یکی از دغدغه‌های کارآفرینان در زمان راه اندازی کسب و کار و حتی پس از آن پاسخگویی و پشتیبانی مناسب مشتریان است. به هر حال این روزها یکی از عوامل مهمی که در وفاداری مشتریان تاثیر دارد پشتیبانی است.

بسیاری از کسب و کارها با وجود صرف هزینه‌های هنگفت جهت ارتقا سیستم پشتیبانی خود به کیفیت مطلوب مدنظرشان دست پیدا نمی‌‎کنند. یکی از بهترین روش‌های پشتیبانی از مشتریان که سرعت بالایی نیز دارد تلفن است. در ادامه‌ی مقاله به هزینه‌ها و تجهیزات مورد نیاز سیستم پشتیبانی تلفنی به روش سنتی و به روش مدرن یا همان تلفن اینترنتی اشاره خواهم کرد.

هزینه‌ها و چالش‌های سیستم تلفنی سنتی چیست؟

سیستم تلفن سنتی در کسب و کار مشکلاتی مثل تجهیزات سخت افزاری گران قیمت، نگهداری از آن‌ها، اشغال فضای دفترکار و نیازمند بودن به تکنسین شبکه جهت اعمال تغییرات در سیستم تلفن کسب و کار را دارا است و همین موضوع باعث شده بسیاری از کسب و کارها به روش‌های ارتباطی دیگری مثل ایمیل، چت آنلاین و … روی بیاورند.

راه اندازی سیستم تلفنی به روش سنتی به تجهیزاتی مثل دستگاه سانترال، تلفن سانترال و … نیاز دارد. همچنین جهت راه اندازی، نگهداری و ارتقا سیستم به تکنسین شبکه نیاز خواهید داشت.

یکی از معایب این سیستم وابستگی آن به خطوط تلفن است که باعث می‌شود اگر دفترکارتان را جابجا کنید مالکیت خط از شما سلب شود و هزینه‌هایی که بابت تبلیغات خط مورد نظر پرداختید کاملا هدر برود.

در همین رابطه بخوانید: ساده ترین روش خرید خط تلفن ثابت اینترنتی چیست؟

 

تلفن اینترنتی به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

بدون نیاز به تجهیزات و با استفاده از تلفن اینترنتی می‌توانید سیستم تلفن کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. با این کار در هزینه‌های کسب و کارتان صرفه جویی قابل توجهی خواهید کرد.

در زمان استفاده از این سرویس نیازی به اتصال اینترنت نیست ولی فقط در زمان اعمال تنظیمات سیستم تلفن خود نیاز است با تلفن همراه یا رایانه‌ی خود این کار را انجام دهید. همچنین جهت پاسخگویی به تماس‌های مشتریان به دلیل اینکه تماس‌ها به تلفن همراه شما یا همکاران منتقل می‌شود نیازی به هیچ گونه تجهیزات نیست.

در همین رابطه بخوانید: تفاوت‌های تلفن ابری و تلفن ثابت چیست و کدام برای کسب و کار من مناسب است؟

 

هزینه‌های راه اندازی تلفن اینترنتی چقدر است؟

جهت راه اندازی سیستم تلفن سنتی علاوه بر خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز به تکنسین شبکه بود در حالی که راه اندازی تلفن اینترنتی به راحتی توسط خودتان و در عرض 5 دقیقه انجام می‌شود. همچنین نگهداری تجهیزات تلفن سنتی هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کرد.

لازم به ذکر است در سیستم تلفن سنتی در صورتی که کسب و کارتان توسعه یافته‌تر می‌شد و قصد داشتید آن را ارتقا دهید نیاز بود مجدد اقدام به خرید تجهیزات اضافه‌تری کنید. خوشبختانه در تلفن اینترنتی این گونه نیست و صرفا کافی است پکیج خریداری شده‌ی سرویس را ارتقا دهید.

در نهایت تنها هزینه‌ای که باید بپردازید هزینه‌ی اشتراکی است که بابت خرید اشتراک به صورت ماهیانه یا سالیانه به شرکت ارائه دهنده‌ می‌دهید.

در همین رابطه بخوانید: ارزان ترین روش راه اندازی تلفن گویا چیست؟

 

تلفن اینترنتی کسب و کارم را چگونه راه اندازی کنم؟

راه اندازی سیستم تلفن اینترنتی

در صورتی که قصد خرید تلفن اینترنتی را دارید می‌توانید از سرویس دفترشما بهره ببرید. با استفاده از آن می‌توانید به تعداد نامحدودی داخلی تعریف کنید و تماس‌های مشتریان را به تلفن همراه همکاران خود منتقل کنید بنابراین هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

همچنین مالکیت خط مربوطه حتی در صورت جابجایی متعلق به خودتان است. گزارش کامل تماس‌ها نیز به صورت پیامکی و در پرتال دفترشما قابل مشاهده است.

امکانات مختلفی مثل صندوق صوتی، فکس اینترنتی، تعریف سناریو تماس و برقراری تماس خروجی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به خاطر داشته باشید جهت آشنایی با سرویس تلفن اینترنتی می‌توانید از سرویس رایگان 15 روزه‌ دفترشما استفاده کنید و پس از آن در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.