شگفت زده خواهید شد اگر بدانید دیجیتال مارکتینگ چگونه به رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد. به احتمال زیاد می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزه کسب و کارها لازم است، به خصوص زمانی که آگاهی از برند در میان است. تقریبا هر کسب و کاری امروزه وبسایت دارد و آن‌هایی که ندارند حداقل یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال دارند یا در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

در واقع، دیجیتال مارکتینگ و محتوای دیجیتال فراگیر شده است و اکثریت مشتریان در حال حاضر از آن به عنوان روشی برای کشف اطلاعات راجع به برندها استفاده می‌کنند.

وقتی دیجیتال مارکتینگ به درستی انجام شود می‌تواند مزایای زیادی برای انواع کسب و کار با اندازه‌های مختلف داشته باشد. علاوه بر این، چندمنظوره است و استراتژی و امکانات مختلف زیادی دارد. همچنین دیجیتال مارکترها می‌توانند با پایبندی به بودجه مالی موردنظر خلاق باشند.

چگونه دیجیتال مارکتینگ به رشد کسب و کار کمک می‌کند؟

امروزه مشتریان میزان قابل توجهی از زمان خود در روز را آنلاین هستند. دیجیتال مارکتینگ از این موضوع بهره می‌برد و از پلتفرم‌ها و روش‌های بازاریابی مختلفی برای ارتباط با مخاطبان هدف استفاده می‌کنند.

چه کسب و کار آنلاین داشته باشید و چه کسب و کاری آفلاین، شما می‌توانید دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک عنصر ارزشمند از فعالیت‌های بازاریابی و برندینگ خود داشته باشید. در ادامه به روش‌هایی که دیجیتال مارکتینگ به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند اشاره کرده‌ام.

در همین رابطه بخوانید: صفر تا صد بازاریابی دیجیتال و سنتی را یاد بگیرید

 

1. به شما کمک می‌کند برندتان را بسازید

زمانی که پای خرید محصولات و سرویس‌ها در میان است مشتریان همیشه برندهایی را انتخاب می‌کنند که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند. به همین دلیل است که برخی از برندها غول‌های صنعت هستند در حالی که بقیه‌ی آن‎ها مشتریان قابل توجهی ندارند. اگر می‌خواهید هویت برندتان را بسازید و شهرت برند و حضور آنلاین خود را افزایش دهید هیچ چیزی بهتر از دیجیتال مارکتینگ نیست.

از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های بازاریابی مختلفی مثل سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های موبایل، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و … استفاده می‌کند می‌تواند به برندتان کمک کند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دست پیدا کنید.

دیجیتال مارکترهای با تجربه می‌توانند از هر پلتفرم به صورت استراتژیک بهره ببرند و برندتان را به عموم مردم بشناسانند. بر فرض مثال، ساخت یک کلیپ تیک تاکی، پست اینستاگرامی و یک ویدیوی یوتیوب که وایرال شود راه خوبی برای بهره بردن از قدرت شبکه‌های اجتماعی است و این گونه می‌توانید مردم را متقاعد کنید راجع به برندتان صحبت کنند.

 

2. در موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تاثیرگذار است

دیجیتال مارکتینگ به هر کسب و کاری شانس موفقیت در فضای آنلاین را می‌دهد. از آن جایی که کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها منابع مالی محدودی دارند پس نمی‌توانند در کانال‌های بازاریابی سنتی سرمایه گذاری کنند. دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای این کسب و کارها فراهم می‌کند که محصولات و سرویس‌های خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند و سهم خود را از کانون توجه عموم بگیرید.

با استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مناسب حتی یک کسب و کار کوچک یا متوسط می‌تواند میزان زیادی از ترافیک را به وبسایت خود بیاورد و بخش قابل توجهی از ترافیک را به فروش تبدیل کند.

در همین رابطه بخوانید: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار

 

3. رتبه‌های نتایج جستجو را بهبود می‌دهد

همان طور که قبل‌تر اشاره کردیم سرویس‌های دیجیتال مارکتینگ شامل سئو می‌شود که برای بهبود رتبه سایت در هر موتور جستجویی لازم است.

آیا قصد دارید زمانی که کاربر یکی از کلمات کلیدی مورد هدفتان را جستجو می‌کند سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود؟ به دست آوردن این هدف بدون سئو غیرممکن است.

بهبود نتیجه‌ی موتور جستجو نه تنها وبسایت شما را در فضای آنلاین بیشتر در دید کاربران قرار می‌دهد بلکه حجم زیادی از ترافیک را جذب می‌کند. افزایش ترافیک وبسایت منجر به تبدیل‌ لیدهای بیشتری می‌شود. از آن جایی که سئو تنها یک جنبه‌ از دیجیتال مارکتینگ است می‌توانید مطمئن باشید که استراتژی بازاریابی مناسب موهبتی برای کسب و کار شما است.

 

4. تجزیه و تحلیل قابل اندازه گیری ارائه می‌دهد

تجزیه و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ

زمانی که پای بازاریابی سنتی درمیان است بیشتر اوقات روش واضحی برای اینکه بدانید کدام کانال بازاریابی چه نرخ بازگشت سرمایه‌ای فراهم می‌کند وجود ندارد. اگر با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای کار کنید می‌توانید آخرین تجزیه تحلیل دقیق را در اختیار داشته باشید که بتوانید میزان تاثیرگذاری فعالیت‌ها و روش‌های بازاریابی خود را اندازه بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ نه تنها می‌تواند به شما کمک کند هر کلیک را اندازه بگیرید بلکه می‌تواند به شما در تشخیص رفتار کاربر و الگوهای خرید کمک کند. همچنین اطلاعات جزئی راجع به مخاطب هدف شما ارائه می‌دهد بنابراین شما می‌توانید تبلیغات هدفمند فوق العاده‌ای بسازید. در مجموع داده‌ای که شما از ابزارهای گوناگون دیجیتال مارکتینگ جمع آوری می‌کنید می‌تواند برای فعالیت‌های بازاریابی شما بسیار ارزشمند باشد.

 

5. مقرون به صرفه است

بازاریابی سنتی به شدت به رسانه‌هایی مثل تبلیغات چاپی و تلویزیون وابسته است که هزینه‌های قابل توجهی را به کسب و کارها تحمیل می‌کند. اکثر کسب و کارهای کوچک و متوسط معمولا این مقدار سرمایه را در اختیار ندارند. از سوی دیگر دیجیتال مارکتینگ نسبت به این استراتژی‌های بازاریابی متداول مقرون به صرفه‌تر است.

زمانی که به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید شرکت‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که خدمات را در پکیج‌های مختلف‌ ارائه می‌دهند. این پکیج‌ها بر اساس خدماتی که در آن ارائه می‌شود قیمت گذاری می‌شوند.

اگر احساس کردید به همه‌ی عناصر مختلف در پکیج دیجیتال مارکتینگ مربوطه نیاز ندارید باید به دنبال پکیج شخصی سازی شده خود باشید که فقط شامل خدماتی باشد که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید.

زمانی که راجع به کمک دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها صحبت می‌کنیم نیاز است که این موضوعات را مشخص کنید. روش‌های مختلف زیاد دیگری وجود دارد که دیجیتال مارکتینگ بر روی کسب و کار تاثیر می‌گذارد ولی راه‌هایی که در مقاله بود از بارزترین آن‌ها بودند.