اگر قصد دارید با سرمایه‌ای کم کارآفرینی کنید و کسب و کاری پرسود راه اندازی کنید از ایده‌های کار تولیدی که در ادامه خواهم گفت برای راه اندازی کسب و کارتان الهام بگیرید. این ایده‌ها شامل همه‌ی صنایع اعم از غذا، کشاورزی، کار با چوب، صنایع دستی فلزی، خیاطی و تکنولوژی است. محصولات تولیدی شما می‌توانند به صورت محلی، بین المللی یا آنلاین فروش بروند و به خوبی بازار خود را توسعه دهید.

برای کاهش هزینه‌های راه اندازی استارتاپ خود می‌توانید کارتان را در خانه انجام دهید یا تجهیزات مورد نیازتان را کرایه کنید. البته برخی از مدل کسب و کارها به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد.

بیایید به اتفاق یکدیگر نگاهی به بهترین ایده‌های کار تولیدی که برایتان جمع آوری کرده‌ام نگاهی بیندازیم.

1. تولید محصولات چوبی

کسب و کارهایی که کارشان تولید محصولات چوبی است یک سری محصولات متنوع کوچکی را جهت حک کردن لوگو و تبلیغ محصولات و سرویس‌ها برای شرکت‌ها تولید می‌کنند. این مدل کسب و کار چون کسب درآمد از طریق تولید محصولاتی با طراحی مشابه برای شرکت‌های مختلف تکرار می‌شود کار تولیدی سودمندی است.

حاشیه سود آن به دلیل ارزش ادراک شده محصولات چوبی بالا است. شما می‌توانید محصولات چوبی خود را به شرکت‌های تبلیغاتی یا به صورت مستقیم به عنوان هدایای نمایشگاه‌های تجاری، هدایای مناسبتی، بسته بندی محصولات لوکس، هدایای مدیران شرکت و پکیج خوش آمدگویی به کارمندان جدید به کسب و کارها بفروشید. محبوب‌ترین محصولات چوبی شامل درب باز کن، بردگیم و تخته گوشت می‌شود. اگر برش دهنده‌ی لیزری دارید بهتر است تولید این کارهای چوبی را شروع کنید.

 

2. تولید کاشی‌های سرامیک

از آن جایی که بسیاری از صاحبان خانه و کسب و کارها کاشی سرامیک را مقرون به صرفه بودن و اقتصادی می‌دانند در نتیجه تقاضا برای آن افزایش یافته است. بازار در حال رشد دیگری که وجود دارد کاشی‌های دکوراتیو برای دیوارها، اطراف شومینه، اسباب منزل، کابینت‌ها و هنرهای دکوراتیو مثل نقاشی دیواری است.

شما همچنین می‌توانید کاشی‌های دست ساز خود را جهت استفاده در بیرون مثل ایوان خانه، آلاچیق، اطراف استخر و پیاده‌روها تولید کنید و بفروشید.

در همین رابطه بخوانید: ایده های عالی برای راه اندازی کسب و کار کوچک

 

3. تولید قاب عکس

بازار بزرگی برای قاب عکس وجود دارد. با تولید این قاب‌ها با هزینه‌های منطقی کسب درآمد خواهید کرد. کافی است طراحی‌های جالب از اشکال و سایزهای مختلف بسازید و آن‌ها را در فروشگاه‌های محلی بفروشید، اقدام به فروش مستقیم به طراحان داخلی کنید یا فروش از طریق سیستم‌های همکاری در فروش مثل سیستم همکاری در فروش دیجی کالا، میهن استور و … را پیش بگیرید.

 

4. تولید جواهرات

تولید جواهرات

اگر هنری هستید و دوست دارید با فلزات گران بها و سنگ‌های گران قیمت کار کنید بنابراین تولید جواهراتی مثل گردن بند، گوشواره و دستند را مدنظر داشته باشید. این کسب و کاری بادوام است که به خصوص در مناسبت‌ها و آخر سال تقاضای زیادی دارد.

 

5. تولید شمع زینتی

تولید شمع زینتی تقریبا روند ساده‌ای دارد، هزینه‌ی مواد اولیه آن کم است و به تجهیزات خاص زیادی نیز نیاز ندارد. این کار تولیدی ایده‌ی ایده آلی برای کارآفرینان تازه کار است. اگر قیمت محصولتان بالا باشد حاشیه سود آن می‌تواند قابل توجه باشد چون شمع‌ها به طور منحصر به فردی زیبا هستند. شمع‌های تولیدی خود را به مغازه‌های کادویی، سالن‌های زیبایی، نمایشگاه‌ها و به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی بفروشید.

در همین رابطه بخوانید: ۱۱ شغل پردرآمد در ایران کدامند؟

 

6. تولید خیارشور

تولید خیارشور ایده‌ی کار تولیدی پرسود دیگری است که به سرمایه‌ی کمی نیاز دارد و حتی می‌توانید آن را از خانه شروع کنید. حاشیه‌ی سودتان به دلیل دستور ساخت منحصر به فرد خود می‌تواند بالا باشد. خیارشور همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده است. اگر قصد دارید برای فروش آن به دردسر نیفتید بهتر است با چند مغازه‌ی فست فودی صحبت کنید و به صورت روزانه خیارشور مورد نیازشان را تامین کنید.

 

7. تولید مهر

طراحی و تولید مهر درآمد بالقوه‌ی خوبی دارد. از مهر جهت مکاتبات در دفاتر، مدارس و سازمان‌ها استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید کسب و کارهای دارای متقاضی با دوام هستند.

به علاوه مهرهای دکوراتیو جهت اسکرپ بوک، پروژه‌های هنری، دعوت‌ها و دکور خانه محبوبیت دارند.

 

8. تولید نان

نانوایی و تولید نان‌های فانتزی شکل دیگری از کار تولیدی در صنعت غذایی است و می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد. پخت نان تازه مورد استقبال افراد و رستوران‌ها قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه بخوانید: ۵ روش از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

9. تولید داروی گیاهی

اگر متخصص داروهای گیاهی هستید و از خواص درمانی گیاهان مختلف مطلع هستید می‌توانید اقدام به ساخت و فروش آن‌ها کنید. اخیرا محبوبیت داروهای گیاهی افزایش یافته است پس فرصت‌های زیادی برای کار تولیدی در این زمینه وجود دارد.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که صفر تا صد تولید گیاهان دارویی را بر عهده داشته باشید یا داروهای گیاهی مورد نیاز را در بازار تهیه کنید و ترکیب اختصاصی خود را با آن‌ها بسازید. محصولات گیاهی خود را می‌توانید به عطاری‌ها، فروشگاه‌های سلامت یا به صورت مستقیم به مردم بفروشید.

 

10. تولید ابزارآلات

ابزارهای درست کار را آسان‌تر می‌کنند. طراحی و ساخت ابزارهای مفید یک مدل کسب و کار فوق العاده است. از این ابزارآلات می‌توان در خانه، کسب و کار، باغبانی و کارهای ساختمانی استفاده کرد.

ابزارهای ارگونومیک تقاضای بالایی دارند و ابزارآلاتی که روند کاری را آسان‌تر کنند فروش خوبی را تجربه خواهند کرد.

 

11. تولید اسباب بازی

تولید اسباب بازی

تولید اسباب بازی ایده‌ی کارتولیدی با دوام و سودبخش دیگری است. کودکان و خانواده‌هایشان به طور پیوسته به دنبال اسباب بازی‌های مورد علاقه خود، بی خطر و آموزشی هستند.

این ایده‌ی کار تولیدی می‌تواند شامل تولید اسباب بازی‌های چوبی، پلاستیکی یا ساخت حیوانات مصنوعی باشد. شما می‌توانید خودتان محصولات را تولید کنید یا شخص دیگری را برای ساخت محصولات در بازار به کار بگیرید.

 

12. تولید کود ورمی کمپوست

ورمی کمپوست شکلی از کود طبیعی است که با استفاده از کرم‌ها ساخته می‌شود. باید مزرعه پرورش کرم خود را راه اندازی کنید و مدفوع کرم‌ها را به عنوان کود به باغبانان، کشاورزان و علاقمندان به گیاه جهت استفاده در سلامت و رشد گیاه بفروشید. هزینه‌های راه اندازی این کار تولیدی بسیار پایین است و حتی می‌تواند در خانه انجام شود.

 

13. دوختن محصولاتی با پارچه برزنت

در اینجا شما محصولاتی با استفاده از پارچه برزنتی تولید می‌کنید و در بازار می‌فروشید. بادبان قایق‌ها، سایه بان ماشین و چادر برای کمپرها مثال‌هایی از این محصولات است که می‌توانید اقدام به فروش و ساخت آن‌ها کنید.

صاحبان خانه مشتریان بالقوه دیگری برای محصولاتی مثل سایه‌بان پنجره و آلاچیق‌ها هستند. همچنین، بازاریابی محصولات خود به کسب و کارهایی که نمایشگاه‌های تجاری دارند و بنر تبلیغاتی دارند را در نظر بگیرد. یکی از کسب و کارهایی که در این حوزه می‌شناسم توانسته است درآمد قابل توجهی از تعمیرات و فروش تجهیزات کمپینگ کسب کند. همچنین هنرمندان می‌توانند طراحی‌های خودشان را بر روی این پارچه برزنتی جهت تزئین کاغذ دیواری پرینت بگیرند.

در همین رابطه بخوانید: ایده های درآمدزایی در خانه با هزینه ی کم اما پر سود!

 

14. جوشکاری

می‌توانید کار تولیدی خود را به عنوان یک پیمانکار، سازنده محصولات سفارشی یا جوشکاری سیار راه اندازی کنید.

بهترین راه برای شروع کسب و کارهای محلی است که به خدمات جوشکاری نیاز دارند. تجهیزات ایمنی را بخرید و کسب و کار پرسود خود را در همین روزها راه اندازی کنید سپس آن را به یک ون جوشکاری سیار توسعه دهید. کسب و کارهای جوشکاری معمولا وسایل آلومینیومی، قاب پنجره، ابزار آلات شخصی و … را می‌سازند.

 

15. اسمبل کامپیوتر شخصی سازی شده

کامپیوترهای شخصی سازی شده تقاضای بالایی در میان کاربرانی که با تکنولوژی سر و کار دارند مثل گیمرها، گرافیست‌ها، ادیتور ویدیو و … دارد. کامپیوترهای استاندارد معمولا تکنولوژی مورد نیازشان را تامین نمی‌کند پس شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و کامپیوتری بر اساس نیازهای آنان اسمبل کنید.

در همین رابطه بخوانید: ۱۶ روش برای کسب درآمد از اینترنت

 

16. تولید محصولات دوختنی

به دنبال ایده‌ی کار تولیدی خلاقانه هستید؟ پس به طور جدی بر سرمایه گذاری در ساخت محصولات دوختنی فکر کنید. این کسب و کار می‌تواند به راحتی در خانه اداره شود.

 

17. تولید ادویه

ترندهای بازار ادویه برای کسب درآمد مناسب هستند. کافی است به تقاضایی که برای ساختار ادویه‌ی شما در بازار وجود دارد پاسخ دهید. مزیت این کار تولیدی راه اندازی با سرمایه‌ی کم و سود بالای آن است.

در همین رابطه بخوانید: چهل ایده کارهای هنری درآمدزا و راه اندازی کار آسان در منزل

 

18. تولید لوازم آرایشی

گزینه‌های مختلفی برای ساخت لوازم آرایشی وجود دارد. مثلا می‌توانید روند تولید را به شرکت دیگری بسپارید یا خودتان مواد مورد نیاز را در خانه یا یک کارگاه کوچک ترکیب کنید و محصول موردنظرتان را عرضه کنید.

محبوبیت لوازم آرایشی ارگانیک در حال رشد است بنابراین می‌توانید به طور تخصصی وارد این حوزه شوید و از مواد اولیه گیاهی مثل گیاهان دارویی یا روغن‌های طبیعی استفاده کنید.

 

19. تولید یخ

تولید یخ

قطعات یخ هم کاربرد تجاری دارند و هم در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تغییر سایز و شکل یخ برای گروه‌های مختلف مشتری مثل ساخت یخ‌های گرد و مکعبی برای کافه‌‌ها و هتل‌ها، یخ پوسته شده برای اهداف پزشکی و بسته بندی و یخ خرد شده به آبمیوه و بستنی فروشان کار تولید یخ خود را توسعه دهید.

در همین رابطه بخوانید: ۱۷ روش شگفت انگیز برای کسب درآمد دلاری آسان و روزانه

 

20. تولید ضدعفونی کننده دست

ضد عفونی کننده دست نیز محصول دیگری است که تقاضا برای آن افزایش یافته است. همچنین این کار تولیدی به سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌تواند در مقیاس کوچک راه اندازی شود.

 

21. تولید روغن زنجبیل

بازار بزرگی برای زنجبیل تازه و خشک شده وجود دارد. کاربرد اصلی روغن زنجبیل استفاده در صنعت شیرینی پزی و برای سلامت پوست و مو نیز استفاده می‌شود. تولید روغن زنجبیل فرصت سرمایه گذاری بالقوه خوبی برای کارآفرینان است.

 

22. تولید قالی و قالیچه

اگر در قالی بافی مهارت دارید از این فرصت استفاده کنید و کار تولیدی خود را آغاز کنید. اگر به صورت حرفه‌ای کارتان را توسعه دهید و قالی‌های دست باف منحصر به فردی تولید کنید حتی می‌توانید آن‌ها را به کشورهای خارجی صادر کنید.

در همین رابطه بخوانید: ۵ روش برای کسب درآمد از فروش صنایع دستی

 

نتیجه گیری

انتخاب ایده‌ی کار تولیدی مناسب خودتان بستگی به علایق، مهارت، بودجه مالی و اندازه‌ی فضای فیزیکی است که برای این کار در نظر گرفتید. با در نظر گرفتن همه‌ی این عوامل ایده‌ی کار تولیدی ایده آل خود را پیدا کنید. پس از راه اندازی کسب و کار صبر پیشه کنید و اجازه دهید کارتان کم کم توسعه پیدا کند.