خط voip امروزه جایگزین خط تلفن ثابت است، خط voip، ویژگی‌های زیادی  دارد و با هزینه کمتری نسبت به سیستم های تلفن ثابت ارائه می‌شود.

کسانی که شغل اینترنتی در خانه دارند، استارتاپ های موفق، زنان کارآفرین، فریلنسرها، و همه افرادی که تعداد تماس های ورودی زیادی دارند باید که از خط voip یا تلفن اینترنتی استفاده کنند. البته بهتر از همه این روش ها، استفاده از سرویس های دفتر شما است.

بیشتر بخوانید: مزایای دفترشما: ۶ دلیل کسب و کارها برای انتخاب دفترشما

به بیان ساده تر، خط voip به جای تماس از طریق خطوط تلفن ثابت از طریق اینترنت تماس برقرار می کند. voip مخفف پروتکل Voice over Internet است و همانطور که از نام آن پیداست، هنگام تماس تلفنی voip (گفتار) از طریق پروتکل اینترنت منتقل می شود.

اگر تاکنون با استفاده از اسکایپ، واتس آپ یا وایبر تماس برقرار کرده اید، یعنی با استفاده از اینترنت برای انتقال تماس، یک تماس اصلی voip برقرار کرده اید. این سیستم عامل ها برای حجم کم شبکه های اجتماعی که برای آن طراحی شده اند به خوبی کار می کنند، اما برای بی نیازی از دفترکار باید شماره تلفن voip را برای کسب و کار خود فراهم کنید.
خط voip

ویپ

خط voip چگونه باعث کاهش هزینه های کسب و کار می شود؟

هنگام جابجایی به یک سیستم voip هیچ هزینه ای نیاز نیست و چون تماس های اینترنتی هزینه کمی می خواهد، تماس های voip نیز کم هزینه هستند. در نگهداری سیستم و تنظیم هزینه ها نیز صرفه جویی می شود، زیرا سیستم های voip از سخت افزار آسانی برای پشتیبانی برخوردار هستند.

 

 

تفاوت ها و شباهت های سیستم تلفن voip با تلفن ثابت چیست؟

  • تفاوت ها: تلفن های voip برای اتصال به شبکه تلفن از اینترنت استفاده می کنند و باید به صورت آنلاین به یک ارائه دهنده خدمات ثبت شوند. سایر تلفن های تجاری نیاز به سیم کشی اختصاصی مسی دارند.
  • تلفن های voip  به جای شماره تلفن، حساب کاربری می خواهد. تلفن های voip دارای “دکمه های جابجایی” هستند که به شما امکان می دهد بین تماسهای همزمان در یک حساب معین جابجا شوید.
  • تلفن های voip قادر به صدای HD هستند، که دو برابر مکالمات تلفن ثابت دامنه صوتی دارند.

 

  • شباهت ها: تلفن های voip از صفحه کلید مشابه تلفن های ثابت استفاده می کنند.
  • تلفن های voip مانند سایر تلفن های اداری دارای دکمه های اختصاصی برای امکاناتی مانند نگه داشتن تماس، انتقال تماس و شناسه تماس گیرنده هستند.
  • امکانات گوشی ها، گیرنده ها، بلندگوها و سایر موارد ساختاری برای تلفن های voip و تلفن ثابت یکسان است.

مزایای سرویس خط تلفن ویپ ( voip) چیست؟

سرویس خط voip مزایای بالقوه بسیاری نسبت به انتقال خط تلفن ثابت از یک مرکز به مرکز دیگر وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از راه های ایجاد این تغییر بپردازیم که می تواند ضمن افزایش بهره وری، هزینه و زمان سرمایه گذاری را کاهش دهد.

خط voip

voip

۱) هزینه کم برای هر تماس

برقراری تماس از طریق خطوط تلفن ثابت از آن جا که تعداد زیادی تماس ورودی وجود دارد، به خصوص که تلفن از راه دور باشد، گران هستند. اما تماس با تلفن ثابت از طریق اینترنت باعث می شود که تماس‌های داخلی و تلفن‌های از راه دور ارزان‌تر شود.

سیستم های voip همچنین از طریق ایمیل هر جایی که هستید به گزارش تماس ها دسترسی دارید. به سادگی می توان تلفن هدست یا IP خود را بگیرید و می توانید با تماس کم هزینه با کارمندان یا مشتریان تماس بگیرید.

۲) دسترسی راحت به تماس ها با خط تلفن voip

با وجود سیستم voip، هنوز می توانید از تلفن معمولی خود و مبدل voip یا آداپتور تلفنی voip استفاده کنید. مبدل voip مانند یک حافظه USB عمل می کند، که می توانید به راحتی روی هر کامپیوتری وصل کنید. مبدل voip سیگنال هایی را که از تلفن های ثابت یا آنالوگ حاصل می شوند دریافت می کند و این سیگنال ها به داده های دیجیتال تبدیل می شوند که می توانند از طریق اینترنت مسیریابی شوند.

برای این کار باید کامپیوتر روشن شود. همچنین یک سیستم voip به شما امکان می دهد شماره voip خود را داشته باشید، بنابراین مهم نیست که کجا می روید تا زمانی که به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید، می توانید مکالمات تلفنی را به همان شماره خود دریافت کنید.

۳) چند کاره بودن خط voip

گذشته از برقراری تماس تلفنی، می توانید مکالمه ویدیویی را از طریق تلفن voip خود انجام دهید. این امر به شما امکان می دهد تا در مورد معاملات، امور، جلسات، پرونده ها، اسناد، دستور کارها، بدون توجه به این که کجا هستید، تصمیم گیری کنید. حتی در حالی که در خارج از کشور در جلسات شرکت می کنید، هنوز هم توانایی حضور در سایر جلسات مهم  را در خانه  و به صورت دورکاری دارید.

۴) تطبیق پذیری ویژگی های خط voip

استفاده از سیستم های تلفنی voip به شما امکان می دهد تا با کارآمدترین دستگاه های فنی، چندین کار را همزمان انجام دهید و مشتریان خود را راضی نگه دارید.

اگر تماس مشتری را از دست بدهید، به ایمیل شما، شماره مشتری ارسال می شود و در فرصت مناسب می توانید با او تماس بگیرید.

همچنین می توانید پیام ها و ایمیل ها را به راحتی ارسال کنید. اگر پیام مهمی را از طریق صندوق پیام صوتی دریافت کردید، می توانید آن را با کلیک ماوس به سه نفر دیگر ارسال کنید.

این ویژگی ها و بسیاری از موارد مفید دیگر با سیستم های تلفن voip در دسترس هستند. و از آنجا که این سرویس همیشه با شما همراه است، ویژگی هایی که به نظر شما مفید است را می توان با سهولت اضافه یا کم کرد. استفاده از این سرویس موجب توسعه کسب و کار شما می شود.

خرید خط ویپ

برای خرید خط ویپ مخابرات ابتدا باید نیازمندی‌های خود را بشناسید. چرا خط ویپ می‌خواهید؟ معمولا برای خرید خط ثابت اینترنتی و تلفن voip این دلایل ذکر می‌شوند:

نداشتن محدودیت جغرافیایی، عدم نیاز به سخت افزار، مالکیت دائمی خطوط، امکان دریافت فکس و …اما خطوط ویپ محدودیت‌هایی دارند و گزینه های بهتری هم در دسترس شما است که همان امکانات خط ویپ را داشته باشید ولی نیازی به اتصال به اینترنت نداشته باشید. بنابراین ما پیشنهاد بهتری برای شما دارید. به جای خرید خط وپ از تلفن گویا دفتر شما که یک دفتر کار مجازی است استفاده کنید.

مزایای سرویس دفتر شما نسبت به خط voip چیست؟

امتیاز ها و مزایای سرویس دفتر مجازی ما، بسیار بیشتر از خط voip هست.

۱) بی شمار ورودی همزمان

خطوط مجازی دفترشما به صورت همزمان ۳۲ تماس ورودی می پذیرند و می توان منوها و داخلی های متعدد بدون محدودیت روی سیستم تلفن گویا ایجاد کرد تا نفرات هر کسب و کار بتوانند پاسخگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند. اگر تلفن برای چندین بار زنگ بزند، وکسی پاسخ گو نباشد تماس به صندوق صوتی منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: تلفن گویا، روشی مناسب برای ارائه اتوماتیک خدمات تلفنی

۲) الویت بندی تماس ها

در لیست الویت های تعیین شده توسط خود شما در داشبورد شخصی، به اولین شماره ای که مشخص کردید تماس منتقل می شود. اگر آن تلفن مشغول باشد تماس به شماره ای که الویت دوم تعریف کردید می رود، (هر تعداد که بخواهید می توانید الویت اضافه کنید) و اگر هیچ کدام از شماره ها پاسخگو نبودند به صندوق صوتی شما منتقل می شود. این روش برای افرادی که حجم تماس بالایی دارند بهترین روش است.

۳) به اینترنت نیاز ندارد

هرچند سیستم تلفن ثابت مجازی بر روی بستر اینترنت به وجود آمده است اما برای برقراری و اتصال تماس برخلاف خط voip نیازی به اینترنت نیست و همچنین بواسطه ارتباط مخابراتی، کیفیت صدا بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: ثبت نام اینترنتی خط تلفن ثابت تهران

۴) راه اندازی تلفن مجازی، دفترشما رایگان است

بر خلاف تلفن اینترنتی، هزینه راه اندازی تلفن مجازی رایگان است ولی برای راه اندازی تلفن اینترنتی باید حداقل۳۵۰ هزار تومان بپردازید.

۵) در کم ترین زمان می توانید سرویس های دفتر مجازی را، راه اندازی کنید

زمان راه اندازی تلفن مجازی ۵ دقیقه است، در حالی که برای خط voip و تلفن اینترنتی ۴۸ ساعت کاری طول می کشد!.

بیشتر بخوانید: خرید خط تلفن مجازی تهران در ۵ دقیقه!

۶) بالاترین کیفیت صدا

تلفن مجازی بالاترین و بهترین کیفیت صدا را دارد. اما کیفیت صدای خط voip کاملا به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

حالا شما خواننده عزیز، اگر تجربه استفاده از خط voip و یا سرویس های دفتر شما یا خرید خط سیپ ترانک را دارید، نقاط قوت و ضعف هر کدام از سیستم ها را برای ما بنویسید.

منبع: atlantech