یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد و راه‌اندازی کسب و کار آنلاین، اینستاگرم است. خبر خوب اینکه راه‌های مختلفی برای کسب درآمد حرفه‌ای از اینستاگرام وجود دارد و هر روز هم به تعداد این روش‌ها اضافه می‌شود، همچنین با کمک ابزارهای جانبی هم می‌توانید به افزایش فروش خود کمک کنید؛ یکی از این ابزارها، خرید تلفن ابری است که امکانات یک دفتر کار به همراه یک خط تلفن، تلفن گویای مجازی، منشی و…را به صورت مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مقاله روش‌هایی که تلفن ابری به کسب درآمد از اینستاگرام کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم.

یک: به برند اینستاگرامی شما اعتبار می‌بخشد

کسب درآمد از اینستاگرام برای هر کسی که محصول داشته باشد و یا خدمات ارائه دهد امکان پذیر است. برای ارائه خدمات و محصولات خود باید یک پیج اینستاگرامی ایجاد کنید و برند خودتان را داشته باشید. با کمک تلفن ابری می٬توانید یک تصویر قوی از برند خود ایجاد کنید. صاحبان پیج‌های اینستاگرامی معمولا برای ارتباطات کاری خود از شماره همراه استفاده می‌کنند و یا مخاطبان را به دایرکت هدایت می‌کنند. طبیعی است که در این شرایط اعتماد کمتری به آنها بشود. از طرفی استفاده تلفن همراه هم برای ارتباطات کاری وجهه خوبی ندارد و ممکن است به دلایل مختلف تماس‌های مهم و مشتریان خود را از دست بدهید.

استفاده از یک شماره ثابت تهران با سرشماره ۲ و یا استفاده از یک شماره رند یا شش رقمی می‌تواند تصویری  حرفه‌ای از شما را در ذهن مخاطب ایجاد کند. شما برای استفاده از تلفن ابری نیاز نیست که در دفتر کار یا فضای فیزیکی خاصی مستقر باشید. در تلفن ابری، تنظیمات صحیح سانترال مجازی ابزارهای زیادی برای حرفه ای تر جلوه کردن شما در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما این امکان را دارید که یک پیغام خوشامدگویی حرفه‌ای با صدایی واضح و کلامی قوی ایجاد کنید یا با قابلیت زمانبندی برای مواقعی که پاسخگو نیستید تماس‌ها را به صندوق صوتی هدایت کنید، داخلی‌های متعدد تعریف کنید. تمام این ابزارهای در ذهن مخاطب تصویری مقتدر از برند شما می‎سازد.

از تلفن مجازی در بیو اینستاگرام استفاده کنید

یکی از مهم ترین بخش‌های پیج اینستاگرامی شما قسمت بیو است. در بیو اینستاگرام می‌توانید متن، ایموجی، هشتگ، لینک مرتبط و اطلاعات تماس خود را تا ۱۵۰ کاراکتر بنویسید. به عبارت دیگر، تنها در چند خط فرصت دارید تا درباره خود، نحوه کمک به مخاطب و دلیل دنبال (فالو) کردن او را برایش توضیح دهید که در تمامی این چند خط، شخصیت شما نیز داخل آن به نحوی جای داده شده است. همان طور که ذکر شد داشتن یک شماره ثابت در قسمت بیو اینستاگرام و یا کارت ویزیت شما درج شده باشد، به کسب و کار شما وجهه حرفه‌ای تری می‌دهد؛ هر چقدر ظاهر کسب و کارشما حرفه‌ای تر باشد، مشتریان بالقوه به شما زودتر اعتماد خواهند کرد.

دو: پاسخگویی تلفنی مهم است

مشتریان اینستاگرامی  ممکن است در هر ساعت از شبانه روز از پیج شما بازدید کنند و طبیعتا به دنبال پشتیبانی ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته هستند و عدم پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند منجر به از دست دادن آن‌ها شود. اغلب مشتریان اینترنتی، به هدایت و پشتیبانی در هنگام خرید آنلاین نیاز دارند. صحبت کردن با کارشناس پشتیبانی به صورت تلفنی، چت آنلاین یا داریکت از گزینه‌هایی است که می‌تواند خرید را برای مشتری لذت‌بخش کند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای تکمیل فرآیند خرید خود با یک پشتیبان در ارتباط باشند.

از بین گزینه های موجود برای پاسخگویی هنوز تلفن بیشترین محبوبیت را دارد. بیشتر مردم برایشان این موضوع مهم است که با فردی زنده و مستقیم صحبت بکنند. بسیاری از سوتفاهم ها و برداشت های اشتباه که در هنگام چت پیش می‌آید هم با تماس تلفنی برطرف می‌شود.

اگر مشتری احساس کند هیچ راهی برای یافتن پاسخ سریع سؤالاتش ندارد، خرید اینترنتی را رها می‌کند و ممکن است ترجیح بدهد در زمان دیگری اقدام به خرید کند یا به طور کلی از خرید صرف‌نظر کند. همچنین اگر پاسخگویی به تماس تلفنی به صورت حرفه ای انجام نپذیرد احتمالا آن تماس، آخرین تماس مشتری با شما خواهد بود! در گذشته مردم بر اساس قیمت،‌ محصول یا خدمات ارائه شده را انتخاب می‌کردند اما امروزه تجربه‌ای که از برندها بدست می‌آورند عامل اصلی  خرید یا اشتراک است.

از طرفی تلفن میان همه نسل‌ها شناخته شده و همه گروه های سنی می تونند از این کانال ارتباطی استفاده کنند. تلفن نیاز تمامی مشتری‌ها را برای خدمات مشتری برآورده می کند. ارتباط تلفنی در مواقع اضطراری هم حرف اول را می زند، وقتی مشکل پیچیده ای ایجاد شود، ارتباط متنی چندان موثر نیست و مشتری ترجیح میدهد در همان لحظه صحبت کند و صدای کارشناس را بشنود.  هیچ چیز مانند گفتگو با کارشناس مرکز تماس موثر نیست وقتی که واقعاً با تمام وجود به تقاضای شما رسیدگی می‌کند، اگر مردم بدانند که شما به نیازهای آنها اهمیت زیادی می‌دهید، به احتمال زیاد به برند شما وفادار می‌مانند.

سه: مدیریت آسان یک تیم پراکنده و دورکار

یکی از ابزارهایی که شما را از دفتر کار و استقرار همه اعضا در یک فضای فیزیکی مشخص بی‌نیاز می‌کند، دفتر مجازی است. بنابریان شما می‌توانید از هر جای ایران نیروی کار استخدام کنید که داخلی مربوط به خودش را داشته باشد و بتواند در صورت نیاز شما با سرشماره‌های شرکت با مشتریان تماس بگیرد.

برای یک فروشگاه یا کسب و کار اینستاگرامی امکان دورکاری می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. در صورتی که بتوانید دورکاری کنید می‌توانید از هرجای ایران نیروی کار بگیرید و همینطور از هزینه های سرسام آور اجاره دفتر کار خلاص شوید. یکی از موانع بزرگ برای دورکاری هم نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان برای برقراری تماس با مشتریان است، اما با کمک دفتر کار مجازی و خرید تلفن ابری شما می‌توانید یک تیم پراکنده و دورکار داشته باشید و تماس‌های کاری را هم از خانه پاسخ دهید و با مشتری تماس بگیرید.

اگر شما هم به هر شکلی از اینستاگرام کسب در آمد می‌کنید می‌توانید در کمتر از ۲۴ ساعت صاحب یک شماره ثابت با امکانات گسترده سانترال برای کسب و کارتان شوید، همچنین می‌توانید پیش از خرید دو هفته به صورت رایگان  بهترین تلفن اینترنتی را آزمایش کنید.