یکی از دغدغه‌های کارآفرینان در زمان راه اندازی کسب و کار ایجاد یک سیستم ارتباط تلفنی مناسب برای ارتباط با مشتریان است. راه اندازی تلفن گویا یا همان سیستم سانترال یکی از بهترین سیستم‌های تلفنی برای کسب و کارهای مختلف است ولی به دلیل هزینه‌های زیاد راه اندازی و نصب بسیاری از آن صرف نظر می‌کنند.

سیستم تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا سیستم تلفن خصوصی شرکت است که اجازه‌ی برقراری تماس تلفنی در داخل شرکت را از طریق شبکه برقرار می‌کند و تماس‌های ورودی و خروجی که از طریق شبکه تلفن عمومی برقرار می‌شوند را مدیریت می‌کند.

 

هزینه نصب و راه اندازی تلفن گویا

راه اندازی تلفن گویا نیاز به صرفه هزینه برای خرید تجهیزات، نصب، تعمیرات و نگهداری آن و ارتقا آن دارد. برای اطلاع از جزئیات هر کدام از این هزینه‌ها تا انتهای مقاله همراه من باشید.

در همین رابطه بخوانید: ارزان ترین روش راه اندازی تلفن گویا چیست؟

 

هزینه‌های خرید تجهیزات سخت افزاری

تجهیزاتی که جهت راه اندازی تلفن گویا نیاز است شامل دستگاه سانترال، تلفن سانترال و کارت سانترال می‌شود. در حال حاضر حداقل هزینه‌ی مورد نیاز جهت خرید دستگاه سانترال به طور تقریبی 12 میلیون است. همچنین قیمت تلفن سانترال و کارت سانترال هم از یک میلیون تومان شروع می‌شود.

 

هزینه‌های راه اندازی و نصب

جهت نصب سیستم سانترال به یک متخصص شبکه نیاز خواهید داشت که باید این هزینه‌ها نیز درنظر گرفته شوند.

 

هزینه‌های تعمیرات و نگهداری

هر سخت افزاری پس از مدتی که از کارکرد آن گذشت به تعمیرات و سرویس نیاز دارد. نگهداری سیستم تلفن گویا نیز هزینه‌بر است که شامل دستمزد متخصص شبکه و در صورت معیوب بودن قطعات سخت افزاری تعویض آن‌ها می‌شود. در واقع برای ایجاد تغییرات در سیستم تلفن گویا خود نیز باید هر سری هزینه‌ی خدمات ارائه شده را به متخصص شبکه بپردازید یا یک متخصص شبکه را به صورت تمام وقت استخدام کنید.

 

هزینه‌های ارتقا سیستم سانترال

در تلفن گویا جهت بهره بردن از امکانات بیشتری اعم از صندوق صوتی، کالر آیدی و … باید اقدام به خرید کارت‌های سانترال جداگانه کرد. همچنین در صورتی که کسب و کارتان توسعه یافت و تعداد کارمندان بیشتر شد نیاز است که داخلی‌های سیستم تلفن گویا خود را بیشتر کنید که برای این کار نیاز است سخت افزارها را ارتقا دهید که هزینه‌ی جداگانه‌ای به شما تحمیل خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید: چرا دیگر به خرید سانترال پاناسونیک نیاز نداریم؟

 

نتیجه گیری

راه اندازی تلفن گویا کسب و کارها

هزینه‌های راه اندازی تلفن گویا در هر کسب و کاری متفاوت است و به عواملی مثل تعداد کارمندان، میزان تماس‌ها در روز و … بستگی دارد ولی با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که حداقل هزینه‌ی راه اندازی تلفن گویا بین 30 تا 40 میلیون تومان است.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم این هزینه برای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است. پس راهکار چیست؟ آیا باید بیخیال راه اندازی تلفن گویا شد؟

با توجه به نیازی که در بازار احساس می‌شد و هزینه‌های سرسام آور راه اندازی تلفن گویا تیم دفترشما اقدام به راه اندازی تلفن گویا ابری کرد. در تلفن گویا ابری شما نیازی به خرید هیچ گونه تجهیزات و صرفه هزینه جهت راه اندازی و نگهداری آن ندارید. همچنین راه اندازی تلفن گویا کسب و کارتان بسیار آسان و کاملا آنلاین در عرض چندین دقیقه توسط خودتان انجام می‌شود و نیازی به متخصصین شبکه نخواهید داشت.

در تلفن گویا دفترشما یک خط تلفن ثابت تهران خریداری می‌کنید و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید به تعداد نامحدودی داخلی تعریف کنید. تنظیمات نیز به صورت آنلاین در پرتال دفترشما قابل انجام است و به گزارش کامل تماس‌ها نیز دسترسی خواهید داشت. می‌توانید پیام صوتی اپراتوری که قرار است از شماره تلفن گویا شما پخش شود را با صدای خود یا هر کس دیگری ضبط کنید و در پرتال بارگذاری کنید. البته امکان زمان بندی پیام‌های صوتی مختلف هم وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که امکان راه اندازی امکانات بیشتری نظیر فکس اینترنتی، صندوق صوتی نیز وجود دارد. با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد راه اندازی تلفن گویا ابری بسیار مقرون به صرفه‌تر از سیستم تلفن گویا سنتی است و نیازمندی‌های ارتباطی شما را نیز رفع خواهد کرد.