چه می‌شد اگر برای کسب و کارمان یک شماره چهار رقمی مخابرات یا یک شماره رند  یا یک خط سیپ ترانک داشتیم؟ مطمئناً آرزوی صاحب هر کسب و کاری این است که شماره‌ای داشته باشد که به سرعت در ذهن مشتری حک شود و همچنین بتواند به این وسیله یک تمایز بین خود و سایر رقبا ایجاد کند. با این حال تعداد محدودی از خط چهار رقمی ملی و کشوری و یا حتی خط چهار رقمی استانی موجود است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانیم خط چهار رقمی مخابرات بگیریم و همچنین اگر موفق نشدیم، چه راه‌های جایگزینی داریم تا برای بیزینس خود یک شماره تلفن منحصر به فرد داشته باشیم.

 

مدارک برای خرید خط چهار رقمی مخابرات

داشتن یک شماره چهار رقمی مخابرات برای کسب و کار ما بسیار جذاب است. با این حال برای داشتن آن باید هزینه زیادی بکنید. هم نیاز به گرفتن مجوز مخصوص از سازمان مقررات و تنظیمات رادیویی کشور دارد(که به سختی به کسب و کارها مجوز می‌دهند) و هم اینکه باید خطوط را به صورت یکساله اجاره کنید.

بر اساس قوانین موجود در سازمان تنظیم مقررات تمامی سرشماره های چهار رقمی تنها به اشخاص حقوقی اختصاص می یابد. پس در صورتی که شما یک فرد حقیقی هستید حتی با دارا بودن مدارکی همچون مجوز کسب، مجوز فعالیت یا هر نوع پروانه بهره برداری باز هم امکان دریافت این شماره ها را نخواهید داشت. پس اگر می‌خواهید متقاضی داشتن این خطوط باشید باید این مدارک به سازمان مقررات و تنظیمات ارائه کنید:

  • تقاضانامه(درخواست) شرکت
  • تصویراساسنامه ومدارک ثبت شرکت
  • آگهی روزنامه رسمی باتاریخ حداکثر2سال قبل
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت درروزنامه رسمی
  • معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهرشرکت و به امضاء صاحبان امضاء رسیده باشد
  • کپی شناسنامه مدیرعامل و نماینده شرکت
  • ارایه فرم کداقتصادی

 

 آیا خطوط چهار رقمی نیاز به گرفتن پیش شماره دارند؟

سرشماره‌های کشوری، شماره‌هایی با قالب ۳۰XX و ۲۰XX هستند که بدون نیاز به کد بین شهری در سطح کشور قابل شماره گیری خواهند بود و سرشماره‌های استانی نیاز به گرفتن کد بین شهری دارند.

خطوط ۴ رقمی کشوری که نیاز به گرفتن پیش شماره ندارند معملا با سرشماره ۱۴، ۱۵ یا ۱۶ شروع می‌شوند. مثلا1453

خطوط 4 رقمی مای و کشور برای بیش از دو استان طراحی شده و دسترسی به آنها حالت یک طرفه دارد اما کدهای خدماتی عمومی استانی به گروهی دیگر از کد‌های چهار رقمی اطلاق می‌شود که با شماره ۱۷ یا ۱۸ شروع می‌شوند و استفاده از آنها برای یک استان و به شکل یک طرفه تعریف شده است تماس با هر دو نوع شماره استانی و ملی بدون کد و بطور مستقیم از همه اپراتورهای تلفن ثابت و سیار کشور امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: با خرید خط رند تهران در ذهن مشتریان خود بمانید

 

خط چهار رقمی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

خطوط 4 رقمی یا همان خطوط رند بیشتر توسط کسب و کارهایی استفاده می‌شود که در طول روز تماس‌های زیادی را پاسخ می‌دهند و راه ارتباطی آن‌ها با مشتریان تلفن همراه است. بر فرض مثال مشاورین املاک، نمایشگاه‌های خودرو و امداد خودرو از این دسته هستند و وجود یک خط رند می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها کند.

خطوط چهار رقمی کسب و کارها را حرفه‎‌‌ای تر جلوه می‌دهد و همچنین به آسانی مشتریان آن را به خاطر می‌سپارند.

 

خرید خط چهار رقمی مخابرات

خرید خط چهار رقمی مخابرات هزینه بسیاری دارد چون قیمت بسیار بالایی دارند. خیلی مواقع این قیمت‌ در مناقصه مشخص می‌شود. معمولا ارزان ترین آن‌ها 200 میلیون تومان است و تا چند صد میلیون تومان یا چند میلیارد تومان هم می‌رسد. جالب است که بدانید به جز هزینه‌های عنوان شده، هزینه تمدید سالیانه را هم باید به اعداد محاسباتی خود اضافه کنید. هر مشترک سرشماره چهار رقمی حدودا 60 درصد از هزینه های دریافت اشتراک خود را به ازای تمدید سالیانه می پردازد. مجموع این اعداد تکرار پذیر درطی سالیان موجب صرف هزینه های بالا برای مشتریان می گردد.

 

خطوط 4 رقمی تماس خروجی ندارند

تماس خروجی در شماره های رند

معمولا سرشماره های چهار رقمی کشور تنها به صورت یکطرفه ارائه می شوند. منظور از یکطرفه بودن در این بخش آن است که هیچ یک از استفاده کنندگان از این دسته از خطوط امکان برقراری تماس های خروجی را ندارند و تنها می توانند از این خطوط به عنوان پلی برای برقراری تماس های ورودی استفاده کنند. پس اگر شرکت یا سازمان شما به گونه ای فعالیت دارد که برقراری تماس خروجی برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد استفاد از سرشماره های چهار رقمی گزینه مناسبی برای شما به حساب نمی آید.

 

جایگزین خط 4 رقمی چیست؟

دفترشما به کسب و کارهای ایرانی خطوط 5 رقمی و 6 رقمی هم ارائه می‌کند که می‌توانید روی این خطوط خدمات تلفن گویا و منشی دریافت کنید. همچنین امکان استفاده از خطوط رند 8 رقمی تهران هم وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با بخش فروش دفترشما به شماره 021284201 تماس بگیرید.