امروزه با توجه به اینکه راه اندازی سیستم تلفن کسب و کارها هزینه‌های بسیار زیادی را به کسب و کارها تحمیل می‌کند و به تجهیزات گران قیمتی نیز نیاز دارد بسیاری از آن‌ها به تلفن‌های ابری روی آورده‌اند. جهت آشنایی با تجهیزات مورد نیاز و چگونگی راه اندازی تلفن ابری تا انتهای مقاله همراه من باشید.

تلفن ابری چیست؟

تلفن ابری یک سیستم تلفن مجازی است که در فضای ابری میزبانی می‌شود و با دایورت کردن تماس‌ها به تلفن همراه شما یا همکاران به مدیریت تماس‌های کسب و کارتان کمک می‌کند.

سیستم تلفن ابری جایگزین خطوط سنتی است و معمولا توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات تلفن ابری میزبانی می‌شود. به جای خرید تجهیزات سخت افزاری گران قیمت و دستگاه سانترال سیستم تلفن ابری جایگزین مناسبی است و یک سیستم تلفن گویا در فضای دیجیتال است. این موضوع آن را ارزان‌تر و برای استفاده نیز راحت‌تر می‌کند.

به همین دلیل روش ارتباطی کسب و کارها را تغییر داده است و به یک سیستم ارتباط تلفنی عالی برای کسب و کارهای متوسط و استارتاپ‌ها تبدیل شده است.

در همین رابطه بخوانید: تفاوت‌های تلفن ابری و تلفن ثابت چیست و کدام برای کسب و کار من مناسب است؟

 

چرا باید از تلفن ابری استفاده کنیم؟

هر کسب و کاری با مشتریان و مخاطبان فعلی خود ارتباط برقرار می‌کند. متداول‌ترین روش ارتباط نیز صوتی است که توسط هر کسب و کاری در دنیا استفاده می‌شود.

در روش سنتی نیاز است کسب و کارها فرآیندهای خسته کننده و طولانی خرید خط تلفن از شرکت مخابرات، خرید تجهیزات گران قیمت و راه اندازی سخت افزارهای مورد نظر را طی کنند. بدترین بخش ماجرا این است که راه اندازی آن گران است و قطعی‌های زیادی نیز به همراه دارد که منجر به قطع شدن تماس‌ها، تاخیر پاسخگویی، کیفیت پایین ارتباط و بیشتر از آن منجر به ناامیدی مشتریان می‌گردد.

اما با روی کار آمدن تکنولوژی ابری، سیستم‌های تلفن به سمت ابری شدن پیش رفتند. سیستم‌های تلفنی ابری کسب و کار با هزینه کمتری نسبت به سیستم سنتی در دسترس هستند و همچنین بسیار قوی‌تر، قابل اعتمادتر و تاثیرگذارتر عمل می‌کنند.

از این رو، آن‌ها برای شرکت‌های متوسط و کوچک راهکار مناسبی هستند. سیستم تلفن اینترنتی با ساخت تصویر برندی بهتر برای کسب و کارهای کوچک فرصت خوبی جهت رقابت با شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند.

 

هزینه و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی تلفن سنتی چگونه است؟

هزینه راه اندازی سیستم تلفن سنتی

در سیستم تلفن سنتی برای راه اندازی در ابتدا نیاز است که یک خط تلفن از شرکت مخابراتی مربوطه خریداری کنید. در صورتی که خط آزاد وجود داشته باشد این فرآیند یک تا چندین روز زمان خواهد برد ولی در غیراین صورت ممکن است تا چندین هفته نیز طول بکشد.

قدم بعدی خرید تجهیزات مورد نیاز است که شامل تلفن سانترال، دستگاه سانترال و سخت افزارهای مختلف می‌شود. علاوه بر این‌ها راه اندازی آن نیاز به متخصص شبکه دارد که نگهداری و ارتقا این تجهیزات نیز هزینه‌هایی را به کسب و کار تحمیل می‌کند.

هزینه‌‌ای که راه اندازی سیستم تلفن به روش سنتی دارد نسبت به تعداد کارمندان، تعداد داخلی و … متغیر است ولی در حال حاضر قیمت فقط دستگاه‌های سانترال از 15 میلیون تومان شروع می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: هزینه نصب و راه اندازی تلفن گویا چقدر است؟

 

تجهیزات مورد نیاز تلفن ابری چیست؟

جهت راه اندازی تلفن ابری به هیچ گونه تجهیزات سخت افزاری نیاز نخواهید داشت و تمامی فرآیندها در فضای دیجیتال انجام می‌شود. صرفا کافی است خط مورد نظر را از شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات تلفن خریداری کنید و از طریق تلفن همراه یا رایانه‌ی خود تنظیمات مربوط به خط را بر روی آن اعمال کنید.

در واقع پاسخگویی به مشتریان حتی اگر در دفترکارتان حضور نداشته باشید با استفاده از تلفن همراه خود یا همکاران امکان پذیر است. همچنین جهت ارتقا سیستم تلفن خود به هیچ گونه تجهیزات اضافی نیاز نخواهید داشت و فقط کافی است سرویس خریداری شده را ارتقا دهید.

 

هزینه‌ راه اندازی تلفن ابری چگونه است؟

همان طور که در بالا اشاره شد جهت راه اندازی به هیچ گونه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیازی نیست و تنها هزینه‌ی که می‌پردازید هزینه‌ی خرید سرویس است. این هزینه نیز بر اساس میزان دقایق تماس‌های کسب و کارتان در ماه و رند بودن خط خریداری شده به صورت ماهانه محاسبه می‌شود.

بر خلاف تلفن سنتی انعطاف پذیری بالایی دارد و در صورتی که کسب و کارتان توسعه یابد بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای بابت خرید تجهیزات می‌توانید بسته‌ی خریداری شده را ارتقا دهید.

 

چگونه تلفن ابری کسب و کارم را راه اندازی کنم؟

ما در دفترشما سعی کرده‌ایم در هزینه‌های راه اندازی سیستم تلفنی کسب و کارها صرفه جویی کنیم و به همین دلیل سرویس تلفن ابری را راه اندازی کرده‌ایم. جهت خرید تلفن ابری کسب و کارتان کافی است یکی از بسته‌ها را بر اساس میزان دقایق مکالمه‌ی خود با مشتریان در طول ماه را انتخاب کنید و در مرحله‌ی بعد با ثبت نام در پرتال دفترشما یکی از خطوط دلخواه را خریداری خواهید کرد.

به همین سادگی سرویس تلفن شما راه اندازی شده و صرفا کافی است منتظر تایید مدارک هویتی از سمت کارشناسان ما باشید. این خطوط تا 32 تماس ورودی و خروجی را پشتیبانی می‌کنند.

لازم به ذکر است تماس‌های شما حتی با قطع شدن اینترنت به تلفن همراه شما یا همکارانتان منتقل خواهد شد و نیازی نیست نگران از دست رفتن تماس‌ها باشید.