فکس آنلاین در چند سال اخیر به طور پیوسته رشد کرده است. جای تعجب نیست با وجود تکنولوژی‌های جدید موجود، ارسال و دریافت اسناد از طریق ایمیل یا مرورگر وب بدون پرینت گرفتن، اسکن کردن یا دستگاه فکس امکان پذیر است. این خبر خوبی برای افرادی است که می‌خواهند هر زمانی که به اسناد نیاز داشتند در اختیارشان باشد. البته، نگرانی‌هایی هنگام ارسال اطلاعات مهم و محرمانه از طریق اینترنت وجود دارد.

در حالی که فکس ابری در دسترس بودن و انعطاف پذیری را در اختیار شما قرار می‌دهد، ممکن است برخی مردد باشند که اگر اسناد از طریق فضای آنلاین ارسال شوند از چشم هکرها در امان هستند. آیا فکس آنلاین واقعا امن است؟ این مقاله نکات کلیدی که نیاز است در رابطه با امنیت فکس اینترنتی بدانید را توضیح می‌دهد و من به شما خواهم گفت آیا آن‌ها ابزار مناسبی برای کسب و کارتان هستند یا خیر.

فکس ایمن است؟

فکس سنتی نقاط ضعف امنیتی زیادی دارد. از آنجایی که فکس از طریق خط‌های تلفنی که رمزگذاری نیستند ارسال می‌شود، اطلاعات به راحتی می‌تواند دزدیده یا رهگیری شود. بنابراین، فکس‌های چاپی زیاد در معرض دسترسی غیرمجاز قرار می‌گیرند. همچنین با قوانین حفظ حریم خصوصی هم تضاد دارند.

 

دستگاه فکس قابل اعتماد است؟

همان طور که اشاره کردم دستگاه فکس از طریق خطوط رمز گذاری نشده منتقل می‌شوند. اطلاعات رمزگذاری نشده الکترونیکی اغلب منجر به از دست دادن اطلاعات و حتی کلاهبرداری می‌شوند. بدون امنیت مناسب و رمزگذاری، هر کسی می‌تواند به راحتی اطلاعات حساس و محرمانه را در اختیار داشته باشد.

 

امنیت فکس‌ها چگونه است؟

در حقیقت، ارسال فکس به عنوان اطلاعات بدون رمزگذاری در معرض خطر هستند. بدون اقدامات امنیتی، فکس‌ها در معرض خطر قرار دارند و در مقابل هر نوع نفوذی ضعیف هستند. برای حفظ امنیت، نیاز است اقدامات امنیتی اطلاعاتی را برای محافظت از دستگاه فکس پیاده‌سازی کنید.

 

آیا می‌توان اطلاعات محرمانه را از طریق فکس ارسال کرد؟

وقتی صحبت از ارسال فکس می‌شود، حفاظت از اطلاعات حساس اولویت اصلی است. اگر از روش سنتی فکس ارسال می‌کنید، باید همیشه پیشگیری را در نظر بگیرید. دستگاه فکس مدرسه قدیمی شما ممکن است قابل هک نباشد. ولی، راه‌هایی برای ‌سوء استفاده و به دست آوردن دسترسی اطلاعات سری آن وجود دارد. اگر شما به دنبال راه بهتری برای فکس اطلاعات حساس هستید، می‌توانید فکس آنلاین را به عنوان یک راه حل ایمن‌تر در نظر بگیرید.

فکس آنلاین بهتر است یا فکس سنتی؟ پاسخ بستگی به این دارد که شما از چه نوع فکس آنلاین استفاده می‌کنید. اگر نیاز به رد و بدل اطلاعات محرمانه دارید، باید از سرویس فکس آنلاین ایمن با بالاترین درجه از رمزگذاری استفاده کنید.

 

چگونه مطلع شوم سرویس فکسی که استفاده می‌کنم امن است؟

وقتی از طریق اینترنت فکس ارسال می‌کنید، شما باید در جستجوی سرویس فکس آنلاینی باشید که تمام اطلاعات و تصاویر را رمزگذاری می‌کند و اطمینان حاصل کنید امنیت بالایی دارند. همچنین سیاست‌های حفظ حریم شخصی شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهید که مطمئن شوید معتبر هستند. برخی از ارائه دهندگان فکس اینترنتی از شرکت‌های هاستینگ دیگری برای هاست سایت خود استفاده می‌کنند، که باعث می‌شود لایه‌ی امنیتی دیگری ایجاد شود.

در ادامه چیزهایی که باید راجع به لایه‌های امنیت بدانید را به شما می‌گویم که پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

 

آیا حریم خصوصی من در زمان ارسال و دریافت فکس آنلاین حفظ می‌شود؟

بله، حریم خصوصی شما کاملا در هنگام استفاده از سرویس فکس آنلاین برای ارسال اسناد در دنیای آنلاین ایمن است. این نوع از ارتباط متکی به خط‌های تلفن نیست و شبکه‌های دیجیتال برای انتقال اطلاعات از پروتکل‌های استاندارد اینترنت (TCPIP) استفاده می‌کنند. از آنجا که از مرزهای بین المللی عبور می‌کنند، با استفاده از رمزگذاری این پروتکل‌ها جهت اطمینان از بالاترین حریم خصوصی برخوردار هستند. ارائه دهندگان سرویس فکس آنلاین یک کپی از فایل شما در سرور برای زمانی که شما به آن احتیاج داشتید نگهداری می‌کنند. برخی سرویس‌ها هم حتی بعد از اینکه شما فایل را از طریق مرورگر یا نرم افزار دانلود کردید فورا حذف می‌کنند. پس نیازی به نگرانی نیست.

 

فکس آنلاین ایمن‌تر است یا ایمیل؟

استفاده از ایمیل

فکس آنلاین تا حدودی از ایمیل امن‌تر است. اکثر سرویس‌های فکس آنلاین از مراحل پیشرفته‌ای از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنند. این مقدار از رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات حساس در هنگام انتقال اطلاعات و بعد از آن کافی است. و اما ایمیل‌ها از شرایط امنیتی پایین‌تری برخور دارند چون اکثر سرویس‌های ایمیل از رمزگذاری استفاده نمی‌کنند.

اگر چه راه‌های برای رمزگذاری ایمیل‌ها وجود دارد ولی ایمیل‌هایی که در صندوق ایمیل‌ها هستند رمزگذاری نیستند. در عین حال، اگر شما از سرویس فکس آنلاین استفاده کنید به این معنی است که از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنید و همه‌ی فکس‌ها رمزگذاری شده‌اند. حتی اگر پیام‌ها دزدیده یا فاش شوند، رمزگشایی آن‌ها برای افراد بسیار سخت است.

 

چگونه باید فکس ایمن ارسال کنم؟

بهترین گزینه این است که به دنبال فکس آنلاین به عنوان راه حل باشید. همه‌ی سرویس‌های فکس آنلاین قادر به مدیریت اسناد حساس هستند. ولی شما باید آن که نیازهای شما را کاملا برطرف می‌کند پیدا کنید. با فکس آنلاین، شما احساس اطمینان بیشتری دارید که فکس‌ها امن هستند و کمتر در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند.

برای ارسال فکس ایمن، می‌توانید از سرویس‌های ارسال فکس مثل فکس اینترنتی دفترشما استفاده کنید. ما تمام سعی خود را در جهت حفظ امنیت و ایمن بودن فکس‌هایتان خواهیم کرد و با خیالی راحت می‌توانید فکس رد و بدل کنید.

با استفاده از پروتکل امن SSL ارسال فکس ایمن خواهد بود؟

استفاده از SSL فاکتور مهم دیگری است که در صورت انتخاب ارسال اسناد از طریق سرویس فکس آنلاین باید در نظر بگیرید. این پروتکل امنیتی به شما اطمینان می‌دهد هر اطلاعاتی که بین دو سیستم منتقل می‌شود خصوصی باقی می‌ماند. اطلاعات را رمزگذاری می‌کند که تنها افراد مجاز بتوانند ببینند.

SSL به دو طرف (شخصی که فکس را ارسال می‌کند و شخصی که دریافت می‌کند) مجوز دسترسی می‌دهد و هویت ارسال کننده و دریافت کننده هم باید تایید شود.

وبسایت‌های سرویس فکس آنلاین را چک کنید که از تکنولوژی HTTPS استفاده می‌کنند، این موضوع یک لایه‌ی امنیتی اضافه با استفاده از رمزگذاری SSL ایجاد می‌کند. به خاطر داشته باشید که وبسایت‌های ناامن فقط HTTP را در نوار آدرس سایت نشان می‌دهند. اگر به این سایت‌ها برخورد کردید و قصد ورود به آن را داشتید ریسکش به عهده‌ی خودتان است.

پرتال دفتر شما که از آن در جهت مدیریت ارسال و فکس در بستر آنلاین استفاده می‌شود از پروتکل امن SSL استفاده می‌کند پس نگران به سرقت رفتن اطلاعات خود نباشید.

 

امن ترین سرویس فکس آنلاین

برای پاسخ به این سوال باید عوامل مختلفی در رابطه با امنیت اطلاعات در نظر بگیرید. خبر خوب این است که با انتخاب سرویس درست می‌توانید خود را از این دردسرها خلاص کنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک سرویس آنلاین فکس قابل اطمینان است که امنیتش اثبات شده باشد و کاربران زیادی به آن اعتماد کرده باشند که با افتخار 15/000 مشتری به دفتر شما اعتماد کرده‌اند. با انتخاب امن‌ترین سرویس فکس آنلاین، می‌توانید بدون هیچ نگرانی درباره‌ی حریم خصوصی و امنیت اسنادتان، فکس رد و بدل کنید.

 

در پایان

اطلاعات غلط و سردرگمی زیادی در رابطه با امنیت فکس‌های آنلاین وجود دارد. امیدوارم با این مقاله توانسته باشم به سوالتان در رابطه با امنیت فکس آنلاین پاسخ داده باشم. سعی کنید نکاتی که در مقاله گفته‌ام را برای انتخاب سرویس فکس آنلاین در نظر بگیرید که اطلاعات شما در معرض خطر نباشند.