یکی از چالش‌های همیشگی برای کسب و کارها در هر سطح و اندازه‌ای، افزایش فروش است. همۀ ما می‌دانیم که ارتباطات برای هر سازمانی تا چه میزان ضروری است و اگر کسب و کاری نتواند ارتباطی پایدار با مشتری شکل دهد، چه عواقبی در انتظارش است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به روش‌های خلاقانه و نوین برای افزایش فروش تلفنی به کمک تلفن ابری بپردازیم.

۵ روش افزایش فروش به کمک تلفن ابری

تلفن ابری سیستمی مبتنی بر ذخیرۀ داده در فضای ابری است که از اینترنت برای مدیریت تماس و ارتباطات استفاده می‌کند. با خرید تلفن ابری نیازی به سخت‌افزار، نرم‌افزار یا سیم‌کشی‌های پردردسر ندارید و با هزینه مناسب صاحب یک شماره ثابت با امکانات متعدد می‌شوید. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان با این تلفن اینترنتی میزان فروش را افزایش داد؟

آنچه عیان است این است که آینده از آن تلفن ابری است و این سیستم دیر یا زود سیستم‌های سنتی را از میدان به در می‌کند. تلفن ابری برای کسب و کارها، فرصت‌های جدید به ارمغان می‌آورد و قابلیت‌های فراوانی را در اختیارشان قرار می‌دهد. با علم به این موضوع، می‌خواهیم به‌سراغ پاسخ سؤال مطرح‌شده برویم و به زبانی ساده شرح دهیم که چطور استفاده از تلفن ابری، منجر به افزایش فروش تلفنی می‌شود. پس در ادامه با ما باشید.

۱. سازمان‌دهی تماس‌ها و آشنایی با نیاز مشتریان

استفاده از تلفن ابری این اجازه را به شما می‌دهد تا تماس‌های ورودی و خروجی خود را ثبت و ضبط کنید. در این صورت اگر تردیدی در مورد تماسی داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت به آرشیو تماس‌های خود سر بزنید و آن‌ها را ارزیابی کنید.

با این کار شما شناخت بیشتری از مشتریان و نیازهای آن‌ها پیدا می‌کنید و می‌توانید ارتباط معنادارتری را با آن‌ها ایجاد کنید. در نتیجه طولی نمی‌کشد که سرنخ‌های بیشتری پیدا می‌کنید و نرخ تبدیل و در پیِ آن فروشتان نیز افزایش می‌یابد.

همچنین معاملاتتان سریع‌تر جوش می‌خورد و مشتریان بالقوه بیشتری برای برندتان پیدا می‌شوند. علاوه‌بر این می‌توانید از این تماس‌ها برای آموزش کارکنان فروش جدید استفاده کنید تا به تماس‌های گذشته گوش دهند و اشتباه‌های قبلی را تکرار نکنند.

افزایش فروش با استفاده از تلفن ابری

۲. راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی با تلفن ابری

کمپین بازاریابی تلفنی شیوه‌ای مرسوم برای کسب و کارهاست تا فروش خود را افزایش دهند و مشتریان جدید برای خود ایجاد کنند. یکی از جاهایی که تلفن ابری به فریاد کسب و کارها می‌رسد، هنگام راه‌اندازی کمپین بازاریابی تلفنی است.

فرقی نمی‌کند کسب و کار بزرگی داشته باشید یا به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده باشید، تلفن ابری یک شماره اختصاصی در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی با مشتریان تماس بگیرید. به کمک این فناوری شما یک شماره ثابت با شماره‌های رند و سرشماره‌های خاص خواهید داشت و می‌توانید تصویری مطمئن از برند خود برای مشتری ترسیم کنید.

تلفن اینترنتی ضمن افزایش کیفیت تماس، شما را از اجاره دفتر بی‌نیاز می‌کند و امکانات فراوانی در اختیارتان قرار می‌دهد. با به‌کارگیری تلفن ابری بدون صرف هزینه‌های گزاف، شاهد افزایش فروش تلفنی خواهید بود و تحولی در کسب و کارتان ایجاد خواهید کرد.

۳. کاهش فرصت‌های از دست رفته

هر تماسی که از دست می‌رود در واقع ازبین‌رفتن یک مشتری بالقوه و کاهش فروش است. به کمک تلفن ابری، امکان پیگیری تماس‌ها وجود دارد و هیچ فرصتی از دستتان در نمی‌رود. همچنین شما می‌توانید تماس‌ها را روی موبایل یا تلفن‌های ثابت دیگر دایورت کنید و در هر لحظه به آن‌ها پاسخ دهید.

خط تلفن ابری قابلیت بررسی تماس‌های ورودی و خروجی را تنها با یک کلیک برایتان فراهم می‌کند تا سریع با مخاطبان ارتباط برقرار کنید؛ زیرا هرگونه تأخیر در ارتباط با مشتری، ایجاد یک فرصت برای محصول رقیب است!

۴. افزایش بهره‌وری و انعطاف‌پذیری تیم

خط تلفن ابری این امکان را برای صاحبان برند ایجاد می‌کند تا از راه دور کارهای خود را سروسامان دهند و بدون حضور در محل به رونق کسب و کار خود کمک کنند. به کمک تلفن ابری شما می‌توانید از سرویس تلفن گویا استفاده کنید و پیام‌های خوش‌آمدگویی و اتصال به شماره‌های داخلی را به‌صورت خودکار با مخاطب در میان بگذارید. همچنین مدیران از طریق خرید تلفن ابری می‌توانند کارشناسان دورکار استخدام کنند و اعضای تیم را گسترش دهند.

تاثیر تلفن ابری در افزایش فروش

۵. جمع‌آوری داده‌ها در یک محل

خطوط تلفن ابری قابلیت جمع‌آوری کلیه اطلاعات تماس‌های ورودی و خروجی در یک پنل را فراهم می‌سازد که سبب یکپارچه‌سازی اطلاعات می‌شود. این قابلیت فرصتی به شما می‌دهد تا تماس‌ها را در سیستم خود ثبت کنید تا برای برنامه‌های مختلف از آن‌ها بهره گیرید.

جمع‌بندی

در این نوشته راه‌های افزایش فروش تلفنی را به کمک تلفن ابری بررسی کردیم تا شک و شبهه‌هایتان درباره این سرویس از بین برود. تلفن ابری برای کسب و کار شما انعطاف‌پذیری بیشتر به‌دنبال می‌آورند و شما را همراهی می‌کند تا فروش خود را افزایش دهید.

دفتر شما یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خط تلفن ابری است که شما را از خرید دفتر و تجهیزات اداری بی‌نیاز می‌کند. این سازمان با ارائۀ خدماتی پایدار در طول شبانه‌روز به افزایش فروش تلفنی شما کمک خواهد کرد و اگرچه ارتباطات شما را در بستر اینترنت شکل می‌دهد؛ اما شما را برای برقراری تماس به اتصال اینترنت محدود نمی‌کند.