار، شماره تماس و آدرس وب‌سایت را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. با این کار مشتریان احتمالی با جست‌وجوی نام برند به اطلاعات باارزشی می‌رسند که آن‌ها را به سمت ارتباط بیشتر با برند شما سوق می‌دهد.
همچنین در این سایت افراد می‌توانند بازخوردشان را از تعامل با کسب و کار شما ثبت کنند و از تجربیات خود بگویند. درواقع ثبت اطلاعات در گوگل بینشی به مشتریان می‌دهد که از محصول یا کالای شما استفاده کنند یا خیر. وجود تجربیات مثبت توسط مشتریان و ثبت آن‌ها، تأثیر چشمگیری روی نظرات سایر مخاطبان می‌گذارد تا آن‌ها نیز بی‌درنگ از خدمات شما استفاده کنند.
برای ثبت اطلاعات در گوگل شما باید ابتدا یک حساب بسازید و سپس به Google My Business بروید. در این بخش وارد بخش مدیریت و افزودن کسب و کار شوید و با واردکردن اطلاعات ضروری و به‌روزرسانی منظم پروفایل، مشتریان جدید برای خود پیدا کنید. استفاده از google My Business در ایران امکانپذیر نیست به همین دلیل ثبت کسب و کار در گوگل مپ، جایگزین مناسبی برای استفاده از این ویژگی گوگل است.

2. وب‌سایت ایرانی ایستگاه

فرقی ندارد کسب و کار اینترنتی دارید یا در صنایع مختلف مشغول به کار باشید، درهرصورت سایت ایرانی ایستگاه فرصتی به شما می‌دهد تا خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. این سایت چیزی شبیه به نیازمندی‌های روزنامه در بستر وب است که کسب و کارهای مختلف می‌توانند برای معرفی تولیدات و خدمات خود روی آن حساب کنند.
همچنین در صورت تمایل شما می‌توانید مبلغی را پرداخت کنید تا آگهی شما به افراد بیشتری نمایش داده شود؛ بنابراین اگر کسب و کار خانگی نوپایی دارید یا فعالیت خود را تازه آغاز کردید و می‌خواهید در زمان کم نتیجۀ خوبی بگیرید، استفاده از امکانات سایت ایستگاه ایدۀ خوبی است.

3. وب‌سایت‌های دیوار یا شیپور

دیوار یک سایت معروف ایرانی است که با هدف خریدوفروش بی‌واسطه در سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه این سایت رایگان بیشتر به مکانی برای خرید یا فروش کالاهای دست دوم شناخته می‌شود؛ اما امکان معرفی کسب و کار، خدمات و محصولات نیز در آن وجود دارد. حتی اگر دفتر کار ندارید، با خرید خط تلفن ثابت تهران از «دفتر شما»، می‌توانید اعتبار ویژه‌ای به کسب و کار خود بدهید و اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش حذف شماره از دیوار و شیپور

معرفی رایگان کسب و کار در دیوار و شیپور

4. الفبای آگهی

الفبای آگهی از دیگر سایت‌های ایرانی برای معرفی کسب و کار و تبلیغات رایگان در فضای اینترنت است. با ثبت آگهی در این سایت، خدمات و محصولات شما به دست مخاطبان هدف می‌رسد و فروشتان افزایش می‌یابد.

سایر سایت‌های معرفی کسب و کار ایرانی

علاوه بر سه کسب و کار موفق در ایران که پیش‌تر معرفی کرده‌ایم، سایت‌های دیگری نیز در کشور وجود دارد که به آگاهی از برندتان کمک می‌کند. برخی از سایت‌های معروف برای معرفی کسب و کار عبارت‌اند از:
• ایران تجارت
• نیاز روز
• نیازمندی‌ها
• بهترینو
• شغلتون
• نیاز 118
• خفن بازار
• آگهی روز
• آگهی 90

سخن پایانی

ثبت اطلاعات در سایت‌های معرفی کسب و کار، روشی ارزان و هوشمندانه برای فروش بیشتر و دستیابی به مشتریان جدید است. اگر کسب و کار کوچک یا متوسطی دارید و می‌خواهید افراد بیشتری برند شما را بشناسند، استفاده از سایت‌های رایگان تبلیغات به شما کمک می‌کند.
همچنین راهی دیگر برای ایجاد ارتباط معنادار با مشتری وافزایش اعتبار کسب و کار، استفاده از سرویس تلفن ابری دفتر شما استفاده کنید. امروزه با حذف دستگاه‌های سانترال، تلفن گویای ابری به ابزاری ارزان و راحت برای ارتباط با مشتری تبدیل شده که به‌کارگیری آن حتی نیاز به اجاره دفتر کار ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ این سرویس، با کارشناسان دفتر شما در تماس باشید.