با وجود اینکه برای رد و بدل اسناد میان شرکت‌ها روش‌های جدیدی مثل ایمیل، سامانه‌های داخلی و … ابداع شده است ولی هنوز هم فکس کاربرد خودش را دارد و بسیاری از سازمان‌ها جهت تبادل اسناد از آن بهره می‌برند.

همچنین خرید دستگاه فکس برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه نیست و به همین دلیل ترجیح می‌دهند از فکس اینترنتی یا فکس ابری استفاده کنند. کافی است تا انتهای مقاله با من همراه باشید که با فکس اینترنتی و چگونگی راه اندازی فکس اینترنتی دفترشما آشنا شوید.

فکس اینترنتی چیست؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی ابری جهت ارسال فکس دیگر نیازی به خرید دستگاه فکس نیست. در واقع فکس اینترنتی از طریق پروتکل اینترنت اسناد شما را انتقال می‌دهد. جهت استفاده از فکس ابری نیازی به تجهیزات خاصی ندارید و صرفا با خرید سرویس می‌توانید فکس‌های خود را ارسال کنید.

همچنین تنها هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید هزینه‌ی اشتراک سرویس است و لزومی ندارد که فرد دریافت کننده فکس هم سرویس را خریداری کرده باشد.

در فکس اینترنتی جهت ارسال فکس از خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به همین دلیل بسیار سریع‌تر است. همچنین کار با آن بسیار ساده‌تر از دستگاه فکس است.

در همین رابطه بخوانید: خرید دستگاه فکس یا فکس اینترنتی؟ کدام مناسب شما است؟

 

مزایای فکس اینترنتی نسبت به دستگاه فکس چیست؟

فکس اینترنتی نسبت به دستگاه فکس یک سری مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد.

دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر

زمانی که قصد دارید به وسیله‌ی دستگاه فکس سند مربوطه را ارسال کنید لازم است حتما در دفترکارتان حضور داشته باشید ولی با استفاده از فکس اینترنتی در هر جایی که حضور داشته باشید می‌توانید با تلفن همراه یا لپ تاپ خود فکس مربوطه را ارسال یا دریافت کنید.

 

کاهش هزینه‌های کسب و کار

با خرید فکس اینترنتی دیگر نیازی نیست که اقدام به خرید دستگاه فکس کنید بنابراین در هزینه‌های کسب و کارتان صرفه جویی کرده‌اید.

در همین رابطه بخوانید: فکس اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

آرشیو آنلاین

دستگاه فکس نسخه‌ی کاغذی اسناد را در اختیارتان قرار می‌دهد که فضای دفترکار را اشغال می‌کند، به محیط زیست آسیب می‌رساند و اسناد با نظم آرشیو نمی‌شوند.

در حالی که با فکس اینترنتی تمامی فکس‌های ارسالی و دریافتی شما در پنل کاربری قرار خواهند گرفت و با استفاده از شماره فکس و تاریخ نیز می‌توان در میان آن‌ها جستجو کرد.

 

مراحل راه اندازی فکس اینترنتی دفترشما چگونه است؟

دفترشما نیز جهت کمک به کسب و کارها و کاهش هزینه‌های آنان سرویس فکس اینترنتی را راه اندازی کرده است که می‌تواند توسط اشخاص، استارتاپ‌ها، کسب و کارهای متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

هزینه‌ی اشتراک سرویس به صورت ماهیانه محاسبه می‌شود و هیچ محدودیتی برای تعداد فکس‌های ارسالی یا دریافتی وجود ندارد. فکس از طریق شماره ثابت مجازی اختصاصی خودتان ارسال می‌شود و فکس‌ها نیز از امنیت بالایی برخوردار هستند.

در ادامه تمام مراحل راه اندازی فکس اینترنتی دفترشما را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

1- اگر مشترک فعلی دفترشما نیستید کافی است به صفحه‌ی سرویس فکس اینترنتی مراجعه کرده و در انتهای صفحه یکی از پکیج‌های فکس را انتخاب کرده تا به پرتال دفترشما منتقل شوید و فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

بسته های فکس اینترنتی دفترشما

 

اگر مشترک فعلی دفترشما هستید و از بقیه‌ی سرویس‌ها استفاده می‌کنید با ورود به پرتال دفترشما وارد داشبورد پنل کاربری شده و مانند تصویر زیر بر روی خرید فکس اینترنتی کلیک کنید.

راه اندازی فکس اینترنتی دفترشما

 

2- پس از آن به صفحه‌ی انتخاب بسته فکس اینترنتی منتقل می‌شوید که اگر تمایل دارید شماره ثابت اختصاصی شما با پیش شماره‌ی 2 شروع شود می‌توانید بسته فکس آنلاین با پیش شماره 2 را انتخاب کنید ولی اگر می‌خواهید هزینه‌ی کمتری بپردازید و شماره ثابت اختصاصی شما با پیش شماره‌ی 7 شروع شود بسته‌ی فکس آنلاین با پیش شماره 7 را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است تمامی شماره‌های فکس با کد شهر تهران ارائه می‌شود.

راه اندازی فکس ابری

 

3- مرحله‌ی سوم صورتحساب است که فاکتور بسته‌ی خریداری شده را با جزئیات به شما نمایش می‌دهد.

 

4- در صفحه‌ی صورتحساب کافی است با کلیک بر روی دکمه‌ی «درگاه پرداخت» که در سمت پایین صفحه و گوشه‌ی چپ آن قرار دارد کلیک کنید که بتوانید هزینه‌ها را پرداخت کنید.

 

5- در نهایت هم پس از پرداخت صورتحساب سرویس فکس اینترنتی شما فعال شده و از همان لحظه قابل استفاده است.

 

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید به پایگاه دانش فکس اینترنتی دفترشما مراجعه کرده و با این سرویس بیشتر آشنا شوید و اگر در فرآیند راه اندازی سرویس با مشکلی مواجه شدید با شماره تلفن 28420-021 تماس بگیرید که تیم پشتیبانی شما را راهنمایی کند.