معرفی بهترین ابزارهای چت آنلاین به همراه مقایسه

امروزه، در این دنیای دیجیتال، کاربران و مشتریان انتظار دارند که کسب‌و‌کارهای اینترنتی به صورت بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته پاسخگوی سوالات و مشکلات آنها باشند. شاید در نگاه اول خواسته‌ی زیادی به نظر برسد، اما واقعیت این است در این بازار پر رقابت، همیشه در دسترس‌بودن، ویژگیِ خیلی از رقبای شما است. بنابراین، شما برای عدم خروج از میدان رقابت، چندان حق انتخابی ندارید. این خواسته، با استفاده از تکنولوژی و نرم‌افزارهای مختلف به آسانی قابل اجرا است.

علاوه بر نقش پر رنگ مرکز تماس، نرم‌افزارهای چت آنلاین یکی از این ابزارهای مناسب برای پاسخ‌گویی بیست و چهارساعته به کاربران وب‌سایت هستند. در این مقاله تصمیم داریم با ویژگی‌های مهم یک ابزار گفتگوی آنلاین آشنا شویم و با مقایسه‌ی ابزارهای داخلی و خارجی، به شما کمک کنیم بهترین ابزار چت آنلاین را بر وب‌سایت خود داشته باشید.

ابزار چت آنلاین چیست؟

ابزارهای چت آنلاین، نرم‌افزارهایی هستند که فضای لازم را برای گفتگوی آنی با کاربران را در وب‌سایت فراهم می‌کنند. گفتگوی آنلاین در وب‌سایت به کسب‌و‌کار و کاربر اجازه می‌دهد یک ارتباط لحظه‌ای را برقرار کنند و کاربر سوالات و مشکلات خود را مطرح کند؛ و کسب‌و‌کار نیز رفتار کاربر را در وب‌سایت بهتر درک کند و او را در طول سفر مشتری، بهتر راهنمایی و همراهی کند.

چرا استفاده از چت آنلاین در وب‌سایت توصیه می‌شود؟

در حال حاضر، سرویس چت آنلاین در اغلب وب‌سایت‌ها فعال است و دلیل این استقبال گسترده از ابزارهای گفتگوی آنلاین، مزایای زیادی است که دارد. از جمله مزایای چت آنلاین به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ایجاد ارتباطی موثر با کاربران وب‌سایت

گفتگوی آنلاین، ابزار بسیار مناسبی برای ارتباط کسب‌و‌کار و کاربر با یکدیگر است، هم کاربر بهتر راهنمایی می‌شود و هم کسب‌و‌کار تصویر شفاف و  واقعی‌تری از مشکلات و دغدغه‌های کاربران خواهد داشت.

افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)

با ورود کاربر به وب‌سایت، هدف اصلی تبدیل او به مشتری است. چت آنلاین فضا را برای راهنمایی بهتر و سریعتر کاربر فراهم می‌کند و کاربر در مسیر تبدیل به مشتری بهتر هدایت می‌شود.

افزایش میزان فروش محصول یا خدمات

با افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری، میزان فروش نیز افزایش می‌یابد. در واقع چت آنلاین به کاربر کمک می‌کند سریع‌تر انتخاب و تصمیم‌گیری کند.

پشتیبانی بهتر و افزایش رضایت کاربران

چت آنلاین، فرایند پشتیبانی را سرعت می‌دهد، در نتیجه میزان رضایت کاربران از برند افزایش می‌یابد.

کاهش هزینه‌های سازمان

چت آنلاین به کسب‌و‌کار اجازه می‌دهد که از ظرفیت‌های فرد پشتیبان یا تیم پشتیبانی بهتر استفاده کند. چرا که در ابزارهای گفتگوی آنلاین، امکان گفتگوی همزمان با چند کاربر وجود دارد. در نتیجه هزینه‌های سازمان کاهش پیدا می‌کند.

ایجاد اعتماد در کاربران

زمانی‌که کاربری از طریق موتورهای جستجو، به وب‌سایت شما هدایت شده است، مسئله‌ی اعتماد که او را به ثبت سفارش ترغیب کند، اهمیت زیادی دارد. وجود امکان چت آنلاین، اعتماد را در کاربر جدید افزایش می‌دهد.

ابزار چت آنلاین در سایت

ابزارهای چت آنلاین امکان پشتیبانی 24 ساعته را در 7 روز هفته فراهم می‌کنند.

 

چه عواملی در انتخاب بهترین ابزار چت آنلاین نقش دارد؟

ابزارهای گفتگوی آنلاین در  وب‌سایت باید امکانات مختلفِ موردنیاز بسیاری از کسب‌و‌کارها عرضه کنند. از مهم‌ترین امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت گفتگو در لحظه

اگر ابزار بتواند یک گفتگوی سریع و با کمترین تاخیر زمانی را بین اعضای تیم و کاربران وب‌سایت، مدیریت کند؛ این موضوع به پاسخ‌گویی سریع و افزایش رضایت کاربران کمک می‌کند. با یک پاسخ‌دهی سریع و در لحظه، به سرعت مشکلات کاربر حل می‌شود، پاسخ سوال خود را می‌گیرد و در مسیر ثبت خرید راهنمایی لازم را دریافت می‌کند.

قابلیت شخصی‌سازی ابزار چت آنلاین

منظور از قابلیت شخصی‌سازی ابزار، این است که ظاهر و کارکرد پنجره‌ی گفتگوی آنلاین متناسب با برند و ظاهر وب‌سایت تغییر کند. شخصی‌سازی شامل تغییر رنگ، فونت، لوگو است، همچنین اجرای تنظیمات لازم برای پیام شروع گفتگو و فرم اطلاعات کاربر، که پیش از شروع گفتگو باید تکمیل شود، از ویژگی‌های مهم یک ابزار چت آنلاین است.

رصد کاربران و ارائه گزارش دقیق

ابزار چت آنلاین بهتر است گزارش‌های مناسبی از رفتار کاربران ارائه کند، مانند: صفحات دیده‌شده، مدت زمان حضور در صفحه و منبع ورود به وب‌سایت.این اطلاعات به شناخت بهتر نیازهای کاربر و طراحی فرایند پشتیبانی متناسب با آن کمک می‌کند تا میزان تعامل کاربران با برند افزایش پیدا کند.

امکان تعیین پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده

بسیاری از سوال‌های کاربران، به طور مکرر پرسیده می‌شود. به همین دلیل بهتر است این نوع سوالات پرتکرار را مشخص کنید و پاسخ‌هایی برای آن‌ها تعیین کنید. یک ابزار گفتگوی آنلاینِ مناسب، قابلیت تعریف پرسش پرتکرار و پاسخ‌های از پیش تعیین شده را دارد. با این امکان فرایند پاسخ‌گویی سرعت بیشتری پیدا می‌کند و همچنین به تعیین یک استاندارد برای اطلاعات کمک می‌کند و درصد خطا در پاسخ‌دهی را کاهش می‌دهد. مواردی مانند: شرایط بازگشت کالا، ساعات فعالیت و نحوه ثبت سفارش می‌توانند به عنوان سوال پرتکرار پاسخ داده شوند.

امکان اشتراک‌گذاری فایل

ابزار گفتگوی آنلاین باید امکان اشتراک‌گذاری انواع فایل مانند: عکس، صوت، فایل متنی و ویدئو را در اختیار کاربران و تیم پاسخ‌گویی قرار دهد. در این حالت راهنمایی و پشتیبانی بهتری ارائه می‌شود.

قابلیت پشتیبانی و اجرا روی گوشی تلفن همراه و تبلت

ابزار گفتگوی آنلاین باید روی تمامی دستگاه‌های گوشی تلفن همراه، تبلت و رایانه قابل اجرا و استفاده باشد. با توجه به اینکه، امروزه اغلب کاربران با گوشی همراه به وب‌سایت وارد می‌شوند، این انعطاف و تطبیق‌پذیری بیش از پیش اهمیت دارد. از طرف دیگر با راه‌اندازی ابزار بر روی تلفن همراه، پشتیبانان می‌توانند حتی زمانی که دسترسی به رایانه ندارند، با دریافت یک زنگ هشدار، متوجه پرسش کاربران شوند و آن را پاسخ دهند.

سازگاری با سایر نرم‌افزارها و ابزارها

ابزار گفتگوی آنلاین باید بتواند بدون تداخل و مشکلی در کنار نرم‌افزارهای CRM، ابزار تحلیل و پشتیبانی فرایند بازاریابی کار کند. این سازگاری سبب می‌شود فرایند اتوماسیون‌سازی بازاریابی و پشتیبانی بهتر اجرا شود.

 بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار

آشنایی با ابزارهای چت آنلاین

در زمینه چت آنلاین، ابزارهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که هر کدام در امکانات، هزینه و تکنولوژی به‌کاررفته تفاوت‌هایی دارند. در ادامه به معرفی مشهورترین ابزارهای چت آنلاین می‌پردازیم.

کریسپ (Crisp)

کریسپ (Crisp) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای گفتگوی آنلاین در دنیا است که یک نسخه رایگان و یک نسخه هزینه‌دار دارد. در این برخی از کسب‌وکارهای کوچک از نسخه رایگان استفاده می‌کنند. همچنین اگر بتوانید مشکل پرداخت دلاری را حل کنید، ابزار خوبی برای گفتگوی آنلاین است.  این ابزار که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، با بسیاری از CRMها، ابزار مدیریت محتوا، ابزارهای بازاریابی و تبلیغات  سازگار است و همچنین گزارش‌های خوبی ارائه می‌دهد.

رایچت (Raychat)

این ابزار ایرانی، یکی از ابزارهای پرطرفدار چت آنلاین در ایران است. این ابزار در کنار امکانات زیادی که دارد در وردپرس قابل استفاده است و همچنین به تلگرام متصل می‌شود.

گفتینو (Goftino)

این سرویس گفتگوی آنلاین ایرانی، امکانات بسیار زیادی دارد و همچنین اپراتورها می‌توانند در داخل ابزار با یکدیگر گفتگو کنند یا گفتگو را انتقال دهند. ابزار گفتینو در کنار امکانات و کیفیتی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

اینجانب (Enjaneb)

سرویس گفتگوی آنلاین اینجانب، نسبت به سایر ابزارهای ایرانی جوان‌تر است، با این وجود امکانات قابل قبولی دارد و توانسته است کسب‌وکارهای مختلفی را به استفاده از این ابزار ترغیب کند.

 

مقایسه ابزارهای ایرانی چت آنلاین

در این بخش، تصمیم داریم ابزارهای چت آنلاین ایرانی و خارجی که در بخش قبل معرفی کردیم، از نظر امکانات و قیمت در یک جدول مقایسه کنیم. امیدواریم این اطلاعات به شما در انتخاب بهترین نرم‌افزار چت آنلاین کمک کند.

مقایسه ابزارهای گفتگوی آنلاین

مقایسه امکانات و هزینه ابزارهای چت آنلاین

 

سرویس چت آنلاین، از ابزارهای ضروری ارتباط با کاربران وب‌سایت است. ابزارهای خارجی و ایرانی متفاوتی در زمینه گفتگوی آنلاین در بازار وجود دارد. با استفاده از این ابزارها، رفتار مصرف‌کننده را بهتر درک خواهید کرد، کاربر را در طول سفر مشتری بهتر هدایت خواهید کرد و نرخ تبدیل و میزان فروش افزایش پیدا خواهد کرد. شما چه تجربه‌ای از استفاده از ابزار چت آنلاین دارید؟