خدمات مشتریان شامل ساخت روابطی است که شامل اعتماد و ایجاد وفادارای می‌شود. اگر به دنبال بهبود این بخش از کسب و کارتان هستید باید مرکز تماس ابری را نیز در نظر داشته باشید.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده 88 درصد از افراد در خدمات مشتریان پشتیبانی تلفنی را ترجیح می‌دهند. کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌توانند مرکز تماس ابری خود را به شرکت‌‌های فعال در حوزه خدمات تلفنی کسب و کارها بسپارند.

مرکز تماس ابری چیست؟

مرکز تماس ابری پلتفرم مرکز تماس است که در فضای ابری میزبانی می‌شود. در واقع به جای خرید و نگهداری تجهیزات می‌توانید از سخت افزار و نرم افزار دیگران برای میزبانی سیستم خود استفاده کنید.

مرکز تماس ابری بر این مبنا کار می‌کند که تمام کسب و کارها به ویژگی‌ها و عملکردهای مشابه برای مرکز تماس خود نیاز دارند. این شامل مواردی مثل تماس خروجی و ورودی، ضبط تماس، مسیریابی تماس و گزارش تماس‌ها می‌شود. انعطاف پذیری تکنولوژی ابری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد این ویژگی‌ها را برای نیازهای خاص خودشان شخصی سازی کنند.

مراکز تماس ابری برای شرکت‌هایی که می‌خواهند سریع رشد کنند اما نمی‌توانند هزینه‌های استخدام و آموزش کارشناسان ارتباط با مشتری را بپردازند مزیت بزرگی  محسوب می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: برون سپاری مرکز تماس چگونه باعث افزایش فروش اینترنتی می‌شود؟

 

مزایای مرکز تماس ابری کدامند؟

یک مرکز تماس ابری یک سری مزایا برای کمک به رشد کسب و کارها دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

 

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

مراکز تماس سنتی تعداد اپراتورهای موجود را به دلیل محدودیت‌‌هایی مثل اینکه چه تعداد کارمند می‌تواند در دفترکار حضور داشته باشد یا منابع موجود محدود می‌کند. اما مرکز تماس ابری این قبیل مشکلات را ندارد. یکی از مزایای اصلی مرکز تماس ابری این است که مقیاس آن می‌تواند بر اساس میزان فعالیت بزرگ یا کوچک شود.

زمانی که تقاضای مشتریان به سرعت بیشتر می‌شود شما می‌توانید با اضافه کردن اپراتورهای مجازی بیشتر تماس‌ها را مدیریت کنید. از سوی دیگر می‌توان زمانی که فعالیت کم است تعداد آن‌ها را کمتر کرد. این موضوع مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری را آسان‌تر می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: برون سپاری مرکز تماس چگونه است و آیا برای من مناسب است؟

 

کاهش هزینه‌ها

یک مرکز تماس ابری مقرون به صرفه‌تر از مرکز تماس سنتی است. مرکز تماس سنتی نیاز به صرف هزینه در خرید سخت افزار، نرم افزار و استخدام نیرو دارد.

یک مرکز تماس ابری می‌تواند در عرض چند دقیقه بدون هیچ هزینه‌ی اضافی راه اندازی شود. علاوه بر این، تنها هزینه‌ای که خواهید پرداخت هزینه‌ی اشتراک سرویس است در حالی که در مرکز تماس سنتی باید برای نگهداری تجهیزات هزینه‌ی دیگری صرف کنید.

 

بهبود تجربه مشتریان

یک مرکز تماس ابری وظایف را خودکار و ساده می‌کند و با کاهش زمان انتظار تجربه مشتریان را بهبود می‌دهد. همچنین پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته که برخی از مراکز تماس ابری دارند یک مزیت برای مرکز تماس محسوب می‌شود. یک اپراتور مجازی می‌تواند پاسخ‌های سریع‌تری را نسبت به اپراتور‌های دفترکار به مشتریان حتی در زمان آخر هفته و تعطیلات به مشتریان ارائه دهد.

همچنین اپراتورهای که به صورت زنده با مشتریان صحبت می‌کنند نسبت به ربات‌های چت پشتیبانی و پیام‌های صوتی ضبط شده حس صمیمیت بیشتری با مشتریان ایجاد می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید: اهمیت استفاده از مرکز تماس در پشتیبانی مشتریان

 

راه اندازی مرکز تماس ابری چگونه است؟

راه اندازی مرکز تماس ابری

حال که با مفهوم مرکز تماس ابری و مزایای آن آشنا شدیم وقت آن رسیده چگونگی راه اندازی مرکز تماس را با یکدیگر پیش ببریم. دفترشما یکی از کسب و کارهایی است که خدمات برون سپاری مرکز تماس ارائه می‌دهد. در واقع ما از اپراتورهای با تجربه و حرفه‌ای خود برای پاسخگویی به تماس‌های مشتریان شما استفاده خواهیم کرد.

با سرویس مرکز تماس دیگر لازم نیست هزینه‌های هنگفتی را جهت تجهیزات مورد نیاز مرکز تماس و استخدام اپراتور صرف کنید. در مرکز تماس ابری شما پاسخگویی به تماس‌ها از طریق شماره ثابت مجازی اختصاصی خودتان صورت خواهد گرفت.

همچنین اپراتورهای ما بر اساس دستورالعملی که شما تعیین خواهید کرد به تماس‌ها پاسخ خواهند داد که می‌توان این دستورالعمل‌ها را به صورت آنلاین در پرتال قرار داد. اطلاعات دیگری نظیر گزارش تماس‌ها نیز در پنل کاربری شما قرار خواهد گرفت.

به لطف اپراتورهای حرفه‌ای دفترشما می‌توانید تماسی لذت بخش را برای مشتریان خود رقم زده و رضایت آن‌ها را جلب کنید که این موضوع باعث می‌شود در آینده به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند.