تحولات جدید در تکنولوژی ارتباطات کسب و کار دورکاری را برای شرکت‌ها و کارمندانی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند آسان‌تر کرده است. یکی از آن تکنولوژی‌های ارتباطی تلفن ابری است که اتصال 24 ساعته و انعطاف پذیر را برای کارمندان دورکار فراهم می‌کند.

زمانی که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، بسیاری از شرکت‌هایی که دورکار شدند از تلفن ابری برای پاسخگویی به مشتریان استفاده می‌کردند.

حتی بعد از همه‌گیری کرونا بسیاری از آن‌‌ها زمانی که متوجه شدند کاربردی است به استفاده از آن ادامه دادند. در این مقاله قرار است به مزایایی که تلفن ابری برای شرکت‌ها و کارمندان دورکار به همراه دارد نگاهی بیندازیم.

مزایای تلفن ابری برای شرکت‌های دورکار چیست؟

1. انعطاف پذیری فراهم می‌کند

هر کسب و کاری قصد دارد فضای کاری انعطاف پذیری را برای کارمندان ایجاد کند. تلفن ابری به کسب و کار و کارمندان آزادی کامل می‌دهد که در هر مکان و زمانی کار کنند و به تماس مشتریان پاسخ دهند. همچنین کارمندان حاضر در دفتر هم مثل کارمندان دورکار به تمامی امکانات تلفن ابری دسترسی دارند.

از آن جایی که کارمندان به تلفن رومیزی مثل سیستم خطوط تلفن ثابت سنتی وابسته نیستند، آن‌ها می‌توانند از طریق تلفن همراه به تماس‌ها پاسخ دهند. در واقع کارشان را با استفاده از تکنولوژی ابری آسان‌تر کرده‌اند و شرایط انعطاف پذیری را برای خود فراهم می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید: تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های راه اندازی تلفن ابری چگونه است؟

 

2. امکانات مختلفی دارد

تلفن ابری امکانات مختلفی دارد که می‌تواند دورکاری را برای هر کسی در کسب و کارتان آسان کند. امکاناتی مثل تعریف داخلی، تلفن گویا، انتقال تماس، شماره تلفن مجازی، ضبط تماس و گزارش تماس‌‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به جای اینکه در تماس‌ها از شماره تلفن همراه نیروها استفاده شود تمامی آن‌ها از طریق یک شماره مجازی واحد برقرار می‌شوند که از این طریق کارمندان می‌توانند کار و زندگی شخصی خودشان را از یکدیگر تمایز دهند.

 

3. مدیریت آسان

مدیریت سیستم تلفن ابری از آن جایی که به هیچ سخت افزار یا خط ثابت سنتی نیاز ندارد آسان است. بسیار مقرون به صرفه است و نصب آن بسیار سریع خواهد بود.

همچنین ویژگی‌ها و امکانات جدید به راحتی به آن اضافه می‌شوند. در واقع به آسانی به روزرسانی می‌شود و تمام کارمندان حضوری و دورکارتان می‌توانند از ویژگی‌های جدید بهره ببرند.

در همین رابطه بخوانید: مرکز تلفن ابری چیست؟

 

4. با نیازهای متغیر سازگار می‌شود

کسب و کارها برای زنده ماندن در این بازار رقابتی شدید به رشد و توسعه نیاز دارند. تغییر روشی که به آن عمل می‌کنید می‌تواند روندی بسیار وقت گیر و گران باشد. در طول این وضعیت‌ها، شما به راه حلی نیاز دارید که با نیازهایتان انعطاف پذیر باشد.

همچنین در دنیای امروزه استارتاپ‌ها به سرعت در حال توسعه هستند و تعداد کارمندانی که تمایل به دورکاری دارند نیز بیشتر از گذشته شده است.

در چنین سناریویی، تلفن ابری می‌تواند بسیار سودمند باشد و بر اساس تغییر نیازهای شرکت و کارمندان سازگار می‌شود.

مقیاس پذیری بدون نقصی را برای کسب و کار فراهم می‌کند. تنها کاری که نیاز است انجام شود این است که کسب و کارها پکیج خریداری شده‌ی خود را ارتقا دهند و برای کارمندان جدید خود داخلی تعریف کنند.

 

5. بهره وری را بهبود می‌دهد

با استفاده از تلفن ابری، نیروهای شما می‌توانند در هر جایی که هستند به تماس‌های مشتریان پاسخ دهند. فضای کاری انعطاف پذیر یک تجربه‌ی کارمندی بی نقصی ایجاد می‌کند و به نیروها انگیزه می‌دهد سخت‌تر کار کنند. علاوه بر این، تماس‌های زمان بر و خسته کننده با استفاده از تلفن ابری ساده می‌شوند. زمان آن‌ها را ذخیره می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بر روی وظایف دیگرشان تمرکز کنند. بنابراین، تاثیرگذاری و بهره وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر کانال‌های ارتباطی تاثیرگذار باشند دورکاری می‌تواند به صورت مداوم انجام شود. باید یک ارتباط بی نقص میان شرکت، کارمندان و مشتریان وجود داشته باشد و کارمندان می‌توانند بر عملکرد کسب و کار تاثیر به سزایی داشته باشند. تلفن ابری کمک می‌کند این شکاف ارتباطی پر شود و یک رابطه‌ی موثر میان کسب و کار و مشتری ایجاد می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: موثرترین راه‌های ارتباط با مشتری برای صاحبان کسب و کار

 

راه اندازی تلفن ابری دفترشما

راه اندازی تلفن ابری دفترشما

ما در دفترشما تصمیم گرفتیم جهت تسهیل ارتباط شرکت‌های دورکار با مشتریان یک مرکز تلفن ابری ایجاد کنیم. با راه اندازی تلفن ابری بدون نیاز به هیچ گونه تلفن، تجهیزات سخت افرازی و نرم افزاری، خط تلفن ثابت و … می‌توانید تماس‌های مشتریان را به تلفن همراه همکاران خود منتقل کنید.

بنابراین حتی اگر نیروهای شما در دفترکار حضور نداشته باشند هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. همچنین امکانات دیگری بر روی شماره تلفن ثابت مجازی ارائه می‌دهیم که شامل صندوق صوتی، تلفن گویا، فکس اینترنتی، مشاهده گزارش تماس‌ها و … می‌شود.

در نظر داشته باشید جهت استفاده از سرویس به اتصال اینترنت نیاز ندارید پس حتی در صورت قطعی یا اختلال در اینترنت تلفن ابری کسب و کارتان به خوبی کار می‌کند.