شروع یک کسب و کار جدید اغلب با آزمون و خطا پیش می‌رود. اما هرچه در اوایل کار تصمیمات هوشمندانه‌ تری بگیرید، شانس شرکت شما برای موفقیت بیشتر می‌شود.

یکی از این تصمیم‌های هوشمندانه می‌تواند استفاده از یک شماره ثابت ابری به جای موبایل‌تان باشد. شاید در ابتدای مسیر، برای خیلی‌ها استفاده از یک تلفن ثابت اولویت نداشته باشد و به آن توجه نکنند ولی به این 7 دلیل برای کسب و کار نوپای خود تلفن ثابت ابری بگیرید:

یک: جلب اعتماد مشتریان

شاید در ابتدای کار تماس چندانی از سمت مشتریان نداشته باشید ولی استفاده از یک شماره موبایل شخصی می‌تواند یک شروع ناامیدکننده باشد. داشتن یک شماره ثابت که در بخش تماس با ما سایت و یا در قسمت بیو اینستاگرام و یا کارت ویزیت شما درج شده باشد، به کسب و کار شما وجهه حرفه‌ای تری می‌دهد؛ هر چقدر ظاهر کسب و کارشما حرفه‌ای تر باشد، مشتریان بالقوه به شما زودتر اعتماد خواهند کرد.

دو: مدیریت هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کارآفرینی به خصوص در آغاز کار، مدیریت هزینه‌ها است. اینکه اولویت تخصیص بودجه ما چه باشد و پول خود را کجا خرج کنیم برای صاحبان کسب و کار مهم است. آیا ترجیح نمی‌دهید که پول خود را روی توسعه محصول بگذارید یا بودجه خود را صرف برندسازی و بازاریابی کنید و از صرف هزینه‌هایی مثل اجاره دفتر کار، خرید تلفن سانترال و حتی استخدام منشی بی‌نیاز شوید؟

خرید تلفن ابری یا همان شماره مجازی می‌تواند یک هدیه خوب به کسب و کارهای نوپا باشد، استفاده از تلفن ابری هزینه چندانی ندارد(از ماهی صد هزار تومان) ولی در عوض یک شماره ثابت تهران و امکانات یک تلفن گویای مجازی را می‌گیرید. به این معنا که یک سانترال مجازی و فکس اینترنتی دارید که برای داشتن آن‌ها به صورت عادی و سنتی باید هزینه زیادی برای خرید تجهزات، اجاره فضا و سیم کشی پرداخت می‌کردید.

سه: جدا کردن تماس‌های کاری از تماس شخصی

داشتن شماره ثابت ابری و جایگزینی آن با شماره موبایل شخصی به مدیریت تماس‌های کمک زیاد می‌کند و شماره تماس شخصی کارمندان نیز خصوصی می‌ماند. هیچ فردی دوست ندارد به‌هنگام مکالمه شخصی خود، با تماس ناشناس روبرو شود و اینکه با شماره موبایل خودمان هم پیگیر مشتری باشیم چندان جالب نیست. با تلفن ابری می‌توانیم با سرشماره ثابت به مشتریان تماس بگیریم.

چهار: نظارت و گزارش‌گیری از تماس‌های کاری

با تلفن ابری تماس‌های شما در پنل‌تان ذخیره می‌شود و می‌توانید آن‌ها را آنلاین مشاهده کنید و هر وقت که خواستید از آن خروجی اکسل بگیرید، بنابراین با دسترسی به گزارش‌ها شما امکان رصد آن‌ها را دارید. اهمیت این موضوع در این است که هر کسب و کاری به خصوص شما که در ابتدای راه هستید برای  بهبود ارائه خدمات و همینطور مشتری‌مداری، نیاز به نظارت بر عملکرد کارکنان خود به هنگام پاسخگویی به تماس‌ها دارد. برقراری تماس با موبایل امکان نظارت و هماهنگی را غیرممکن می‌کند. در نتیجه به یک تلفن ثابت نیاز است که نظارت بر تماس‌ها  امکان‌پذیر باشد.

پنج: تعریف داخلی‌های متعدد

با خرید تلفن ابری شما یک سرشماره ثابت دارید که مشتریان با زدن داخلی‌های مربوطه می‌توانند به موبایل کارکنان وصل شوند. شما می‌توانید برای هر کارمند یک داخلی تعریف کنید و یا  اگر کسب و کار نوپایی هستید که تعداد محدودی پرسنل دارد می‌توانید چند داخلی را به یک شماره وصل کنید.

شش: امکان دورکاری

برای یک کسب و کار خرد و نوپا امکان دورکاری می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. در صورتی که بتوانید دورکاری کنید می‌توانید از هرجای ایران نیروی کار بگیرید و همینطور از هزینه های سرسام آور اجاره دفتر کار خلاص شوید. یکی از موانع بزرگ برای دورکاری هم نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان برای برقراری تماس با مشتریان است، اما با کمک دفتر کار مجازی و خرید تلفن ابری شما می‌توانید یک تیم پراکنده و دورکار داشته باشید و تماس‌های کاری را هم از خانه پاسخ دهید و با مشتری تماس بگیرید.

هفت: تعریف ساعات و روزهای کاری

مشتریان امروزه به دنبال پشتیبانی ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته هستند و عدم پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند منجر به از دست دادن آن‌ها شود. با تلفن ابری می‌توانید برای پاسخگویی به مشتریان در هر روز یا ساعتی سناریو جداگانه ای تعریف کنید. مثلا شما با کمک تلفن ابری می‌توانید زمانبندی پاسخگویی تعریف کنید تا در ساعات غیر اداری تماس به صندوق صوتی انتقال پیدا کند و یا به شماره دیگری که تعریف می‌کنید دایورت شود. ‌

نتیجه گیری

امور پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان، یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت یک کسب‌وکار است. شما خرید شماره ثابت تهران  می‌توانید هر آنچه که یک مرکز تماس یک کسب و کار بزرگ دارد را به هزینه ای کم برای خود فراهم کنید و به کسب و کار نوپای خود اعتباری ویژه و حرفه‌ای بدهید.