بسیاری از کسب و کارها در مرحله توسعه نیاز یه یک مرکز تماس را احساس می‌کنند ولی هزینه بالای ایجاد این مرکز از چالش‌های کسب و کارها است، حال خرید تلفن اینترنتی این مشکل را حل کرده است و می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین تماس‌های خود را مدیریت کنید.

مرکز تلفن اینترنتی چیست؟

اگر شرکت، فروشگاه اینترنتی یا در کل فروش اینترنتی دارید، حتماً در طول روز با مشتریان یا مشتریان احتمالی زیادی در تماس هستید و باید تعداد زیادی تماس را پاسخ دهید.

به خصوص اگر شما شرکت یا کسب و کار اینترنتی خود را تازه راه انداخته باشید، نباید اهمیت کیفیت ارتباط میان تماس گیرندگان و کسب و کار خود را دست‌کم بگیرید. چون کیفیت بالای ارتباط به معنای تبدیل تماس گیرنده به مشتری است. اما بعضی وقت‌ها به دلایلی همچون مشغله زیاد یا هزینه‌ی راه اندازی مرکز تماس، امکان ارتباط میان مشتری و شرکت با کیفیت مناسب فراهم نمی‌شود.

اکثر کسب و کارهای آنلاین یا افرادی که از طریق دورکاری به فعالیت مشغول هستند، به علت نداشتن دفترکار، برای ارتباطات کاری خود از شماره همراه استفاده می کنند. در این شرایط اعتماد کمتری به آنها می شود. از طرفی استفاده از تلفن ثابت منزل برای ارتباطات کاری وجهه‌ی خوبی ندارد و ممکن است به دلایل مختلف تماس‌های مهم و مشتریان خود را از دست بدهند.

 

کاربردهای مرکز تلفن اینترنتی برای کسب و کار کدامند؟

داشتن یک مرکز تماس می‌تواند به جذب مشتریان جدید و حفظ آن‌ها به مدت طولانی کمک کند. احتمالا به همین دلیل است که اکثر شرکت‌ها از مرکز تلفن برای کمک به مشتریان و پشتیبانی استفاده می‌کنند.

برای درک بهتر، سناریویی که در ادامه خواهم گفت را در نظر بگیرید. فرض کنید گرسنه هستید و قصد دارید غذا سفارش دهید، اما در جایی که قرار دارید به رستوران و فست فودی دسترسی ندارید و اینترنت هم غیرقابل دسترس است، از شخصی هم نمی‌توانید برای راهنمایی کمک بگیرید.

نتیجه چیست؟ در نهایت ناامید می‌شوید. اینجا همان نقطه‌ای است که کسب و کار ممکن است مشتریان را از دست بدهد. مراکز تماس می‌توانند در جلوگیری از بروز این مشکل به شما کمک کنند و حتی کارایی بهتر از این داشته باشند.

 

کیفیت خدمات به مشتریان را بهبود می‌دهد

مرکز تماس می‌تواند همه‌ی تماس‌های تلفنی را مدیریت کند و به سوالات مشتریان پاسخ دهد. نه فقط این، بلکه در 7 روز هفته و 24 ساعت روز در دسترس است. مشتریان می‌توانند در هر زمانی از روز تماس بگیرند و پاسخشان را دریافت کنند.

از این راه، دیگر هیچ شکایتی مبنی بر اینکه هیچ کسی تلفن مشتری را پاسخ نداده است یا اینکه افراد مجبور باشند به مدت طولانی در صف تماس بمانند در حالی که شما در حال پاسخگویی مشتری دیگری هستید وجود نخواهد داشت. مشتریان همیشه به شما دسترسی دارند و به پاسخی که نیاز دارند می‌رسند.

در نتیجه، خدمات مشتریان بهتر می‌تواند به متمایز شدن کسب و کارتان و متفاوت بودن با رقبا کمک کند. افراد دوست خواهند داشت از شرکت شما خرید کنند چون می‌دانند اگر مشکلی به وجود آمد می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند.

 

در زمان و پول شما صرفه جویی می‌شود

صرفه جویی در زمان با مرکز تلفن اینترنتی

به کمک مرکز تلفن اینترنتی، می‌توانید بر روی کیفیت محصولات و خدمات خود تمرکز کنید و نیازی به استخدام کارمندان اضافه نیست که صرفا فقط تماس‌ها را پاسخ دهند. برای راه اندازی مرکز تماس آفلاین باید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مربوطه را بخرید و تلفن‌های مخصوص سانترال برای هر کارمند تهیه کنید که در صورت پاسخگو نبودن یک داخلی بلافاصله با داخلی دیگری تماس برقرار شود.

در صورتی که در مرکز تلفن آنلاین به جای این همه هزینه شما فقط برای سرویس مرکز تلفن پول پرداخت خواهید کرد و هیچ هزینه‌ی اضافه‌تری نمی‌پردازید. صرفا با تعریف هر داخلی به شماره تماس بخش‌های مختلف تماس مشتری در سریع‌ترین زمان پاسخ داده خواهد شد.

 

باعث جذب مشتریان جدید می‌شود

کار دیگری که مراکز تماس انجام می‌دهند جمع آوری اطلاعات درباره‌ی مشتریان هدف و ارتقای محصولات و خدمات شرکت است. با شناخت پرسونای مخاطب مشتری می‌دانید که در چه کانال‌های بازاریابی این افراد حضور دارند و در نتیجه مشتریان شما بیشتر خواهند شد.

تاثیر دیگری که دارد افزایش مشتری با استفاده از بازاریابی تلفنی و تماس سرد است. مثلا ممکن است شما پوشاک ورزشی بفروشید و برای فروش محصولات خود قصد داشته باشید از تلفن استفاده کنید، در این جا است که از طریق شماره‌ی مجازی که در اختیارتان قرار داده شده است با باشگاه‌های ورزشی تماس می‌گیرید.

 

دریافت بازخورد مشتریان

هر کسب و کاری به بازخورد مشتریان نیاز دارد. زمانی که اطلاع داشته باشید مشتری به چه چیزی علاقه دارد و چه چیزی را دوست ندارد، می‌توانید از این در جهت برتری خود در بازار استفاده کنید و محصولات و خدمات را بهبود دهید.

در مرکز تلفن دفترشما می‌توانید با تعریف یکی از داخلی‌ها به صندوق صوتی بازخورد مشتریان نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهید را ضبط و سپس گوش کنید.

 

انعطاف پذیری

به دلیل اینکه مرکز تلفن اینترنتی به هیچ خط تلفنی وابسته نیست و نیازی به سیم کشی ندارد حتی در صورت جابجایی دفترکارتان شماره‌ تماس آن برای کسب و کارتان محفوظ خواهد ماند.

مراکز تماس معمولا دارای سخت افزارهای متعددی اعم از دستگاه سانترال و … هستند ولی با مرکز تماس مجازی نیازی به جابجایی و نگهداری هیچ سخت افزاری نیست.

 

متمایز شدن کسب و کار از رقبا در بازار

مرکز تماس باعث متمایز به نظر رسیدن کسب و کار شما نسبت به رقبا است. چون مشتریان همیشه بهترین پشتیبانی را دریافت می‌کنند. بنابراین، مشتری با کسب و کار شما احساس صمیمیت می‌کند و به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد.

 

شخصی سازی مرکز تماس

با پرتال آنلاینی که تیم دفترشما طراحی کرده است می‌توانید در ساعات مختلف روز داخلی‌های متفاوتی تعریف کنید و حتی آوای انتظاری که برای زمان انتظار مشتری مدنظر دارید بر روی پرتال آپلود کنید.

 

به فرآیند بازاریابی کمک می‌کند

نقش مرکز تلفن اینترنتی در بازاریابی

یکی از عوامل ضروری که تاثیر چشم گیری بر موفقیت کسب و کارها دارد این است که چگونه محصولات و خدمات را به مشتریان معرفی می‌کنند و چه طور با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

بازاریابی خوب می‌تواند کسب و کار را دگرگون کند. یکی از هزینه‌های بالایی که شرکت‌ها دارند مربوط به تبلیغات، معرفی محصولات و به طور کلی بازاریابی است. هر شرکتی تلاش می‌کند مزیت رقابتی منحصر به فردی نسبت به رقبا به دست آورد.

روش مرسوم برای ایجاد مزیت رقابتی از طریق بازاریابی قوی است. پس نقش مرکز تماس کجاست؟ به کمک مراکز تماس و بازاریابی تلفنی، استارتاپ‌ها می‌توانند بازاریابی و حضورشان در بازار را بدون هزینه‌های گزاف ارتقا دهند.

 

کلام پایانی

همان طور که در بالا اشاره شد مرکز تلفن اینترنتی با سانترال آنلاین می‌تواند به بهبود عملکرد و موفقیت کسب و کارتان کمک قابل توجهی بکند. با سرویس تلفن اینترنتی دفترشما با هزینه‌ای بسیار کم یک  مرکز تلفن اینترنتی کاربردی برای کسب و کارتان ایجاد کنید. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که شما هیچ تماسی را از دست ندهید و به راحتی در پرتال آنلاین ما عملکرد مرکز تلفن خود را به صورت لحظه‌ای زیر نظر داشته باشید.