یک مرکز تماس ویپ علاوه بر تماس های تلفنی، از طریق ایمیل، چت متنی و رابط وب برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده می کنند.
سیستم ویپ با استفاده از اینترنت شما برای انتقال و دریافت تماس، ویژگی ها و انعطاف پذیری پیشرفته تری را نسبت به خدمات سنتی تلفن ارائه می دهد.
مراکز تماس سنتی با استفاده از خدمات تلفنی سنتی به دلیل هزینه بالای خطوط انتقال، تجهیزات، تلفن ها و نرخ مکالمه، راه اندازی و فعالیت آنها گران است. و هزینه های اضافی را برای ارتقا و توسعه در آینده از شما می گیرند و می تواند به سرعت در سوددهی مرکز تماس شما تأثیر بگذارد.

در مقابل، اما خدمات مرکز تماس ویپ ارزان تر از اکثر گزینه های مرکز تلفن ثابت است و با استفاده از زیرساخت اینترنت موجود خود به جای افزودن یک سیستم جدید یا سخت افزار اضافی، می توانید در تنظیمات اولیه صرفه جویی زیادی کنید.

فناوری مبتنی بر اینترنت همچنین به فروشندگان این امکان را می دهد که اشتراک ماهانه کمتری را ارائه دهند، این به معنای قبض ماهیانه کمتر است. در حقیقت، تغییر سرویس به ویپ می تواند تا ۴۰٪ در مرکز تماس شما صرفه جویی کند.

کاربردهای مرکز تماس ویپ

مرکز تماس ویپ

کاربردهای مرکز تماس ویپ

مرکز تماس ویپ با نظارت بر درصد تماس های از دست رفته توسط کارمندان یا بخش ها، می تواند به مدیران کمک کند تا کارمندان فعال باشند و باعث شود مشتریان، فروشندگان و سایر نقاط تماس ارتباط کافی داشته باشند.

سایر پارامترهای مرکز تماس ویپ مانند زمان مکالمه، متوسط ​​زمان پاسخگویی، در دسترس بودن، بیشتر به مدیران مشاغل کمک می کنند تا بر نیروی کار خود نظارت کرده و کارایی را بالا نگه دارند.

مرکز تماس ویپ می تواند همه این ارقام را در یک داشبورد مرکزی و سفارشی نمایش دهد. مدیران به سادگی می توانند از این داشبورد استفاده کنند.

نکته خوب برای نظارت دقیق بر تلاش های بازاریابی، این است که سعی کنید از شماره های منحصر به فرد ویپ در تبلیغات استفاده کنید چون آنها ارزان و قابل ردیابی هستند و به مدیران و تیم های فروش نشان می دهد که کدام منابع منجر به فروش بیشتر شده است.

مزایای مرکز تماس ویپ

 مرکز تماس ویپ

مزایای مرکز تماس ویپ

هزینه پایین

صرفه جویی در هزینه ها یکی از مزایای خرید خط ویپ است که در واقع هر کسب و کاری به این صرفه جویی نیاز دارد.

شما برای شروع یک کسب و کار جدید در مراکز تماس های سنتی مجبور بودید که هزینه های اولیه زیادی را بپردازید. مخصوصاً هزینه های سخت افزاری PBX و نرم افزاری، اما با مرکز تماس ویپ دیگر نیازی به خرید هیچ سخت افزار، نرم افزار و سیم کشی ندارید.

اتصالات پهنای باند اینترنت، سیم کشی اضافی را از بین می برد زیرا شبکه های VoIP هم صدا و هم داده را در یک کانال امکان پذیر می کنند.  این قابلیت ارسال و دریافت همزمان صدا و داده است. تلفن های ویپ برای اتصال فقط به اینترنت احتیاج دارند.
سرویس ویپ حرفه ای نیز به عنوان یک برنامه در رایانه یا تلفن هوشمند شما در دسترس است. انعطاف پذیری ویپ یک موفقیت بزرگ برای کارآفرینان و استارتاپ های موفق است.

افزایش قابلیت دسترسی

مرکز تماس ویپ این امکان را برای شما فراهم می کند در مواقعی که قادر به پاسخگویی به تماس نیستید، می توانید تماس ها را به شخص دیگری هدایت کنید یا پیام های صوتی را از طریق ایمیل در صندوق صوتی خود دریافت کنید.
کارمندان نیازی به حضور فیزیکی در دفتر ندارند. آنها می توانند از هرجایی که هستند با تلفن های هوشمند و تبلت های خود کار کنند. یک مزیت قابل توجه ویپ این است که امکان جابه جایی دارید و تیم شما به راحتی می توانند دورکاری کنند و تلفن بیزنسی خود را هرجا که می روند با خود داشته باشند و هیچ تماس کاری را از دست ندهند.

قابلیت حمل 

یک شماره ویپ که به عنوان شماره مجازی نیز شناخته می شود، کاملاً قابل حمل است. این بدان معنی است که هر کجا بروید می توانید از همان شماره استفاده کنید.
این قابلیت راحت حمل این شماره ویپ برای افرادی که زیاد سفر می کنند و یا مدام در حال جابه جایی دفتر کار خود هستند بسیار کاربردی است و شما در صورت تغییر آدرس کسب و کار، می توانید همان شماره ویپ خود را حفظ کنید.

ویژگی های پیشرفته برای تیم های کوچک و بزرگ

مرکز تماس ویپ با ویژگی های پیشرفته ای مانند سرویس دهنده خودکار و انتقال تماس، به کسب و کار نوپای شما وجهه حرفه ای می بخشد.
سازمانهای کوچک و بزرگ اغلب به یک ارائه دهنده تماس کنفرانسی جداگانه نیاز دارند که بتواند افراد زیادی را با یک تماس به هم وصل کند.
ارائه دهندگان ویپ امکان ویدئو کنفرانس را برای بیزنس ها فراهم می کنند.

پشتیبانی چند وظیفه ای

در کنار تماس های تلفنی سنتی، ویپ به شما امکان می دهد اسناد، تصاویر و فیلم ها را همزمان با مکالمه ارسال کنید. بنابراین می توانید جلسات یکپارچه تری با مشتریان یا کارمندان در سایر گوشه و کنار جهان برگزار کنید.

معایب مرکز تماس ویپ

در اینجا نکات منفی مرتبط با مرکز تماس ویپ آورده شده است که باید از آنها آگاهی داشته باشید.

اتصال به اینترنت قابل اعتماد مورد نیاز است

شما برای اتصال به یک پهنای باند قوی اینترنت نیاز دارید که اگر پهنای باند شبکه شما کم باشد، سرویس قطعاً آسیب خواهد دید.

ویپ از پهنای باند مورد انتظار شما استفاده نمی کند. ضروری است که دستگاه های ویپ تأخیر کم در شبکه شما دریافت کنند. حداقل سرعت بارگذاری ۱۰۰ کیلوبیت بر ثانیه در هر دستگاه باید باشد. اتصال خوب دارای کمتر از ۷۰ میلی ثانیه پینگ و تکان دادن است که تأخیر و ثبات اتصال به اینترنت شما را اندازه می گیرد.

پهنای باند مورد نیاز تجارت شما به تعداد تماس های همزمان شما برای برقراری ارتباط بستگی دارد. بهترین راه برای تعیین این مسئله، انجام تست پهنای باند در شبکه فعلی است.

تاخیر و لرزش

گذشته از سرعت، سایر مشکلات اتصال نیز وجود دارد که هر فناوری مبتنی بر اینترنت می تواند با تاخیر و لرزش روبرو شود.

هنگام برقراری ارتباط آنلاین، هر پیام (اعم از ایمیل، ویدیو یا صوتی) به چند داده تقسیم می شود که بسته های داده نامیده می شوند. سپس این بسته ها در مقصد مورد نظر خود دوباره جمع می شوند تا پیام اصلی را ایجاد کنند.

تأخیر و لرزش زمانی است که این بسته های داده به تأخیر در انتقال منجر می شوند یا به طور نامناسب دوباره جمع می شوند.

ردیابی مکان محدود برای تماس های اضطراری

ردیابی مکان در مرکز تماس ویپ بسیار مشکل است. به دلیل قابلیت جابجایی و قابلیت دسترسی ویپ، برای اشخاص ثالث سخت است که بتوانند محل تماس را مشخص کنند.

این تماس ها از طریق یک آدرس آی پی (IP) بدون اطلاعات جی پی اس (GPS) برای ردیابی صورت می گیرد. در حالی که ۹۹٪ تماس گیرندگان به این اطلاعات نیازی ندارند، اما این مسئله مشکلی را برای خدمات اضطراری و شکایات به مراجعی مثل پلیس فتا ایجاد می کند. شما باید در موارد اضطراری بتوانید اطلاعات لازم را در اختیار مراجع ذی ربط قرار دهید.

 شغل اینترنتی در منزل و استفاده از خدمات ویپ

برای اتصال به یک ارائه دهنده خدمات ویپ به شماره تلفن voip نیاز دارید. این کار را می توانید از طریق سه روش زیر انجام دهید:

  • ویپ اختصاصی را به اینترنت سیمی وای فای خود متصل کنید.
  • از تلفن آنالوگ معمولی خود اما با آداپتور تلفن آنالوگ استفاده کنید
  • با میکروفون و بلندگو یا هدست، یک برنامه تلفن نرم افزاری روی رایانه خود نصب کنید.

امکانات ویپ برای مشاغل

مشاغل به دو دلیل از سیستم های تلفنی سیم مسی سنتی به سیستم های ویپ مهاجرت می کنند:

  • بازده پهنای باند
  • کاهش هزینه ها

از آنجا که ویپ به شما امکان را می دهد هم صدا و هم داده از طریق یک شبکه اجرا شوند و از آنجا که با سخت افزار موجود شما کار می کند، یک گزینه جذاب برای مشاغل است. حتی اگر بخواهید خط voip خود را تمدید کنید، در مقایسه با خطوط تبادل شعبه خصوصی (PBX) هنوز مقرون به صرفه تر است.

بیشتر بخوانید: از مرکز تلفن اینترنتی چه می‌دانید؟

مزایای سرویس دفتر شما نسبت به خط ویپ

مزایای سرویس دفتر شما نسبت به خط voip 

مزایای سرویس دفتر شما نسبت به خط ویپ

۱) بی شمار ورودی همزمان

خطوط مجازی دفترشما به صورت همزمان ۳۲ تماس ورودی می پذیرند و می توان منوها و داخلی های متعدد بدون محدودیت روی سیستم تلفن گویا ایجاد کرد تا نفرات هر کسب و کار بتوانند پاسخگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند. اگر تلفن برای چندین بار زنگ بزند، و فردی پاسخ گو نباشد تماس به صندوق صوتی منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: تلفن گویا، روشی مناسب برای ارائه اتوماتیک خدمات تلفنی

۲) الویت بندی تماس ها

در لیست الویت های تعیین شده توسط خود شما در داشبورد شخصی، به اولین شماره ای که مشخص کردید تماس منتقل می شود. اگر آن تلفن مشغول باشد تماس به شماره ای که الویت دوم تعریف کردید می رود، (هر تعداد که بخواهید می توانید الویت اضافه کنید) و اگر هیچ کدام از شماره ها پاسخگو نبودند به صندوق صوتی شما منتقل می شود. این روش برای افرادی که حجم تماس بالایی دارند بهترین روش است.

۳) به اینترنت نیاز ندارد.

هرچند سیستم تلفن ثابت مجازی بر روی بستر اینترنت به وجود آمده است اما برای برقراری و اتصال تماس برخلاف مرکز تماس ویپ نیازی به اینترنت نیست و همچنین بواسطه ارتباط مخابراتی، کیفیت صدا بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام اینترنتی خط تلفن ثابت تهران

۴) راه اندازی تلفن مجازی، دفترشما رایگان است.

بر خلاف تلفن اینترنتی، هزینه راه اندازی تلفن مجازی رایگان است ولی برای راه اندازی تلفن اینترنتی باید پول بدهید.

۵) در کم ترین زمان سرویس های دفتر مجازی را، راه اندازی کنید.

زمان راه اندازی تلفن مجازی ۵ دقیقه است، در حالی که برای مرکز تماس ویپ، خط ویپ و تلفن اینترنتی ۴۸ ساعت کاری طول می کشد!.

بیشتر بخوانید: خرید خط تلفن مجازی تهران در ۵ دقیقه!

۶) بالاترین کیفیت صدا

تلفن مجازی بالاترین و بهترین کیفیت صدا را دارد. اما کیفیت صدای خط ویپ، مرکز تماس ویپ کاملا به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

حالا شما خواننده عزیز، اگر تجربه استفاده از مرکز تماس ویپ و یا سرویس های دفتر شما یا خرید خط سیپ ترانک را دارید، نقاط قوت و ضعف هر کدام از سیستم ها را برای ما بنویسید.