با پیشرفت تکنولوژی، افزایش محبوبیت و کارایی اینترنت در میان مردم، تقریبا همه چیز به سمت فضای آنلاین و خدمات ابری پیش رفته است. چون خدمات ابری بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه هستند و نیازی به خرید تجهیزات و سخت افزارهای گران قیمت نیست. فکس اینترنتی یکی از خدمات ابری است که استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

فکس اینترنتی چیست؟

فکس اینترنتی (فکس آنلاین، فکس ابری) تکنولوژی‌ است که از اینترنت برای ارسال و دریافت فکس به صورت آنلاین استفاده می‌کند. بنابراین، به جای استفاده از دستگاه فکس یا سرورهای فکس که نیازمند تلفن و شبکه‌ی خطوط تلفن دارد از پروتکل اینترنت برای انتقال استفاده میشود و کاربران می‌توانند با اتصال به اینترنت و از طریق هر دستگاهی به فکس‌هایشان دسترسی داشته باشند.

می‌توانید به آسانی با استفاده از تلفن همراه و رایانه به سیستم فکس دسترسی داشته باشید. به هیچ وجه به دستگاه فکس سنتی نیازی ندارید و ارسال فکس بدون دستگاه فکس را با فکس اینترنتی تجربه خواهید کرد. به جای ارسال کدهای دودویی از طریق خط تلفن، فکس اینترنتی تصاویر اسناد را از طریق اینترنت ارسال می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: نرم افزارهای ارسال فکس رایگان از طریق اینترنت

فکس وب، فکس موبایل، فکس ایمیل و فکس API روش‌های مختلفی برای استفاده از فکس اینترنتی جهت ارسال و دریافت اسناد به صورت آنلاین هستند. با توجه به شرکت ارائه کننده‌ این ابزار و خدمات ممکن است متفاوت باشد.

 

ویژگی‌های فکس اینترنتی

حال که متوجه شدید فکس آنلاین چیست وقت آن رسیده که برخی از ویژگی‌های مهم فکس اینترنتی را با یکدیگر بررسی کنیم.

دسترسی آسان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فکس اینترنتی دسترسی آسان است. افراد می‌توانند با استفاده از تلفن همراه یا رایانه‌ی خود در هر زمان و مکان و فقط با اتصال به اینترنت فکس ارسال و دریافت کنند. به عبارت دیگر، به دلیل اینکه این خدمات بر روی فضای ابری ارائه می‌شود نیازی به خرید هیچ گونه تجهیزات و سخت افزار نیست.

در همین رابطه بخوانید: ارسال فکس از طریق اینترنت چگونه است؟

 

ذخیره‌ی منابع مالی و زمان

همان طور که قبل‌تر اشاره کرده‌ام، فکس اینترنتی در فضای ابری است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد پس در نتیجه می‌توانید زمان و منابع مالی بیشتری ذخیره کنید چون هزینه‌ای بابت خرید و نگهداری دستگاه فکس صرف نخواهد شد.

 

بدون نیاز به فضای فیزیکی

با حذف دستگاه‌ فکس نیازی به داشتن فضای فیزیکی نیست. پس در نتیجه کسب و کارها و به خصوص استارتاپ‌ها می‌توانند بدون اختصاص فضای فیزیکی به دستگاه فکس از فکس بهره ببرند. همچنین، امروزه با استفاده از دفاتر کار مجازی بسیاری از کسب و کارهای نوپا ممکن است به دفترکار فیزیکی نیازی نداشته باشند اما از طریق اینترنت به فکس دسترسی دارند.

 

سازماندهی بهتر اسناد

استفاده از اینترنت و حذف کاغذ نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، بلکه بر روی سازماندهی اسناد و مدارکتان تاثیر دارد. اسناد الکترونیکی در قالب فایل سازماندهی می‌شود و به راحتی در دسترس هستند. فکس اینترنتی به راحتی امکان ذخیره‌ی تمامی فکس‌های ورودی و خروجی آنلاین را فراهم می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال فایل فکس خاصی باشید به جای جستجو در کاغذهای فراوان می‌توانید به راحتی با تلفن همراه یا رایانه آن را پیدا کنید.

در همین رابطه بخوانید: به این 6 دلیل همیشه از فکس آنلاین استفاده کنید

 

امنیت بالا

امنیت فکس آنلاین

امروزه امنیت یکی از بزرگترین دغدغه‌های هر کسب و کاری است. فکس اینترنتی رمزگذاری می‌شود، بدین معنی است که به صورت اتوماتیک یک لایه‌ی امنیتی به فکس و اسناد شما اضافه می‌کند. همچنین، برای نگهداری اسناد فضای ابری از قفل‌های سنتی ایمن‌تر است. بسیاری از قفل‌ها صرفا با فشار اضافه به راحتی شکسته می‌شوند. ولی نفوذ به لایه‌های امنیتی ابری بسیار سخت‌تر است.

بنابراین، دستگاه‌های فکس در معرض شکستگی و قطعی اتصال قرار دارند. درحالی که سرویس فکس اینترنتی اگر اینترنت فعال باشد ارسال و دریافت فکس بدون هیچ گونه مشکلی انجام خواهد  شد و اعتبار بیشتری نسبت به روش سنتی دارد.

در همین رابطه بخوانید: آیا سرویس فکس اینترنتی ایمن و قابل اعتماد است؟

 

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف

در فکس آنلاین نیازی به نگران در رابطه با فرمت و نوع فایل وجود ندارد. شرکت‌های ارائه دهنده فکس اینترنتی از فرمت‌های فایلی مثل PDF، DOC، DocX، JPG و … پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه می‌توانید فایل‌ها را در فرمت‌های مختلف به صورت تکی یا گروهی فکس کنید.

 

ویژگی‌های فکس اینترنتی دفترشما

با پرتال دفترشما می‌توانید به راحتی با وارد کردن شماره تماس دریافت کننده و ضمیمه کردن فایل PDF سند مربوطه فکس خود را ارسال کنید و نیازی نیست که دریافت کننده هم سرویس ما را خریداری کرده باشد. سرویس ما از ویژگی‌هایی که در بالا اشاره کرده‌ام برخوردار است.

همچنین با هزینه‌ای که ماهیانه بابت سرویس می‌پردازید امکان ارسال فکس به تعداد نامحدود وجود دارد و نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافه‌تر نیست. دریافت فکس بر روی ایمیل خود و همکارانتان هم امکان پذیر است. تمامی فکس‌های ارسالی و دریافتی به صورت آرشیو در پرتال قابل دسترسی است. پس با مزایا و ویژگی‌های فکس آنلاین دیگر خرید دستگاه فکس مقرون به صرفه نیست. برای ارسال فکس اینترنتی کافی است یکی از بسته‌های فکس دفترشما را خریداری کرده و همین الان فکس کسب و کارتان را راه اندازی کنید.