تماس امن یا «Number Masking» امکانی است که به شما اجازه می‌دهد تماس تلفنی برقرار کنید در حالی‌که شماره تلفن شما، نمایش داده نمی‌شود.

تلفن یکی از کاربردی‌ترین و قدیمی‌ترین ابزار ارتباطی است که از گذشته تا به امروز فاصله‌ها را از میان برداشته است و برقراری ارتباط را آسان‌تر کرده است. هر تماس تلفنی، پنجره‌ای رو به دنیای خصوصی افراد باز می‌کند و راه را برای ارتباط بیشتر باز می‌کند. تماس امن مفهومی نسبتاً جدید در عصر دیجیتال است که نگرانی‌ها دربارۀ حفظ حریم شخصی را برطرف می‌کند تا اطلاعات تماس شما حفظ شود.

در این مقاله ضمن معرفی تماس امن، از اهمیت این سرویس برایتان خواهیم گفت و مزیت‌های آن را با هم مرور خواهیم کرد.

تماس امن چیست؟

تماس امن، سرویسی است که برای پنهان‌کردن شماره تماس استفاده می‌شود. به کمک این فناوری، کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، بدون آن‌که مخاطبان به شماره تماس آن‌ها دسترسی داشته باشند.

درواقع تماس تلفنی بدون نمایش شماره امکانی فراهم می‌کند که سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده از طریق یک شمارۀ واسطه با هم ارتباط صوتی داشته باشند. این فناوری بر اساس آخرین استانداردهای امنیتی عمل می‌کند و پُلی ارتباطی میان تماس‌گیرنده و مخاطب است.

اهمیت به‌کارگیری سیستم تماس امن در خدمات آنلاین

زمانی‌که نخستین قدم‌ها در ارائۀ خدمات آنلاین برداشته شد، گزارش‌‌های زیادی از ایجاد مزاحمت برای برخی کاربران منتشر شد. ازاین‌رو کسب‌وکارهای معتبر تصمیم گرفتند برای جلب رضایت مشتریان و حفظ امنیت و اطلاعات آن‌ها، از سرویس تماس ایمن استفاده کنند.

برای مثال، تاکسی اینترنتی اسنپ گزینه‌ای برای ایجاد تماس ایمن در منوی خود قرار داد که با فعال‌سازی آن راننده و مسافر بدون اطلاع از شماره تماس یکدیگر با هم تماس بگیرند. با فعال‌سازی این قابلیت نه‌تنها راننده و مسافر به اطلاعات تماس هم دسترسی نخواهند داشت؛ بلکه طی یک تماس تلفنی امن، می‌توانند هماهنگی‌های لازم را نیز با هم انجام دهند.

به‌کارگیری این سرویس سبب شد که راننده و مسافر، مشاور و مراجعه‌کننده و طرفین سایر خدمات، بدون این‌که شماره تلفن یکدیگر را ببینند از طریق یک خط تلفن ثابت با هم تماس بگیرند؛ به‌این‌ترتیب هم کار هر دو طرف پیش می‌رود و هم اطلاعات تماس طرفین حفظ می‌شود.

استفاده از سرویس تماس تلفنی با عدم نمایش شماره‌های متفرقه و کم‌اعتبار، نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما همگام با تکنولوژی جلو می‌رود و برای مشتریان خود احترام زیادی قائل می‌شود. این کار حس ارزشمندی را به مشتریان نیز منتقل می‌کند و اعتمادشان را به برند چندبرابر می‌کند.

راه اندازی تماس امن

مزایای راه‌اندازی تماس امن

اصلی‌ترین مزیت راه‌اندازی تماس امن، ازبین‌بردن نگرانی افراد دربارۀ امنیت اطلاعات تماس افراد است؛ اما این تنها مزیت این سرویس نیست، بلکه استفاده از تماس ایمن مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

حفظ حریم خصوصی در تماس تلفنی امن

با ظهور تکنولوژی‌های جدید و رمزنگاری، در سرویس تماس تلفنی بدون نمایش شماره تلفن، امنیت تماس‌های شما حفظ می‌شود و اطلاعات مهم به بیرون درز نمی‌کند.

بهبود تجربه مشتریان

با استفاده از سرویس تماس امن، جسارت مشتریان برای برقراری ارتباطی صادقانه افزایش می‌یابد؛ زیرا زمانی‌که مشتریان از مخفی‌بودن شماره خود اطمینان حاصل می‌کنند، نگرانی از شناسایی‌شدن ندارند و حرف دل خود را راحت‌تر بیان می‌کنند. درواقع سرویس تلفن امن روشی کم‌هزینه و سودمند برای بهبود تجربۀ کاربری و افزایش رضایت مشتریان است که ارزش و اعتبار برند را بالا می‌برد.

کسب اعتبار

زمانی‌که مشتریان از سرویس تماس امن آگاه شوند، متوجه می‌شوند که حریم خصوصی آن‌ها توسط سازمان حفظ شده است؛ بنابراین اعتمادشان به برند بیشتر می‌شود که نتیجۀ آن بهبود وجهۀ کسب‌وکار است.

مخفی ماندن شمارۀ کاربر در تماس تلفنی امن

در سرویس تماس امن شماره تماس دو طرف پنهان می‌ماند و محیطی امن برای مکالمۀ طرفین ایجاد می‌شود. این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم تماس امن است که امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما را کاهش می‌‌دهد.

بهبود فرایند احراز هویت

به‌کارگیری سرویس تماس امن سبب می‌شود که احراز هویت کاربران با دقت بالاتری انجام شود و جلوی سوءاستفاده و تقلب گرفته شود. تماس ایمن روی خط تلفن شهری یا خط تلفن ابری پیاده می‌شود و به ارتباطات شما رنگ‌وبوی تازه‌ای می‌بخشد.

ضبط مکالمات در سیستم خط امن

یکی دیگر از مزایای مهم تماس ایمن، ضبط مکالمات است. این قابلیت امکان پیگیری و بازبینی مکالمات را به شما می‌دهد و در صورت بروز مشکل اجازۀ بررسی مکالمه‌ها را برایتان فراهم می‌کند.

کاهش شکایت‌ها

استفاده از سیستم تماس امن سبب شده که با کاهش مزاحمت‌ها، نارضایتی کاربران نیز کمتر شود؛ بنابراین آمار شکایت‌های طرح‌شده پایین می‌آید و شما فرصت می‌کنید بیشتر به فکر توسعه و به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه برای رشد شرکت باشید.

 

راه اندازی تماس امن

کنترل و مدیریت ارتباطات

در سرویس تماس تلفنی تحت وب، امکان تنظیم پیام‌های صوتی و ارسال پاسخ خودکار برای کنترل زمان تعامل کاربران با یکدیگر وجود دارد. همچنین طرفین روی یک خط تلفن نگه داشته می‌شوند که این امر مانع از ارتباط خصوصی افراد با یکدیگر می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه با تماس تلفنی تحت وب

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سرویس خط امن، یا تماس تلفنی تحت وب، کاهش هزینه‌ها برای افراد است. با استفاده از تماس تلفنی تحت وب، در عین برقراری یک تماس امن، هزینه‌های اضافی بر شما یا مشتریان‌تان تحمیل نمی‌شود.

بهینه‌سازی تماس‌ها و صرفه‌جویی در زمان

سیستم تماس امن نیاز به اپراتور را از بین می‌برد. با استفاده از این سرویس دیگر مجبور نیستید از چند مرحله عبور کنید تا به شخص موردنظر وصل شوید؛ بنابراین فرایند کلافه‌کننده و وقت‌گیر پشت خط‌ماندن و از شماره داخلی به داخلی دیگر وصل‌شدن حذف می‌شود و کارتان سریع‌تر راه می‌افتد.

سیستم تماس امن برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

استفاده از سرویس تماس بدون نمایش شماره برای شرکت‌های خدماتی آنلاین بسیار کاربردی است. تاکسی‌‌های آنلاین، خدمات مشاورۀ تلفنی، پیک‌ها، اپلیکیشن‌های خریدوفروش، خدمات نظافت و… که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از این سرویس برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنند.

پلتفرم‌هایی مانند «دیوار»، به منظور حفظ حریم کاربران، مدتی است از سیستم تماس امن استفاده می‌کند. اما محدودیت زمان تماس یکی از مواردی است که باعث نارضایتی کاربران شده است. روش حذف شماره از آگهی دیوار در مقاله‌ای جداگانه پرداخته‌ایم.

امروزه که کسب و کارهای دورکار افزایش یافته‌اند و اعضای تیم فروش یا پشتیبانی مشتریان، مجبور هستند با شماره تلفن همراه تماس برقرار کنند؛ در نتیجه احتمال مزاحمت تلفنی، یا حتی درز اطلاعات سازمان به رقبا بالا می‌رود. استفاده از سیستم تماس بدون نمایش شماره، به مدیریت حرفه‌ای تماس‌ها و حفظ حریم همکاران کمک بسیاری می‌کند.

خرید تلفن ثابت مجازی و دایورت تماس‌های دریافتی روی تلفن همراه خودتان، راهکار بهتری برای عدم نمایش شماره تلفن شما است.

راهکار دفتر شما برای راه‌اندازی تماس امن

تهیه تلفن ابری دفتر شما، راهکار کارآمد و طولانی‌مدت برای افرادی است که از مزاحمت‌های تلفنی خسته شده‌اند، اما نیاز به استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای ثبت تبلیغات کسب و کار خودشان دارند. پس از ثبت‌نام در «دفتر شما»، یک شماره خط تلفن ثابت تهران انتخاب می‌کنید و با فعال‌سازی سرویس تلفن گویا، این خط اختصاصی آماده استفاده خواهد بود.

شما می‌توانید تماس‌های دریافتی به این خط را، بدون پرداخت هزینه، به تلفن همراه خود دایورت کنید و همواره پاسخ‌گو باشید. در حالی‌که هیچ فردی شماره تلفن همراه شخصی شما را نمی‌بیند. همچنین، می‌توانید با تعریف داخلی و همکارهای مختلف، پاسخ‌گویی به تماس‌ها را به دیگران یا همکاران خود بسپارید.

حتی اگر مایل هستید تماس‌های شما را یک منشی حرفه‌ای پاسخ دهد اما هزینه‌ی زیادی برای استخدام منشی ندارید، سرویس منشی دورکار دفتر شما به شما در برآوردن این نیاز کمک می‌کند.

جمع‌بندی

شماره تلفن بخشی از اطلاعات خصوصی هر فرد یا سازمان به‌شمار می‌رود که حفظ امنیت آن در دنیای دیجیتال امروزی اهمیت بسیاری دارد. تماس امن با برقراری امنیت تماس‌های شما و مخفی‌کردن شماره تلفن طرفین، ارتباطی امن و مطمئن را به شما هدیه می‌دهد. این سرویس به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و با کاهش مزاحمت‌ها، رضایت مشتریان را به‌دنبال می‌آورد.

شما می‌توانید تلفن اینترنتی دفتر شما مانند یک تلفن سانترال عمل می‌کند و با ایجاد داخلی برای هر یک از همکاران و تنظیم انتقال تماس‌های آن داخلی به شماره تلفن همراه آنها، امنیت اطلاعات اعضای تیم حفظ می‌شود. اگر می‌خواهید با جایگزینی تلفن ابری به‌جای تلفن سنتی، شکل جدیدی به ارتباطات خود بدهید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به سرویس‌های دفتر شما بیندازید.