به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که پس از خرید محصول یا سرویسی با شما تماس بگیرند و نظرتان نسبت به محصول مورد نظر و کیفیت خدمات را جویا شوند. پس از برقراری تماس هم احتمالا پیش خودتان فکر کرده‌اید این برند به مشتریان خود حتی پس از خرید اهمیت می‌دهد و برایشان ارزش قائل است.

تماس هپی کال چیست؟

به تماسی که کسب و کارها پس از خرید محصول یا سرویس با مشتری برقرار می‌کنند و نظرش را نسبت به محصول و کیفیت خدمات جویا می‌شوند تماس هپی کال یا تماس خوشحال می‌گویند.

این تماس معمولا 2 تا 5 روز پس از خرید مشتری انجام می‌شود. به یاد داشته باشید که تماس نه آنقدر زود باید گرفته شود که مشتری هنوز تجربه‌ی کافی در استفاده از محصول نداشته باشد نه آنقدر دیر که تجربه‌ی استفاده از محصول را فراموش کرده باشد.

در همین رابطه بخوانید: موثرترین راه‌های ارتباط با مشتری برای صاحبان کسب و کار

 

تماس هپی کال چه کاربردی دارد؟

تماس هپی کال کاربردهای مختلف برای کسب و کارها دارد که به سه تا از آن‌ها در ادامه اشاره خواهم کرد.

1. افزایش رضایت مشتریان

زمانی که کسب و کار پس از خرید با مشتری تماس می‌گیرد مشتریان از اینکه از برندی خرید کردند که حتی بعد از خرید نظرشان را جویا می‌شود حس خوبی پیدا می‌کنند و تاثیر مثبتی در تصویر برند کسب و کار مورد نظر خواهد داشت. در صورتی که مشتری از محصول ناراضی بود می‌توان در همان تماس با استفاده از کد تخفیف یا پیشنهاد دیگری از او دلجویی کرد و رضایت او را کسب کرد. حتی ممکن است برخی از آن‌ها تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند و همیشه خرید کنند.

در همین رابطه بخوانید: ۱۰ ترفند پاسخ به تماس برای افزایش رضایت مشتری

 

2. بهبود محصول و خدمات

در هر تماس اطلاعاتی از مشتریان نسبت به محصول و خدمات دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها در جهت بهبود کیفیت محصولات و خدمات استفاده کنید. با اطلاعاتی که مشتریان ارائه می‌دهند کسب و کارها به نقاط ضعف خود پی می‌برند و در نتیجه آن‌ها را رفع می‌کنند. همچنین این تماس‌ها باعث می‌شود کسب و کار به نقاط قوت محصول و خدمات خود پی ببرد و از آن‌ها در بازاریابی محصولات استفاده کند. به خاطر داشته باشید که از نظرات و پیشنهادات مشتریان در ارائه‌ی خدمات و تولید محصول استفاده کنید تا بتوانید رضایت آن‌ها را افزایش دهید.

 

3. افزایش فروش و درآمد بیشتر

زمانی که بتوانید رضایت یک مشتری را جلب کنید در نتیجه سری بعدی نیز از شما خرید می‌کند و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهد کرد. با استفاده از تماس هپی کال رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد و فروش کسب و کارتان افزایش خواهد یافت که در نتیجه درآمدتان هم بیشتر می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: با این ۱۰ روش فروش اینترنتی خود را افزایش دهید

 

تماس هپی کال چگونه انجام می‌شود؟

انجام دادن تماس هپی کال

برای انجام دادن تماس هپی کال نیاز است که پس از خرید محصول توسط هر مشتری با او تماس گرفته شود و تجربه‌اش را در رابطه با خرید از برند را جویا شد. جهت انجام این کار به یک مرکز تماس با چندین تعداد اپراتور نیاز خواهید داشت. راه اندازی مرکز تماس به خرید تجهیزات گران قیمت و استخدام نیرو نیاز دارد که در نتیجه هزینه‌های هنگفتی را به استارتاپ‌ها تحمیل خواهد کرد.

پس راه حل چیست؟ چگونه می‌توان تماس هپی کال را با روشی ارزان‌تر انجام داد؟

بهترین راه برون سپاری تماس هپی کال است. در واقع شما اطلاعات تماس مشتریان را در اختیار شرکتی که قرار است هپی کال را برایتان انجام دهد قرار می‌دهید و آن‌ها بر اساس چارچوبی که شما تعیین کرده‌اید تماس هپی کال را انجام می‌دهند. با این روش می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر تماس هپی کال کسب و کار خود را انجام دهید.

همچنین به خاطر داشته باشید استفاده از کارشناسان ارتباط با مشتری حرفه‌ای در هپی کال بسیار مهم است. زیرا در صورتی که مدیریت مکالمه به خوبی صورت نگیرد ممکن است مشتری تجربه‌ی منفی از ارتباط با برندتان داشته باشد و تصورش نسبت به کسب وکار شما منفی شود.

به همین دلیل ما در دفترشما از کارشناسان ارتباط با مشتری حرفه‌ای خود که در ارتباط تلفنی با مشتری چندین سال تجربه دارند استفاده کرده‌ایم و بدون نیاز به داشتن کال سنتر تماس‌های هپی کال کسب و کارتان را انجام می‌دهیم. بازخورد مشتریان نسبت به محصول و خدمات شما به صورت گزارشی کامل در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید از آن در جهت بهبود کسب و کارتان استفاده کنید. همچنین هیچ هزینه‌ای به جز هزینه‌ی اشتراک سرویس پرداخت نخواهید کرد و تماس به نحوی که شما از قبل تعیین کرده‌اید مدیریت خواهد شد.

تماس‌ها از طریق شماره ثابت مجازی اختصاصی خودتان انجام می‌شود بنابراین امکان برقراری تماس مجدد توسط مشتریان نیز وجود دارد. اگر قصد دارید از خدمات هپی کال دفترشما استفاده کنید کافی است در سرویس تماس خروجی درخواست خود را ارسال کنید.