شماره مجازی ثابت یک راهکار ارتباطی دیجیتال برای کسب و کارها است که ویژگی‌های بیشتری نسبت به خطوط ثابت سنتی دارد. برخلاف تلفن ثابت سنتی، مجبور نیستید هزینه‌های زیادی به کسب و کارتان تحمیل کنید و فرآیندهای خسته کننده اداری را برای راه اندازی آن طی کنید. پس جای تعجب نیست که چرا کارآفرینان بیشتری به دنبال گرفتن شماره‌ی مجازی ثابت برای کسب و کار خود هستند.

چنانچه شما یک فریلنسر یا صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، حرفه‌ای به نظر رسیدن کسب و کارتان نفش مهمی در جذب مشتری دارد. زمانی که شما یک شماره ثابت اختصاصی داشته باشید قابل اعتماد به نظر می‌رسید. اما به این معنی نیست که مجبور هستید به سراغ سیستم تلفن سنتی بروید. چشم انداز ارتباطی کسب و کارها تغییر کرده است و شماره‌ی مجازی ثابت یکی از راهکارهای اولیه‌ی دیحیتال است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

شماره مجازی ثابت چیست؟

با شماره مجازی ثابت، شما می‌توانید از هر جایی تماس برقرار کنید و تماس‌ دریافت کنید. زمانی که شماره مجازی برای کسب و کار خود می‌گیرید کسب و کارتان با اصالت‌تر به نظر می‌رسد که همین موضوع اعتماد بیشتری را برای مشتریان ایجاد خواهد کرد. همچنین، از آن جایی که از طریق اینترنت کار می‌کند گرفتن شماره‌ مجازی ثابت بسیار آسان است.

در همین رابطه بخوانید: کارآفرین کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

شماره مجازی ثابت چگونه کار می‌کند؟

اگر کسب و کار کوچکی دارید که به منطقه‌ی خاصی مربوط می‌شود یک شماره مجازی با کد همان منطقه می‌تواند اعتماد مردم محلی را جلب کند. همچنین شماره مجازی ثابت کسب و کارتان می‎تواند به شماره اصلی کانال‌های دیجیتال و تبلیغاتی شما تبدیل شود. شما می‌توانید از آن بر روی وبسایت، کارت ویزیت و تمام کمپین‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین خود استفاده کنید.

این شماره مجازی به شما انعطاف پذیری می‌دهد که از هر جایی به تماس‌های مشتریان پاسخ دهید. این موضوع آن را به راه حل مناسبی برای دورکاری تبدیل کرده است.

هنگامی که قصد جابجایی دفترکارتان را دارید و می‌خواهید هنوز هم از شماره‌ی قدیمی خود که برای بازاریابی و تبلیغات آن هزینه کرده‌اید استفاده کنید شماره مجازی ثابت بهترین گزینه است چون حتی با وجود جابجایی هنوز صاحب آن خودتان هستید. مزیت مهم دیگر شماره مجازی ثابت این است که نیازی نیست برای راه اندازی هزینه‌ای بابت خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بپردازید.

در همین رابطه بخوانید: انواع شماره مجازی کدامند و چه کاربردی برای کسب و کار دارند؟پ

 

تفاوت‌های شماره مجازی ثابت و ویپ چیست؟

شماره‌های مجازی می‌تواند ارتباط کسب و کارتان با مشتریان را دگرگون کند. در حالی که شماره مجازی ثابت و ویپ در بستر اینترنت ارائه می‌شوند ولی تفاوت‌های قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.

یک شماره مجازی هر چند سودمند است اما نسبت به ویپ یک راه حل محدودتری برای سیستم ارتباطی کسب و کار با مشتریان است. با شماره‌ی ابری برای کسب و کار استارتاپ‌ها و کارآفرینان نیازی ندارند که به سراغ خطوط ثابت گران و محدود سنتی بروند.

یک سیستم ویپ ویژگی‌های اضافه‌تری دارد که به شما کمک می‌کند از شماره‌ی خود بهره‌ی بیشتری ببرید. بر خلاف خطوط ثابت مجازی که به آسانی تماس‌ها را به شماره‌ی تعیین شده منتقل می‌کند ویپ امکانات بیشتری مثل مدیریت پیشرفته‌ی تماس و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چگونه شماره مجازی ثابت کسب و کارم را راه اندازی کنم؟

راه اندازی شماره مجازی ثابت

راه اندازی شماره مجازی به هیچ گونه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اعم از دستگاه سانترال و … نیازی ندارد. همچنین به سیم کشی تلفن، مراجعه به شرکت مخابرات و چندین هفته انتظار برای وصل شدن خط احتیاج نیست.

با خرید سرویس تلفن اینترنتی دفترشما می‌توانید شماره مجازی ثابت برای کسب و کارتان راه اندازی کنید. همچنین امکانات مختلفی بر روی این خطوط ارائه می‌شود که شامل فکس اینترنتی، گزارش آنلاین تماس‌ها، تلفن گویا، صندوق صوتی، تعریف سناریو تماس، تعریف نامحدود داخلی و تماس خروجی می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که تنظیمات خط به صورت آنلاین انجام می‌شود. همچنین برای پاسخگویی به تماس‌ها و برقراری تماس به اتصال اینترنت نیازی ندارید. اگر هنوز هم نسبت به کاربردی بودن شماره‌ی مجازی ثابت برای کسب و کارتان اطمینان ندارید می‌توانید 15 روز به صورت کاملا رایگان از آن بهره ببرید.