شاید خودتان از آن دسته افراد یا کسب و کارهایی باشید که دیگر از فکس جهت ارسال اسناد خود استفاده نمی‌کنید ولی هنوز هم برخی از سازمان‌های دولتی و خصوصی برای تبادل اسناد از فکس استفاده می‌کنند.

بهترین شرکت ارائه دهنده سرویس فکس اینترنتی کدام است؟

برخی کسب و کارها به صورت روزانه از فکس بهره می‌برند ولی برخی دیگر ممکن است نیاز باشد چندین فکس در هفته ارسال کنند. به هر حال در هر دو صورت نیاز به خرید دستگاه فکس وجود دارد که هزینه‌ای اضافه به شما تحمیل می‌کند. ولی با استفاده از فکس اینترنتی بدون نیاز به دستگاه فکس می‌توانید فکس بفرستید و فکس دریافت کنید.

شرکت‌های مختلفی در ایران سرویس فکس اینترنتی را ارائه می‌کنند ولی باید بر حسب نیازهای خود و امکانات آن‌ها بهترین سرویس را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این شرکت‌ها اشاره خواهم کرد که می‌توانید از میان آنان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در همین رابطه بخوانید: نرم افزارهای ارسال فکس رایگان از طریق اینترنت

1. نمابر

پلتفرم نمابر که متعلق به خانواده‌ی نسیم تلکام است در مهر 1399 راه اندازی شده است. نمابر با هدف حذف هزینه‌های دستگاه فکس، کاغذ و کارتریج سعی کرده است در یک سامانه‌ی آنلاین نیاز کسب و کارها به فکس را رفع کند.

در حال حاضر حدود نیم میلیون کسب و کار از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها قصد دارند با حذف کاغذ به حفظ محیط زیست کمک کرده و هزینه‌های کسب و کارها را با سرویس خود کاهش دهند. همچنین جهت ارسال فکس شماره اختصاصی به کاربران می‌دهند. همچنین می‌توان فکس‌ها را در ایمیل دریافت کرد و به آرشیو آن‌ها دسترسی داشت.

در همین رابطه بخوانید: فکس اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

قیمت پکیج‌های آن‌ها بر اساس تعداد فکس ارسالی، مدت زمان، شماره اشتراکی یا اختصاصی و بهره گیری از دریافت فکس در ایمیل یا وب سرویس تعیین می‌شود. ارزان‌ترین‌ پکیج 10 هزارتومان است که به صورت یک روزه است و می‌توان تا 10 صفحه فکس با شماره‌ی اشتراکی ارسال کرد و گران‌ترین آن نیز 498 هزار تومان است که تا 750 فکس با شماره‌ی اختصاصی می‌توان ارسال کرد.

در همین رابطه بخوانید: با روش استفاده از فکس ابری آشنا شوید

 

2. فکس نگار

فکس نگار یک سامانه آنلاین فکس اینترنتی است که به دلیل شرایط اقتصادی موجود و مقرون به صرفه نبودن هزینه‌ی خرید دستگاه فکس برای برخی از کسب و کارها سرویس خود را راه اندازی کرده‌اند. با استفاده از این سامانه می‌توان به صورت ابری و در بستر اینترنت فکس فرستاد و دریافت کرد.

همچنین امکان استفاده از این سرویس بر روی دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند وجود دارد.

در همین رابطه بخوانید: ارسال فکس از طریق اینترنت چگونه است؟

 

3. فکس اینترنتی دفترشما

ارسال فکس اینترنتی با دفترشما

به دلیل اینکه هنوز هم برخی از سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و حتی افراد از فکس جهت تبادل اسناد خود استفاده می‌کنند و خرید دستگاه فکس صرفا هزینه‌ی اضافی است تصمیم گرفتیم سرویس فکس اینترنتی خود را راه اندازی کنیم. با استفاده از این سرویس به هیچ گونه دستگاه فکس احتیاج نخواهید داشت و صرفا با داشتن اتصال اینترنت می‌توانید فکس بفرستید و فکس دریافت کنید.

این سرویس با یک شماره‌ی ثابت اختصاصی ابری تهران در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین با خرید هر پکیج هیچ محدودیتی در تعداد فکس‌های ارسالی وجود ندارد. دریافت فکس از طریق پرتال دفترشما و ایمیل امکان پذیر است. به جز هزینه‌ی اشتراک ماهیانه هزینه‌ی دیگری پرداخت نخواهید کرد.

لازم به ذکر است نیازی به اینکه دریافت کننده‌ی فکس هم از این سرویس استفاده کند وجود ندارد و ارسال فکس به دستگاه‌های فکس هم میسر است. با این سرویس هم به کاهش هزینه‌های استارتاپ خود کمک کرده‌اید، هم در حفظ محیط زیست موثر بوده‌اید و همچنین با رمزگذاری فکس‌هایتان با خیالی راحت اسناد خود را تبادل می‌کنید.

کار با آن بسیار ساده است و فقط با آپلود فایل PDF سند مربوطه و وارد کردن شماره گیرنده فکس ارسال خواهد شد. تمامی فکس‌های ارسالی و دریافتی در پرتال شما آرشیو می‌شوند و در هر زمان که بخواهید در دسترس قرار دارند.

 

نتیجه گیری

اگر با وجود اطلاعاتی که در بالا گفته شد هنوز هم نمی‌دانید بهترین سرویس فکس اینترنتی برای کسب و کار شما کدام است کافی است به سایت این شرکت‌های سر بزنید و با پشتیبانی آن‌ها ارتباط بگیرید که به پاسخ سوال خود برسید.

همچنین اگر میان خرید دستگاه فکس و استفاده از فکس اینترنتی مردد هستید کافی است مقاله‌ی «خرید دستگاه فکس یا فکس اینترنتی؟ کدام مناسب شما است؟» را مطالعه کنید.