هزینه‌های راه اندازی تلفن گویا یکی از دغدغه‎‌های همیشگی کسب و کارها بوده است. تا انتهای مقاله با من همراه باشید تا به نحوه‌ی راه اندازی تلفن گویا به روشی مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک پی ببریم.

تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا سیستم تلفنی است که با تقسیم تماس‌ها میان بخش‌ها و اعضای مختلف شرکت مدیریت آن‌ها را ساده‌تر می‌کند و باعث افزایش سرعت پاسخگویی به تماس‌های مشتریان می‌شود. تلفن گویا شبکه‌ی داخلی تلفن شرکت را اداره می‌کند و تماس‌های خروجی و ورودی را به وسیله‌ی سانترال و همراه با امکانات پیشرفته مدیریت و مسیریابی می‌کند. سیستم تلفن گویا سیستمی مقیاس پذیر و کاربردی جهت رفع نیازهای ارتباط تلفنی کسب و کارها است.

راه اندازی تلفن گویا می‌تواند از سیستم‌های تلفنی دیگر گران‌تر باشد اما پولی که پرداخت می‌کنید به ازای یک محصول پیشرفته با ویژگی‌های متعدد است. با امکانات تلفن گویا کسب و کارتان حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. در ادامه به هزینه‌های نصب و راه اندازی، استفاده و نگهداری دو سیستم تلفن گویا سنتی و ابری خواهم پرداخت.

 

تلفن گویا سنتی

تلفن گویا سنتی همان روش متداولی است که به وسیله‌ی دستگاه سانترال و تجهیزات سخت افزاری فیزیکی راه اندازی می‌شود و بسیاری از کسب و کارها از آن برای راه اندازی سیستم تلفن گویا استفاده می‌کنند. هزینه‌های راه اندازی آن گران است اما اگر به سیستم تلفنی نیاز دارید که کنترلش به صورت کامل در اختیار خودتان باشد و از خطوط آنالوگ استفاده می‌کنید تلفن گویا سنتی می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

 

تلفن گویا ابری (Hosted PBX)

تلفن گویا ابری سیستم تلفنی است که دسترسی به شبکه تلفن را در فضای ابری فراهم می‌کند و توسط شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات میزبانی می‌شود.

از آن جایی که تماس‌های تلفن گویا ابری با استفاده از اینترنت انجام می‌شود مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر آن، به کارمندان اجازه می‌دهد به صورت دورکاری کار کنند و از تلفن کسب و کارشان در هر جایی استفاده کنند.

این روش راه اندازی تلفن گویا توسط شرکت‌های ارائه دهنده‌ی تلفن گویا ابری ارائه می‌شود و به طور کل هیچ هزینه‌ی نصب و راه اندازی ندارد.

در همین رابطه بخوانید: کاربرد تلفن گویا ابری چیست؟

 

هزینه‌های سیستم تلفن گویا

هزینه‌ی راه اندازی تلفن‌ گویا به پیشرفته بودن تجهیزات و اندازه‌ی کسب و کارتان بستگی دارد. درواقع هر چه به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشید هزینه‌ی بیشتری نیز باید بپردازید. بر فرض مثال مرکز تماسی که اپراتورهای زیادی دارد به سیستم تلفن گویایی نیاز دارد که ظرفیت کافی جهت مدیریت حجم تماس‌ها را داشته باشد.

همان طور که اشاره شد دو روش تلفن گویا سنتی و تلفن گویا ابری برای راه اندازی سیستم تلفن گویا وجود دارد که هر یک از آن‌ها شامل هزینه‌های مختلفی می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: سامانه مدیریت مرکز تماس چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

هزینه‌های راه اندازی تلفن گویا سنتی

هزینه‌های راه اندازی تلفن گویا به روش سنتی شامل خرید تجهیزات، نصب و نگهداری می‌شود. برای خرید تجهیزات به دستگاه سانترال، تلفن سانترال، کارت سانترال، سخت افزار و … نیاز دارید. در حال حاضر برای خرید یک دستگاه سانترال با کیفیت معمولی باید حداقل 10 میلیون پرداخت کنید.

در همین رابطه بخوانید: بهترین دستگاه سانترال موجود در ایران چیست؟

علاوه بر این، نصب و راه اندازی تجهیزات نیاز به متخصص شبکه دارد که هزینه‌ی جداگانه‌ای به شرکت تحمیل می‌کند. برای ایجاد هر گونه تغییر در سیستم نیاز به کارشناس شبکه خواهید داشت و به مرور زمان نیز ممکن است تجهیزات سیستم تلفن گویا به تعمیرات و سرویس نیاز داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که نسبت به مدل دستگاه سانترال خریداری شده امکانات سیستم تلفن گویا شما محدود است و برای امکانات بیشتر به خرید کارت سانترال نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

هزینه‌های راه اندازی تلفن گویا ابری

همه‌ی کسب و کارها به شکلی از سیستم تلفن احتیاج دارند و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به دنبال ارزان‌ترین روش راه اندازی تلفن گویا هستند. برخلاف تلفن گویا سنتی برای راه اندازی تلفن گویا ابری نیاز به هیچ گونه تجهیزات و سخت افزار ندارید و هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نخواهید کرد.

در واقع تنها هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید هزینه‌ی اشتراک سرویس است که به شرکت ارائه‌ دهنده می‌پردازید. محاسبه‌ی این هزینه در شرکت‌های مختلف متفاوت است اما نسبت به تعداد کاربران، امکانات، تماس‌های همزمان و … محاسبه می‌شود. همچنین جهت ارتقا امکانات و پنل خریداری شده هزینه‌ی کمتری نسبت به تلفن گویا سنتی پرداخت خواهید کرد.

 

تلفن گویا سنتی ارزان‌تر است یا تلفن گویا ابری؟

هزینه های تلفن گویا ابری و تلفن گویا سنتی

انتخاب روش مناسب و ارزان جهت راه اندازی سیستم تلفن گویای کسب و کارتان به نیازها، تعداد تماس‌ها، بودجه‌ی مالی و … بستگی دارد. اگر استارتاپ هستید و قصد دارید تماس‌های تلفنی کسب و کارتان را به بهترین نحو مدیریت کنید تلفن گویا ابری برایتان مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین در صورت زیاد شدن تعداد تماس‌ها می‌توانید بسته‌ی اشتراکی خود را ارتقا دهید و امکانات بیشتری بر روی آن نصب کنید.

با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد ارزان‌ترین روش راه اندازی تلفن گویا استفاده از تلفن گویا ابری است ولی اگر تعداد تماس‌هایتان زیاد است و به سیستم تلفنی نیاز دارید که به صورت کامل در اختیار خودتان باشد آن موقع استفاده از تلفن گویا سنتی پیشنهاد می‌شود.

قبل از تصمیم گیری بهتر است هزینه‌های خرید دستگاه سانترال، سخت افزار، تلفن سانترال، راه اندازی، نگهداری و تعمیرات را در نظر داشته باشید.

در همین رابطه بخوانید: چرا دیگر به خرید سانترال پاناسونیک نیاز نداریم؟

 

تلفن گویا دفترشما چیست؟

تلفن گویا دفترشما

با توجه به اینکه نیاز به تلفن گویا ابری به شدت در کشور احساس می‌شد تیم دفترشما اقدام به راه اندازی سرویس تلفن گویا کرد. سرویس تلفن گویا ما به هیچ گونه سخت افزار و دستگاه سانترالی نیاز ندارد و راه اندازی آن در چندین دقیقه انجام می‌شود. با این سرویس از تمامی امکانات تلفن گویا سنتی و حتی بیشتر از آن برخوردار می‌شوید.

سرویس بر روی خط ثابت تهران با پیش شماره‌های 2، 7 و 9 نصب می‌شود. مدیریت سیستم تلفن گویا از طریق پرتال آنلاین و بسیار آسان انجام می‌شود. با پرتال دفترشما می‌توانید گزارش تمامی تماس‌ها را در اختیار داشته باشید، منوها و داخلی‌های مختلف تعریف کنید و تغییرات لازمه را اعمال کنید.

تعریف داخلی نامحدود است و امکان نصب فکس اینترنتی، صندوق صوتی نیز وجود دارد. همچنین بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌تری می‌توانید به صورت همزمان 32 تماس ورودی و خروجی به برقرار کنید.

هزینه‌ی سرویس بر اساس دقایق مکالمه، نوع خط و تعداد تماس‌های ورودی و خروجی همزمان محاسبه می‌شود. بسته‌های ما از 100 دقیقه شروع می‌شوند و تا 10000 دقیقه به پایان می‌رسند. البته امکان سفارش بسته‌ با حجم بیشتر هم وجود دارد. برای اطلاع از جزئیات به تعرفه‌ها نگاهی بیندازید و برای راه اندازی تلفن گویا به ارزان‌ترین روش از سرویس تلفن گویا دفترشما استفاده کنید. همچنین جهت آشنایی با نحوه‌ی کارکرد سرویس می‌توانید کاملا رایگان و به مدت 15 روز از آن استفاده کنید.