فکر کردن به یک ایده تجاری که از قبل در بازار رایج است، آسان است، اما فکر به ایده های خلاقانه کسب و کار تجاری، کار هر کسی نیست. می توانید داستان استارتاپ موفق و داستان موفقیت کارآفرینان را بخوانید که چطور ایده های خلاقانه آن ها کسب و کار ها را متحول  کرده است. از خود بپرسید که چه ایده ای  خلاقانه به توسعه کسب و کار شما کمک می کند؟ هنگامی که شما یک مشکل را پیدا کردید و راه حلی برای آن ایجاد کردید، این ایده های استارتاپی شما می تواند به افراد زیادی کمک کند، یک تقاضای بزرگ را برآورده کند و به یک تجارت موفق منجر شود.

در این مقاله با ۱۰ تا از ایده های خلاقانه کسب و کار آشنا می شوید.

۱) وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی از ایده های خلاقانه

وبلاگ نویسی یکی از اولین مدلهای تجاری است که از اختراع اینترنت ناشی می شود. اگر نویسنده خوبی هستید و اطلاعات به روزی دارید می توانید وبلاگ نویس شوید.  همچنین لازم است درک خوبی از بهینه سازی موتور جستجو سئو، طراحی، بازاریابی محتوا، نوشتن، ویرایش و استفاده از مهمترین سازوکارهای بازاریابی دیجیتال (اجتماعی، ایمیل و اطلاعیه ها) داشته باشید.

هر روز بیش از ۴.۴ میلیون پست وبلاگ منتشر می شود و این به دلیل افزایش وبلاگ نویسان آماتور و کل صنعت نشر به سمت یک الگوی کاملاً آنلاین در حال رشد است. با توجه به این، فضای وبلاگ نویسی بسیار رقابتی است، اما هنوز جایی برای ورودی های جدید وجود دارد.

۲) فریلنسر

فریلنسری از ایده های خلاقانه

برای تبدیل شده به فریلنسر نیاز به مهارت در تخصصی خاص که تقاضا برای آن زیاد است و روابط عمومی بالا هستید. شغل هایی که پر طرفدار است شامل توسعه وب، طراحی گرافیک، توسعه نرم افزار، توسعه کسب و کار و غیره (شما می توانید از طراحی آرم تا نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی تقریباً هر کاری انجام دهید).

یک سوم کارگران در انگلستان اکنون به صورت فریلنسری کار می کنند، به این معنی که آن ها بصورت ساعتی یا پروژه ای کار می کنند و در ازای دریافت هزینه، خدمات خود (زمان و تخصص) را به سایر مشاغل ارائه می دهند.
بیشتر بخوانید: ۲۵ کاری که فریلنسرها برای پیشرفت در کار خود باید انجام دهند+اینفوگرافی

۳) در یوتیوب ویدئو بسازید؛ از ایده های خلاقانه کسب و کار

کار در یوتیوب از ایده های خلاقانه کسب و کار

ستارگان یوتیوب درآمد خود را از تبلیغات ویدئوهایشان به دست می آورند. این کار پردرآمدترین شغل اینترنتی است. و اگر یک ایده خلاقانه، برای ساخت ویدئوها داشته باشید می شود درآمد دلاری در ایران کسب کنید. خیلی از این ستاره ها با ساختن ویدئو های وایرال یه شبه معروف شدند و درآمد زیادی کسب کردند. (به طور متوسط ​​یوتیوب مبلغی معادل ۱.۷۵۰ پوند برای هر ۱ میلیون بازدید پرداخت می کند).

برای شروع، باید در مورد نوع محتوای ویدیویی که قرار است تولید کنید تصمیم بگیرید، برخی از محبوب ترین ویدئو ها شامل موضوعات سرگرمی، سلامتی، سبک زندگی، مد و زیبایی هستند.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه بعضی از یوتیوبرها یک شبه ستاره می شوند، اما برای اکثریت ممکن است سالها طول بکشد!
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟+اینفوگرافی

۴) برگزاری وبینار از ایده های خلاقانه کسب و کار است

وبینارها جلسات ویدئویی آنلاینی هستند که یک موضوع خاص توسط متخصصین آموزش داده می شود و مخاطبان می توانند با پرسیدن سوال های خود تعامل برقرار کنند. به طور موثر آن ها نوعی آموزش آنلاین است، وبینارها در سالهای اخیر به ویژه در حوزه های فناوری، بازاریابی و امور مالی (موضوعات و محصولات پیچیده) از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. وبینارها راهی عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات هستند.

۵) صنایع دستی و کالاهای دست ساز خود را بفروشید

صنایع دستی از ایده های خلاقانه برای کسب و کار

به راحتی می توانید با یادگرفتن هر هنری که به آن علاقه مند هستید و کارهای خلاق و ساخت آن درآمدزایی کنید. مهم است که خلاقیت در کسب و کار داشته باشید. هنر و صنعت خود را به دنیا نشان دهید و از آن درآمد کسب کنید! امروزه سایت های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن خریدار برای کالاهای خود کمک کنند. یا حتی با ساخت کانال و پیچ اینستاگرام می توانید مشتری های خود را پیدا کنید و با آن ها تعامل کنید که موجب توسعه کسب و کار شما می شود.

۶) طراح گرافیک

طراح گرافیک و ایده خلاقانه برای کسب و کار
شاید شما سبک منحصر به فرد خود را دارید و از نظر فرم و رنگ طراحی های خلاقانه ای انجام می دهید. شما می توانید تجارت آزاد خود را شروع کرده و یک طراح گرافیک شوید. می توانید از کارهای خود برای طراحی پیراهن، وب سایت و تهیه بروشور، تبلیغات دیجیتالی و سایر کالاهای تجاری استفاده کنید. تقاضا برای طراحان گرافیک در حال افزایش است زیرا بسیاری از مشاغل اکنون می دانند طراحی یک گرافیک خوب برای تبلیغات موثر چقدر مهم است.

۷) تاتو کار شوید؛ ایده تجاری موفق

تاتو کاری
یک کار خلاقانه کسب و کار تاتو کار شدن است. اگر شما تاتو کار خلاقی هستید با باز کردن فروشگاه شخصی خود می توانید تجارت در زمینه ساخت خال کوبی را شروع کنید. بهترین هنرمندان خال کوبی اغلب تصویرگران و هنرمندانی شگفت انگیز هستند که هنر و صنعت خود را دوست دارند. شما از اینکه چند نفر به این هنر علاقه مند هستند تعجب خواهید کرد و مبلغ خوبی برای هنر شما می پردازند.

۸) کافه سیار و غذا سیار بزنید

کافه سیار غذا
شغل جدیدی در ایران با سابقه طولانی در کشورهای دیگر همین شغل کافه و غذا سیار است، ون و مینی ون و کامیون های مواد غذایی در هر ابعادی را می شود تهیه کرد و طیف گسترده ای از میان وعده ها و غذاهای مختلف و نوشیدنی های گوناگون را برای مردم تهیه کرد. در پارک ها و مکان هایی که مردم حضور زیادی دارند می توان خدمات خود را ارائه کرد.

۹) فضای کار اشتراکی از ایده های خلاقانه کسب و کار است

اجاره دفتر کار، راه‌اندازی و چرخاندن آن یکی از پرهزینه‌ترین مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار جدید است. این هزینه‌ها شامل اجاره ماهیانه دفتر، میز و صندلی، تهویه، تجهیزات اداری، اینترنت و غیره است.

به خاطر همین هزینه‌های سرسام‌آور است که بسیاری از کارآفرینان کهنه‌کار به کارآفرینان تازه‌کار توصیه می‌کنند که در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار زیر بار این هزینه‌ها نروند و کار خود را بدون اجاره دفتر کار آغاز کنند.

اما هر کسب و کاری دستکم به یک شماره تلفن کاری و محلی برای برگزاری جلسات و ملاقات‌ها نیاز دارد. برای همین هم مدتی است که  دفتر کار مجازی و اجاره دفتر کار روزانه و ساعتی رایج شده است.

از «دفتر شما» فضای کار اشتراکی بگیریدجزئیات بیشتر

۱۰) از ایده های خلاقانه کسب و کار تبدیل شدن به یک مشاور تبلیغاتی خلاق است

مشاور تبلیغاتی

بسیاری از کسب و کارها و مارک ها و برندهای تجاری اکنون به دنبال مشورت از یک مشاور تبلیغاتی هستند. برای گسترش تجارت خود دنبال یافتن راه حل های  و کارهای خلاقانه هستند. به عنوان یک مشاور خلاق، کار شما توسعه مفاهیم، کشف ایده ها و کمک به رشد تجارت است. این تخصص در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در یک بازار رو به رشد خلاق مورد نیاز است.

برای انجام دادن این ایده های خلاقانه کسب و کار فقط نیاز به خلاقیت و مهارت است و این که از ناحیه امن خود خارج شویم و به دنبال کسب مهارت های جدید در دنیای امروز شویم.

آیا مطلب بالا در مورد ایده های خلاقانه کسب و کار را دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: entrepreneurhandbook