درآمدزایی در خانه با سرمایه‌ای کم برای همه وسوسه برانگیز است. ساعات کاری منعطف، احساس آرامش، نظارت بیشتر روی امور منزل و فرزندان از جمله مزایای راه اندازی کسب و کار در منزل است. مهم‌ترین مزیت کار در خانه برای خانم‌های خانه‌دار این است که در طول روز هم به کارهای خانه رسیدگی می‌کنند و هم با ساده ترین راه کسب درآمد در خانه امورات خود را میگذرانند.

این روزها به دلیل استفاده‌ی حداکثر مردم از شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی بعضی محصولات را در خانه تولید می‌کنند و به صورت آنلاین می‌فروشند. اولین چالش شما برای کسب و کار خانگی پیدا کردن ایده‌ی مناسب با شرایطتان است ولی چالش بزرگ‌تر متقاعد کردن مشتری برای خرید محصولاتتان!

من سعی کردم ده ایده‌ای که نیاز به سرمایه‌ی زیادی ندارند و شما را زود به درآمد می‌رسانند در این پست برایتان بنویسم.

۱. ساخت زیورآلات و جواهر برای کسب درآمد خانگی

اگر به انجام کارهای ظریف علاقمندید، می‌توانید با الهام گرفتن از زیورآلات مورد علاقه خود و یا پیج‌های فروش بدلیجات دست‌ساز شروع به یادگیری این حرفه کنید. اگر چه تا چندین سال پیش مردم زیادی از این حرفه اطلاعی نداشتند ولی امروزه حتی رشته‌ی آن هم وجود دارد.

در ابتدا برای اینکه نیاز به سرمایه زیادی نباشد می‌توانید با ساخت بدلیجات دست‌ساز کارتان را شروع کنید، پس از مدتی که کسب و کارتان رونق گرفت و سرمایه‌ای انباشته کردید طلا و جواهرسازی را یاد بگیرید و درآمدتان را بیشتر کنید.

 

۲. پرورش گل و گیاه

اگر خانه‌ی شما ویلایی است یا فضای کافی دارید و از نگهداری گیاهان لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنم کسب و کاری در حوزه‌ی پرورش گل و گیاهان راه اندازی کنید. پرورش بعضی گیاهان سخت‌تر از بقیه است که اگر تجربه‌ی قبلی ندارید بهتر است از گیاهانی شروع کنید که حساس نیستند و نیاز به نگهداری زیادی ندارند. برای انتخاب گیاه مورد نظر هم با جستجو در اینترنت یا پرس و جو از گلخانه‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. بعضی گیاهان به دلیل خاص بودنشان قیمت بالایی دارند که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید و با فروش تعداد کم به سود برسید یا بعضی دیگر که قیمتشان پایین است را انتخاب کنید و تعداد بیشتری برای رسیدن به سود بفروشید. برای فروش هم می‌توانید با گلخانه‌ها در این رابطه صحبت کنید یا فروش آنلاین در شهر خود داشته باشید چون ارسال گیاه به سراسر کشور کار نسبتا سختی است.

 

۳. پخت کیک و شیرینی

اگر همیشه پخت کیک و شیرینی حس خوبی به شما می‌دهد حالا وقتش رسیده که این حس خوب را با کار آمیخته کنید و از این راه در خانه کسب درآمد کنید.

خیلی از افراد به دلیل کمبود وقت یا سررشته نداشتن از پخت کیک و البته تمایل نداشتن به شیرینی‌های موجود در بازار، کیک‌های خانگی را برای مراسمات خود ترجیح می‌دهند و این موقع است که باید دست به کار شوید. ابتدا می‌توانید از پخت کیک برای دوستان و آشنایان خود شروع کنید و از آن‌ها بخواهید اگر از طعم و تزئین آن راضی بودند شما را به دیگران معرفی کنند.

من خودم به تازگی از طریق همکارم با یکی از این خانم‌های باسلیقه آشنا شده‌ام که کیک‌های فوق العاده‌ای در منزل می‌پزد. جالب اینکه، هنگام اولین سفارش وقتی درمورد هزینه از او سوال کردم، از من خواست اول طعم کیک را بچشم و بعد که از کیفیتش راضی بودم هزینه را پرداخت کنم. من که به شخصه نمک گیر شدم!

تلفن ابری

۴. تزئین کیک

تزئین کیک تولد برای کسب درآمد خانگی

شاید تا همین چند سال پیش تزئین کیک‌ها آن‌قدرها پیچیده نبود و شیرینی‌فروشی‌ها انقدر تعداد سفارشاتشان زیاد بود که نمی‌توانستند کیک‌هایی با طرح‌های عالی برای مشتری درست کنند ولی امروزه خانم‌های با حوصله و با سلیقه‌ای در اینستاگرام هستند که در منزل هر طرح کیکی مدنظرتان باشد را با فوندات انقدر زیبا درست می‌کنند که تمایلی به خوردن آن ندارید!

اگر خودتان تمایلی به پخت کیک ندارید می‌توانید با کسی که پخت کیک را به خوبی بلد است توافق کنید و یک تیم دونفره تشکیل دهید و شما کیک را نسبت به هر مراسم تزئین کنید.

احتمالا شما هم شنیده‌اید بعضی از اطرافیانتان از پیج‌های سفارش کیک طرح مورد نظر را سفارش دادند ولی طرحی که تحویل گرفتند شباهت زیادی با آن نداشته است، پس اگر تمایل به راه اندازی این کسب و کار را دارید فراموش نکنید شکل ظاهری کیک برای مشتریان خیلی اهمیت دارد.

 

۵. هنرهای دستی

خانم‌های زیادی هستند که در هنرهای دستی مانند قلاب بافی، منجوق دوزی، شماره دوزی، بافتن لباس‌های محلی و … مهارت دارند ولی آیا تا به حال به فکر کسب درآمد از این راه افتاده‌اند؟

پیش از شروع کار درمورد سلیقه مشتریان خود اقدام به تحقیق کنید و بررسی کنید مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و چه سلیقه خاصی دارند. باید سعی کنید طبق سلیقه مشتری محصول را تولید کنید، حتی اگر به نظر خودتان زیبا نیست. یکی از مواردی که در این زمینه کاری به جذب مشتریان کمک می کند، امکان شخصی سازی سفارش‌هاست. یعنی اگر محصولی را معرفی می کنید، به مشتری حق انتخاب بدهید که در رنگ یا طرح شما به سلیقه خود تغییرات بدهد. لازم به ذکر است اگر به سراغ صنایع دستی پرطرفدار بروید خب زودتر به درآمد خواهید رسید.

 

۶. نویسندگی کتاب کودک

اگر اهل مطالعه‌ی کتاب هستید و ذوقی برای نوشتن دارید بدون واهمه‌ یک کاغذ و خودکار بردارید و هر چیزی که به ذهنتان می‌آید از زبان کودکان بنویسید. اگر هم خودتان دارای فرزند باشید که بهتر می‌توانید آن‌ها را درک کنید. هنگام نوشتن سعی کنید خودتان را در قالب یک کودک تصور کنید.

اگر به دنبال درآمدزایی از این ایده هستید باید انقدر به این کار علاقه داشته باشید و صبور باشید که خسته نشوید، چون ممکن است به این زودی به درآمد نرسید. برای بررسی و بازنگری نوشته‌های خود سعی کنید با یک روانشناس کودک صحبت کنید که آن‌ها را از لحاظ تربیتی بررسی کند.

در آخر هم باید به سراغ ناشرهای کتاب‌های کودکان بروید و با اعتماد به نفس کتاب خود را به آن‌ها معرفی کنید. شاید ناشرهای اولی که به سراغ آن‌ها رفتید با شما قرارداد نبندند و در نهایت با ناشر دهم قرار داد ببنید ولی سعی کنید اشکالات کتاب را از ناشرهای قبلی جویا شوید و آن‌ها را اصلاح کنید به هر حال تجربه این افراد بیشتر از شماست و چند پیرهن بیشتر پاره کرده‌اند!

 

۷. آموزش صنایع دستی

صنایع دستی ایران برای کسب درآمد در منزل

اگر در ساخت هر نوع صنایع دستی حرفه‌ای هستید و تمایلی به ساخت و فروش آن‌ها ندارید می‌توانید به دیگران این کار را آموزش دهید که به دو روش برگزاری کلاس‌های حضوری و کلاس‌های آنلاین امکان‌پذیر است. کلاس آنلاین را هم می‌توان با اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ برگزار کرد و هم با تهیه‌ی ویدئو از آموزش‌ها و فروش آن در قالب پکیج آموزشی!

برای ترغیب دیگران به خرید فیلم‌های آموزشی مراحل اولیه ساخت را به رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهید که از کیفیت آموزش شما مطلع شوند سپس برای آموزش‌های جزئی‌تر هزینه دریافت کنید. در کنار آموزش هم می‌توانید سفارش قبول کنید و صنایع دستی خود را از راه‌های مختلفی به فروش بگذارید.

تلفن تجاری

۸. عکاسی

امروزه عکس پروفایل خفن و عکس‌های لاکچری از خودشان جهت قرار دادن در شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از مردم اهمیت بالایی دارد و حاضرند برای آن هزینه زیادی هم بپردازند. البته این ایده در صورتی اجرایی است که خودتان دوربین داشته باشید و یا دوربین اطرافیان خود را در ازای مبلغ مشخصی کرایه کنید. مراسمات خانوادگی و تولد اطرافیان می‌تواند شروع خوبی برای یادگیری باشد. اگر هم در دوره‌های آموزش عکاسی شرکت کنید که چه بهتر!

افراد زیادی هستند که با وجود اینکه دوربین حرفه‌ای دارند ولی درآمدی از آن کسب نمی‌کنند. برای جذب مشتری هم می‌توانید از پلتفرمی مانند کادرو استفاده کنید. هر چه عکس‌های حرفه‌ای‌تری بگیرید مردم حاضرند پول بیشتری هم بپردازند.

 

۹. برنامه نویسی

برنامه نویسی دنیای بسیار بزرگی است که متخصص شدن در همه‌ی شاخه‌های آن تقریبا شاخ غول شکستن است. پس بهتر است در ابتدا به دنبال زبان مورد علاقه‌ی خود در برنامه نویسی باشید که با استفاده از منابع زیادی که در اینترنت وجود دارد یا پرس و جو از برنامه‌نویس‌ها آن را پیدا خواهید کرد. اگر تصمیم گرفتید از راه برنامه نویسی پول دربیاورید باید قید کسب درآمد در شروع مسیر را بزنید چون چندین ماه اول به یادگیری اختصاص دارد. خلاصه اگر حاضرید ده‌ها ساعت به صفحه مانیتور خیره شوید و به دنبال حله مسئله باشید برنامه نویسی مناسب شماست. فراموش نکنید اگر همه‌ی این سختی‌ها را به جان بخرید زمانی که متخصص شدید درآمد بالایی خواهید داشت و برایتان سر و دست می‌شکنند. برای کسب درآمد از برنامه نویسی فریلنسری یا استخدام در شرکتی مشخص و انجام کار به صورت دورکاری دو گزینه‌ی پیش روی شماست.

«شاید برایتان جالب باشد که تیم برنامه نویسی دفتر شما در منزل و به صورت دورکاری مشغول به کار هستند.»

 

۱۰. طراحی گرافیک

فارغ التحصیلانی در رشته گرافیک وجود دارد که با وجود داشتن تخصص از این رشته درآمدی ندارند. اگر احساس می‌کنید آدم خلاقی هستید و به گرافیک علاقه دارید. می‌توانید در دوره‌های آموزشی گرافیک شرکت کنید و بعد از مدتی که طرح‌های مختلفی را طراحی کردید و کمی حرفه‌ای شدید شروع به کسب درآمد کنید. برای گرفتن پروژه هم می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنید یا از سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا استفاده کنید.

 

حرفه‌ای به نظر برسید

با وجود اینکه کسب و کارتان خانگی است سعی کنید بهترین کیفیت و خدمات را به مشتری ارائه دهید که با رضایت کامل شما را به آشنایان خود معرفی کنند زیرا بازاریابی دهان به دهان به گسترش کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد. برای حرفه‌ای به نظر رسیدن عکس و فیلم‌های با کیفیت بالا از نمونه کارهایتان تهیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایتتان قرار دهید یا شماره تلفنی با پیش شماره‌ی تهران می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد چرا که مشتریان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

امیدواریم با ایده های این مقاله بتوانید پاسخ به سوالات چی درست (بسازم) کنم و بفروشم که اولین سوال در ذهن هر شخصی است که میخواهد درآمد زایی خانگی داشته باشد را پیدا کنید و همین امروز شروع کار شما باشد

 

آیا شما تجربه‌ی موفقی در درآمدزایی از خانه دارید؟ به نظرتان چه ایده‌های دیگری مناسب کسب و کار خانگی است؟