استارتاپ‌هایی که تازه تاسیس می‌شوند و کسب و کارهایی که کوچک هستند بازاری محدود دارند و به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستند. یکی از عناصری که هزینه‌ی هنگفتی به آن‌ها تحمیل می‌کند راه اندازی سیستم تلفن ارتباط با مشتریان است.

زیرا جهت راه اندازی این سیستم‌ تلفن به تجهیزات سخت افزاری گران قیمت نیاز است ولی به لطف تلفن اینترنتی دیگر کسب و کارهای کوچک مجبور نیستند هزینه‌ی زیادی را برای این کار بپردازند. با من تا انتهای مقاله همراه باشید که تاثیر استفاده از تلفن اینترنتی در کاهش هزینه‌های کسب و کارها را با یکدیگر بررسی کنیم.

تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی به تلفنی می‌گویند که به جای استفاده از خطوط آنالوگ از خطوط ابری برای ارتباط تلفنی استفاده می‌کند و به وسیله‌ی اینترنت داده‌های صوتی را منتقل می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: تلفن اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

 

تلفن اینترنتی چگونه هزینه‌های کسب و کارهای کوچک را کاهش می‌دهد؟

صرفه جویی در هزینه های کسب و کارهای کوچک

1. عدم نیاز به خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری

همان طور که در بالا اشاره کردم کسب و کارها جهت راه اندازی سیستم ارتباط تلفن سنتی مجبورند هزینه‌های هنگفتی را بابت خرید تجهیزات مختلفی مثل دستگاه سانترال، تلفن سانترال و … بپردازند.

خوشبختانه به دلیل اینکه تلفن اینترنتی در فضای ابری اداره می‌شود نیازی به خرید تجهیزات فیزیکی نیست و امکانات آن به صورت مجازی فراهم است.

در واقع کسب و کارها بدون صرف هزینه‌ی اضافی می‌توانند از امکاناتی مثل سامانه تلفن گویا، تعریف نامحدود داخلی، صندوق صوتی، فکس اینترنتی و … برخوردار شوند.

 

2. حذف هزینه‌ی نگهداری و راه اندازی تجهیزات

همان گونه که می‌دانید راه اندازی و نگهداری این تجهیزات سخت افزاری یک سری هزینه‌ها را در بردارد. ممکن است این تجهیزات به مرور زمان خراب شوند و شما مجبور می‌شوید برخی از آن‌ها را با تجهیزات نو جایگزین کنید.

همچنین راه اندازی این تجهیزات کار هر کسی نیست و صرفا یک متخصص شبکه می‌تواند این کار را انجام دهد که باید هزینه‌ی دستمزد او را بپردازید. لازم به ذکر است زمانی که این تجهیزات خراب شوند نیز به متخصص شبکه احتیاج خواهید داشت که لازم است این هزینه‌ها را هم در نظر داشته باشید.

 

3. کاهش هزینه‌ی ارتقا سیستم

با گذشت زمان کسب و کارتان توسعه می‌یابد و گسترده‌تر می‌شود. با این وجود نیاز است که سیستم ارتباط تلفنی خود را نیز بر حسب اندازه‌ی کسب و کارتان به روزرسانی کنید. تجهیزاتی که قبلا خریداری کرده بودید یک سری امکانات محدود دارند و با گسترده‌تر شدن کسب و کار دیگر کارایی ندارند.

پس برای ارتقا سیستم ارتباط تلفنی کسب و کارتان مجبور می‌شوید تجهیزات جدیدی را خریداری کنید که قطعا هزینه‌ی هنگفتی به کسب و کارتان تحمیل می‌شود.

تلفن اینترنتی از انعطاف پذیری برخوردار است بنابراین در صورتی که کسب و کارتان توسعه‌ یافته‌تر شود بدون اینکه نیاز باشد تجهیزات جدیدی را خریداری کنید، کافی است پکیجی که از شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی خریداری کرده‌اید را به نسخه‌ی پیشرفته‌تر ارتقا دهید.

در همین رابطه بخوانید: تجهیزات مورد نیاز و هزینه راه اندازی تلفن اینترنتی چگونه است؟

 

4. عدم نیاز به خرید خط جدید در صورت جابجایی دفترکار

یکی از معایب دیگر خطوط تلفن سنتی این است که به سیم کشی ساختمان وابسته هستند بنابراین اگر روزی مجبور شوید دفترکارتان را جابجا کنید تمام هزینه‌هایی که بابت تبلیغ خط مربوطه صرف کردید هدر خواهد رفت و همچنین هزینه‌ی جداگانه‌ی دیگری باید برای خرید خط جدید کسب و کارتان بپردازید.

ولی تلفن اینترنتی به هیچ مکان فیزیکی و سیم کشی وابسته نیست بنابراین اگر دفترکارتان به هر مکانی منتقل شود مالکیت خط مربوط به خودتان است و هزینه‌هایی که بابت تبلیغات خط پرداختید هدر نخواهد رفت.

 

راه اندازی تلفن اینترنتی چگونه است؟

همان طور که متوجه شدید تلفن اینترنتی می‌تواند صرفه جویی چشم گیری در هزینه‌های کسب و کارهای کوچک رقم بزند. با توجه به گران بودن تجهیزات سانترال کسب و کارها حداقل باید 30 میلیون تومان برای راه اندازی سیستم تلفن خود بپردازند. شاید این هزینه برای کسب و کارهای بزرگ ناچیز باشد ولی در استارتاپ‌ها بسیار سرنوشت ساز است و می‌تواند برای امور بازاریابی کسب و کار صرف شود.

جهت خرید تلفن اینترنتی می‌توانید از سرویس تلفن اینترنتی دفترشما استفاده کنید. راه اندازی آن بسیار آسان است و می‌توان در عرض 5 دقیقه صاحب یک خط مجازی با پیش شماره‌ی تهران شد. به وسیله‌ی سامانه تلفن گویا مجازی داخلی‌های متعددی تعریف می‌کنید و هر کدام از آن‌ها را به تلفن همراه همکاران خود دایورت می‌کنید.

این گونه به تمامی تماس‌های مشتریان خود پاسخگو خواهید بود و حتی اگر نیروها در دفترکارتان حضور نداشته باشند قادر به پاسخگویی هستند. مدیریت سیستم تلفن اینترنتی به راحتی توسط خودتان و در پرتال دفترشما انجام می‌شود و به گزارش تمامی تماس‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

در نظر داشته باشید تنها هزینه‌ای که کسب و کارها باید برای تلفن اینترنتی بپردازند هزینه‌ی اشتراک سرویس است و از هر استانی که باشید می‌توانید از خطوط مجازی دفترشما استفاده کنید.