خرید شماره تلفن مجازی تهران به کسب و کارها کمک می‌کند که بدون توجه به محل شرکت یا حتی بدون وجود دفتر کار، بتوانند از امکانات یک تلفن ثابت تهران استفاده کنند.  تلفن مجازی یا Virtual Phone یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطات تلفنی است که به ویژه برای کسب‌وکارها و کاربرانی که به ارتباطات انعطاف‌پذیر و کارآمد نیاز دارند، بسیار جذاب است. در این مقاله به بررسی دقیق تلفن مجازی، مزایا، کاربردها و نحوه خرید آن می‌پردازیم.

تلفن مجازی چیست؟

تلفن مجازی (Virtual Phone) به نوعی از سرویس تلفنی گفته می‌شود که برخلاف تلفن‌های سنتی، از طریق اینترنت و بدون نیاز به خطوط آنالوگ کار می‌کند. به عبارت دیگر، تلفن مجازی یک شماره تلفن است که وابسته به یک دستگاه خاص نیست و می‌توان از طریق پرتال آنلاین و با تلفن ثابت یا همراه از آن استفاده کرد. این شماره‌ها می‌توانند برای مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی و حتی دریافت و ارسال فکس استفاده شوند.

تلفن مجازی به دلیل استفاده از پروتکل‌های VoIP (Voice over Internet Protocol) کار می‌کند. این تکنولوژی امکان ارسال و دریافت صدا را از طریق اینترنت فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به خطوط تلفن سنتی، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

تلفن مجازی، یک خط تلفن ثابت است که تماس‌ها را بر بستر اینترنت برقرار می‌کند. برای همین به آن  خط تلفن اینترنتی تهران نیز گفته می‌شود. خرید تلفن مجازی تهران، نیازی به فضای فیزیکی به عنوان دفتر شرکت، مراجعه و ثبت‌نام در مخابرات و سیم‌کشی تلفن ثابت ندارد. در وب‌سایت «دفتر شما»، تنها با چند کلیک می‌توانید ثبت‌نام کنید و شماره ثابت مجازی مد نظر خود را انتخاب کنید. «دفتر شما» تمامی امکانات موردنیاز کسب و کارها را برآورده می‌کند و هزینه‌های اولیه و جاری آنها را بسیار کاهش می‌دهد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

 

خط تلفن مجازی به دلیل اینترنتی بودن قابلیت‌های گوناگونی دارد که آن را جایگزین جدیدی برای تلفن ثابت، تلفن همراه، سیستم سانترال، فکس اینترنتی و مرکز تماس کرده است. خط تلفن ثابت مجازی دفتر شما، یک شماره تلفن ثابت تهران با پیش شماره‌های ۲، ۹ و ۷ است که محبوبترین پیش شماره‌ها برای کسب و کارهاست. البته امکان خرید خطوط با سرشماره های دیگر نیز وجود دارد.

تلفن مجازی دفتر شما، اگر چه از تکنولوژی تلفن ابری برای برقراری تماس‌ها استفاده می‌کند، اما برای برقراری تماس، نیاز به اینترنت ندارد. همچنین قابلیت تعریف منشی مجازی را دارد و بدون هزینه‌ی اضافی، تا 32 تماس همزمان را می‌توانید پاسخگو باشید. همچنین کیفیت صدا به سرعت و کیفیت اینترنت بستگی ندارد و همیشه یک صدای با کیفیت خواهید داشت.

خرید تلفن مجازی در ۵ دقیقه!

دفترشما

با کمک دفترشما صاحب خط ثابت و اجاره دفتر و فکس و منشی و داشته باش

خرید خط تلفن ثابت تهران، نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و برای داشتن آن نیاز به سکونت در تهران نیست. تمامی مراحل ثبت‌نام، انتخاب شماره، راه‌اندازی و مدیریت تماس‌ها تنها از طریق اینترنت انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به مرکزی نیست. به علاوه با خرید تلفن مجازی ثابت، امکانات زیادی در دسترس شما قرار می‌گیرد. در یک جمله، شما با خرید یک خط تلفن مجازی تهران (شماره تلفن اینترنتی تهران) از «دفتر شما»  یک تلفن ثابت تهران می‌گیرید و هم فکس، هم سیستم سانترال و هم منشی باتجربه خواهید داشت.

مزایای خط تلفن مجازی نسبت به تلفن ثابت سنتی چیست؟

تلفن‌های سنتی از خطوط فیزیکی تلفن برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، در حالی که تلفن مجازی از طریق اینترنت کار می‌کند. این تفاوت اصلی بین این دو نوع سیستم تلفنی است. تلفن ثابت سنتی وابسته به یک مکان فیزیکی خاص است. اگر شما یک تلفن ثابت داشته باشید، شماره تلفن شما به خط تلفنی متصل است که به یک آدرس خاص اختصاص داده شده است. اما تلفن مجازی چنین محدودیتی ندارد. شما می‌توانید با یک شماره مجازی از هر مکانی کار کنید، بدون اینکه نیاز به تغییر آدرس یا خط تلفن فیزیکی داشته باشید. در این بخش مزیت‌های تلفن مجازی را نسبت به تلفن ثابت سنتی بیان می‌کنیم.

استفاده از تلفن مجازی تهران در هر نقطه ایران

یکی از مهم‌ترین مزایای تلفن مجازی این است که کاربران می‌توانند از هر جای دنیا و با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، به شماره تلفن خود دسترسی داشته باشند. این ویژگی به ویژه برای کسب‌وکارهای بین‌المللی که با مشتریان و همکاران در کشورهای مختلف تعامل دارند، بسیار مفید است.

کاهش هزینه‌ها با خرید تلفن مجازی

استفاده از تلفن مجازی معمولاً هزینه‌های کمتری نسبت به تلفن‌های سنتی دارد. از آنجا که این سیستم از بستر اینترنت استفاده می‌کند، هزینه‌های مربوط به نصب و نگهداری خطوط تلفن فیزیکی حذف می‌شود. همچنین هزینه تماس‌ها با استفاده از تلفن مجازی دفتر شما به مراتب کمتر از تماس‌های تلفنی سنتی است.

انعطاف‌پذیری بالا در ساخت تلفن مجازی

با راه‌اندازی و ساخت تلفن مجازی، کاربران می‌توانند از دستگاه‌های مختلفی مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود برای برقراری تماس استفاده کنند. این ویژگی به ویژه برای کارمندانی که به دورکاری مشغول هستند یا در سفرهای کاری قرار دارند، اهمیت دارد. آن‌ها می‌توانند با یک شماره ثابت اما از دستگاه‌های مختلف، به تماس‌ها پاسخ دهند یا تماس برقرار کنند.

مدیریت آسان تماس با تلفن مجازی

تلفن مجازی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که سیستم تلفنی خود را به راحتی مدیریت کنند. از طریق یک پنل کاربری آنلاین، مدیران می‌توانند تنظیمات تماس‌ها، پیام‌ها و فکس‌ها را به دلخواه تغییر دهند، تماس‌ها را به دیگران منتقل کنند و یا حتی تماس‌های ورودی را به صندوق صوتی هدایت کنند.

امکانات پیشرفته خط تلفن مجازی

تلفن مجازی امکانات پیشرفته‌ای مانند ایجاد داخلی‌های تودرتو، ضبط تماس، گزارش‌گیری تماس‌ها، تعریف صف تماس، صندوق صوتی، دریافت و ارسال فکس اینترنتی را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها به ویژه برای کسب‌وکارهایی که به دنبال بهبود فرآیندهای ارتباطی خود هستند، بسیار مفید است.

تلفن مجازی تهران

خرید تلفن مجازی دفتر شما چه مزایایی دارد؟

خط تلفن مجازی تهران دفترشما در واقع به طور کامل مانند شماره تلفن ثابت تهران است و برای جذب مشتری، شماره تلفن ثابت بسیار قوی‌تر از شماره تلفن همراه عمل می‌کند.

به علاوه، تلفن ثابت مجازی چون بر بستر اینترنت عرضه می‌شود، امکانات متعددی می‌توان بر روی آن دریافت کرد که تلفن همراه یا تلفن ثابت مخابرات از آنها بی‌بهره است. برای نمونه، شما با خریداری یک شماره تلفن مجازی تهران از «دفتر شما»، می‌توانید سرویس فکس اینترنتی، تلفن گویا و حتی منشی دورکار نیز دریافت کنید.

برخلاف شماره تلفن‌های ثابت مخابرات، برای استفاده از خط تلفن مجازی (شماره تلفن اینترنتی) نیازی به حضور در یک مکان مشخص نیست. شما هر کجا که باشید، در منزل، دفتر کار، سفر، تماس‌های خود را بر روی تلفن همراه‌تان دریافت می‌کنید. بنابراین حتی اگر تصمیم جابجایی دفتر کار بگیرید یا حتی دفتر کارتان را ببندید، خط تلفن ثابت کسب و کارتان، تغییر نمی‌کند و مشتریان خود را از دست نخواهید داد.

به علاوه، شما می‌توانید شماره تلفن مجازی تهران خود را در کمتر از ۵ دقیقه و به صورت اینترنتی و طی فرآیندی بسیار راحت خریداری کنید. مشترکین می‌توانند از میان هزاران شماره تلفن ۸ رقمی، ۶ رقمی و رند تهران، خط ثابت دلخواه خود را انتخاب کنند.

انتخاب شماره ثابت مجازی تهران

پس از ثبت‌نام در بخش «خط‌های من» شماره موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت‌های تلفن ابری و تلفن ثابت چیست؟

چگونه خط تلفن مجازی تهران بخریم؟

خط تلفن مجازی تهران همراه با امکانات یک سانترال حرفه‌ای به شما ارائه می‌شود. برای خرید سانترال مجازی به صفحه خرید تلفن گویا بروید و یکی از بسته‌های تلفن گویا را که با نیازهای کسب و کار شما متناسب‌تر است انتخاب کنید. با انتخاب بسته دلخواه، به طور اتوماتیک به مراحل خرید آنلاین در پورتال «دفتر شما» هدایت می‌شوید و در عمل یک خط تلفن ثابت مجازی با امکانات فوق العاده سانترال حرفه‌ای خریداری می‌کنید.

ویدیوی زیر تمامی مراحل خرید آنلاین خط تلفن ثابت مجازی و سرویس تلفن گویا را نشان می‌دهد:

ویدئوی آموزش خرید تلفن مجازی تهران

 

پس از طی مراحل خرید و اتمام فعال‌سازی بسته انتخابی، نوبت به انجام تنظیمات سرویس می‌رسد. روش شخصی سازی سرویس تلفن گویا در ویدیوی زیر به خوبی نشان داده شده است:

ویدئوی آموزش تنظیمات خط تلفن مجازی در سرویس تلفن گویا

 

با خرید شماره تلفن ثابت مجازی از «دفتر شما» چه امکاناتی دارید؟

کسب‌وکارهای کوچک، استارت‌آپ‌ها و فریلنسرها معمولاً با محدودیت‌های مالی روبرو هستند و به دنبال روش‌های اقتصادی و مناسب برای ارتباط با مشتریان خود هستند. تلفن مجازی دفتر به این کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر به یک شماره تلفن حرفه‌ای دسترسی داشته باشند و بدون نیاز به نصب تجهیزات فیزیکی، از امکانات یک تلفن سانترال کامل استفاده کنید.

شخصی‌سازی پیام خوش‌آمدگویی تلفن مجازی

از جمله مواردی که می توانید شخصی‌سازی کنید، تعریف زمان‌بندی برای پاسخ‌گویی تلفن و بارگذاری پیام آغازین اختصاصی است. در پرتال «دفتر شما» این امکان برای کاربران مهیا شده است که هم پیام آغازین و هم منوهای داخلی‌ها را برای زمان‌های گوناگون به صورت مجزا و متفاوت تعریف کنند.

برای این کار کافی است در پرتال دفترشما روی خط تلفن مجازی که خریداری کرده‌اید کلیک کنید و وارد تنظیمات تلفن گویا شوید:

مثلاً شنبه تا چهارشنبه در ساعات ۸ تا ۱۶ پیام این باشد:

با سلام. شما با (نام خود/ نام برند) تماس گرفته‌اید. برای اطلاع از محصولات/خدمات ما عدد ۱ را شماره‌گیری کنید.

و از ساعت ۱۶ تا ۸ صبح:

با سلام. شما در ساعات غیراداری با (نام خود/ نام برند) تماس گرفته‌اید. برای گذاشتن پیغام عدد ۹ را شماره‌گیری کنید.

نحوه اجرای پیام خوش‌آمدگویی را می‌توانید از میان سه گزینه متن‌خوان کامپیوتری، فایل صوتی و ضبط توسط گوینده انتخاب کنید.

تعریف داخلی‌های نامحدود

اکنون نوبت به تعریف منوی داخلی و اولویت بندی شماره هایی است که می خواهید داخلی ها به آنها دایورت شوند. شماره دایورتی می تواند هم شماره ثابت و هم شماره همراه شما یا همکارانتان باشد. برای مثال، می‌توانید یک داخلی را شماره تلفن همراهتان تعریف کنید، یک داخلی را شماره همکارتان. اگر سرویس منشی دورکار هم خریداری کنید که یکی از داخلیها را هم می‌توانید گزینه صحبت با اپراتور تعریف کنید.

در همین رابطه بخوانید: چگونه برای کسب و کار خود روی شماره ثابت واتس اپ تجاری بگیریم؟

دریافت و ارسال فکس و استفاده صندوق صوتی

خط تلفن مجازی شما براحتی می تواند برای دریافت فکس و صندوق صوتی هم استفاده شود. برای این کار کافیست یکی از داخلی ها را به فکس و یکی را حسب نیاز خود به صندوق صوتی وصل کنید. حتی این امکان را دارید اگر در دسترس نبودید یا در ساعات غیرکاری تماسی با شماره تلفن مجازی شما گرفته شد، آن را به صندوق صوتی بفرستید.

جهت فعالسازی صندوق صوتی در زمان‌هایی که امکان پاسخگویی به تلفن را ندارید کافی است آن را فعال کنید و تماس گیرندگان پیغام صوتی خود را برای شما بگذارند، سپس می‌توانید در فرصتی مناسب به پیغام‌های صوتی کاربران همراه با جزئیاتی نظیر شماره تلفن، ساعت و تاریخ گوش دهید.

برای ارسال فکس نیز کافی است به پرتال دفترشما وارد شوید، فکس مربوطه را با فرمت PDF آپلود کنید و با وارد کردن شماره دریافت کننده فکس آن را ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که به تمامی فکس‌های ارسالی و دریافتی دسترسی دارید و نیازی نیست که دریافت کننده از سرویس فکس دفترشما استفاده کند.

تلفن سانترال مجازی

در واقع با خرید خط مجازی دفترشما صاحب یک سانترال مجازی خواهید شد که می‌توانید در آن سناریوی تماس و اولویت تماس تعریف کنید، تنظیمات سانترال را خودتان به صورت آنلاین تغییر دهید و نیازی به نیروی متخصص شبکه نیست، جهت ارتقا سیستم سانترال نیازی به خرید هیچ گونه سخت افزار نیست و کافی است بسته‌ی بهتری را خریداری کنید. همچنین به گزارش تماس‌ها به صورت لحظه‌ای دسترسی دارید و جزئیات کامل آن نیز در پرتال قابل دسترسی است.

سخن پایانی

تلفن مجازی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی است که با ارائه امکانات پیشرفته، هزینه‌های کمتر و انعطاف‌پذیری بالا، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارها و فریلنسرها تبدیل شده است. این سیستم با بهره‌گیری از فناوری تلفن ویپ امکان دسترسی به تماس‌های تلفنی از هر نقطه ایران را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا ارتباطات تلفنی سازمان خود را مدیریت کنید. اگر به دنبال یک راه حل ارتباطی مدرن و کم‌هزینه هستید، تلفن مجازی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد.

 

هر سؤالی دارید، در بخش نظرات همین نوشته با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما به شماره ۲۸۴۲۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آفیس مجازی به سایت «دفتر شما» مراجعه کنید.